Gå til innhold

hva spiser dere på julaften?


toazty

Hva spiser du på julaften?  

308 stemmer

  1. 1. Maten

    • Pinnekjøtt
      126
    • Ribbe
      120
    • Lutefisk
      6
    • Annen fisk
      7
    • Grøt
      4
    • Grandiosa
      6
    • Kalkun
      22
    • Pølse, medisterkaker
      8
    • Annet
      9


Anbefalte innlegg

Interessant! Hvordan tilberedes fisken? Og den "spa"-en kjenner jeg ikke til.

:)

Her kjem ei kjapp oversikt - eg måtte berre konsultere fagfolk (det vil seie mor mi) fyrst! ;)

 

Fyrst bløyter du lefser, og smører så desse med smør når dei er passe mjuke. Lefsene pakkast inn i eit klede for oppbevaring fram til dei skal etast. Så kokar du opp vatn med litt salt i, og legg auren/laksen oppi når det kokar. Dette skal så stå og putre i ca. 20 minutt.

 

Så blandar du mjølk og fiskekraft i ein kjele til smaken er høveleg. Deretter tilset du kveitemjøl blanda ut med vatn gradvis slik at du får ein god og tykk konsisten på spaet. Så smakar du til med karve. Dette skal kokast i nokre minutt.

 

Vanlegaste måten å ete denne retten på er at du rullar fiskestykke inn i ein lefsebit og så duppar denne i spaet. Så er det berre å ete seg god og (over)mett!

 

Vonar du vart litt klokare av dette! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Interessant! Hvordan tilberedes fisken? Og den "spa"-en kjenner jeg ikke til.

:)

Her kjem ei kjapp oversikt - eg måtte berre konsultere fagfolk (det vil seie mor mi) fyrst! ;)

 

Fyrst bløyter du lefser, og smører så desse med smør når dei er passe mjuke. Lefsene pakkast inn i eit klede for oppbevaring fram til dei skal etast. Så kokar du opp vatn med litt salt i, og legg auren/laksen oppi når det kokar. Dette skal så stå og putre i ca. 20 minutt.

 

Så blandar du mjølk og fiskekraft i ein kjele til smaken er høveleg. Deretter tilset du kveitemjøl blanda ut med vatn gradvis slik at du får ein god og tykk konsisten på spaet. Så smakar du til med karve. Dette skal kokast i nokre minutt.

 

Vanlegaste måten å ete denne retten på er at du rullar fiskestykke inn i ein lefsebit og så duppar denne i spaet. Så er det berre å ete seg god og (over)mett!

 

Vonar du vart litt klokare av dette! :)

 

Aldri prøvd karve ifm. fisk. Hmm, dette høres "godt" ut, og må derfor prøves.

 

Takk for oppskriften!

:)

Lenke til kommentar
åhh... mange som spiser pinnekjøtt her.. men er det noen som har en spesiell saus til?

 

jeg bruker selv pinnekjøtt sø til saus.. vet at jeg har blitt servert smelta smør til også.. noe som er forfærdeligt.. :p

 

 

Smelta smør? Saus?? hmm :)

 

Nei, fett skal det være! Sunt, salt og godt ribbefett... + kålrabistappe, dampepølse, svinemorr og surkål. Poteter synest eg er overflødig. Dei et vi heile resten av året, og når julemiddagen kjem på bordet, kastar eg ikkje vekk magemål på poteter.

 

(Er fortsatt overbevist om at det er ribbe som er rette navnet på pinnekjøtt. Å kalle svineribbe for ribbe og ribbe for pinnekjøtt var noko danskane fann på i mørkaste middelalderen då dei sat med makta her i landet.)

Lenke til kommentar
Aldri prøvd karve ifm. fisk. Hmm, dette høres "godt" ut, og må derfor prøves.

 

Takk for oppskriften!

:)

Berre hyggjeleg! :) Sei frå viss du treng meir detaljerte instruksjonar, så kan eg sikkert få tak i ei skikkeleg oppskrift til deg. Min kjære moder fann ikkje att oppskrifta i farten, så dette var berre ei kjapp oversikt ho gav meg ut frå det ho hugsa på ståande fot.

Lenke til kommentar
Vi spiser Rudolf vi

 

ÆÆ!! Mamma! En stygg forumbruker spiser hesten til julenissen! :cry:

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jarmos julemiddag, selvlaget seff;

 

- Pinnekjøtt

- Svineribbe

- Kålrabistappe

- Medisterkaker

- Lys julepølse

- Vossakorv!

- Rødkål

- Poteter @kraft/brun saus.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Vanlegaste måten å ete denne retten på er at du rullar fiskestykke inn i ein lefsebit og så duppar denne i spaet. Så er det berre å ete seg god og (over)mett!

 

Vonar du vart litt klokare av dette! :)

 

Glimrende! Da har jeg en plan for hvordan romjulsfisken i år skal trakteres!

(mer nøyaktig oppskrift mottas med stor takk!)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Aldri prøvd karve ifm. fisk. Hmm, dette høres "godt" ut, og må derfor prøves.

 

Takk for oppskriften!

:)

Berre hyggjeleg! :) Sei frå viss du treng meir detaljerte instruksjonar, så kan eg sikkert få tak i ei skikkeleg oppskrift til deg. Min kjære moder fann ikkje att oppskrifta i farten, så dette var berre ei kjapp oversikt ho gav meg ut frå det ho hugsa på ståande fot.

 

Det går bra for min del med en slik beskrivelse. Som gammel kokkesatan tror jeg at jeg vet resten, men ser at mister KRZT "sliter" ...!?

 

Det eneste jeg lurer på er hvilken type lefse dere bruker. Er det kanskje såkalt mørlefse?

 

Blir jaggu sulten av dette her.

:cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...