Gå til innhold

Hvilken av disse tre maskinene er best?


Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynlig kjøpe ny maskin i nærmeste framtid så lurte på hvilken av disse to maskinene er best synes dere, grunngi svaret.

 

 

 

 

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Centurion 534, Sort,

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2,

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

XFX GeForce 8800GTS 560M 320MB XT GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort,

LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Creative X-fi Xmod

Creative SBS A30 2.0 Høyttalerpakke

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Basic Engelsk

MS MANUALS Win Vista Home Basic

MS ROYALTY Vista Home Basic

Videoseven 22" LCD D22W11 TCO-03,

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 1 stk 2007-11-28

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr 50.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 310355

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Centurion 534, Sort,

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4,

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort,

LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Basic Engelsk

MS MANUALS Win Vista Home Basic

MS ROYALTY Vista Home Basic

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk på lager

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Hitachi Deskstar T7K500 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL5 1GB Dimm's, E.P.P and DHX x2

Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail

Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

 

 

 

 

 

 

 

 

Edit: har endret den første maskinen og lagt til en ny

Edit 2: la til en helt ny maskin på pc nr.2.

Endret av cannavaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av skjermkortene der er noe særlig tess. Det er på ingen måte vits med 4GB RAM på en spill-PC med såpass svake skjermkort.

 

Ellers er vel E6750 en noe bedre prosessor en X6000+, men dette er noe jeg kan bekrefte bare ved overklokking, noe den Dell-en ikke nødvendigvis er i stand til å gjøre (en XPS kan overklokke, men i begrenset grad).

Ellers ville jeg sagt at Komplett-PC-en er jevnt over litt sterkere, men dog med mindre lagringsplass.

Hvor mye koster de? Jeg vil faktisk tvile på at noen av dem er spesielt gode kjøp med mindre de er veldig billige (grunnet svake grafikkort og sannsynligvis høy pris pga mye RAM og lagring).

Lenke til kommentar

Den første maskinen er best, men jeg ville ventet til den kan konfigureres med et 8800GT kort, da dette er en god del kraftigere enn 8800GTS 320MB. Den siste maskinen har ikke skjermkort, og jeg kan derfor ikke dømme den. Det er derimot en kurant maskin hvis den utstyres med et 8800GT skjermkort, og er den jeg ville anbefalt i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Den første maskinen er best, men jeg ville ventet til den kan konfigureres med et 8800GT kort, da dette er en god del kraftigere enn 8800GTS 320MB. Den siste maskinen har ikke skjermkort, og jeg kan derfor ikke dømme den. Det er derimot en kurant maskin hvis den utstyres med et 8800GT skjermkort, og er den jeg ville anbefalt i dette tilfelle.

 

Jeg støtter dette forslaget, det første oppsettet med et 8800gt vil gi mye ytelse for pengene...

Lenke til kommentar

Vel, oppsettene etter min mening er begge ganske svake. Men det første oppsettet er bedre for ren gaming. Jeg ville ha bytta ut 8800GTS mot 2900XT, og gå over til AMD(6000+ eller 6200+), i og med at AMD har vist bedre ytelse på spill, særdeles de nyeste som kjører uttalige grafikkmotorer, og krever en bred CPU.

 

Istedet for 4gb DDR2, så kan du legge til noen ekstra 100-lapper og kjøre på med 2gb ddr3 brikker. Selv om du kjører 64bits Vista/XP trenger du ikke 4gb, maks 3gb. DDR3 gjør samme som DDR2, kjører lagring og minne på doble celler, men den mye mindre delay og større kapasitet per ram.

 

Kjøp heller en 320gb HDD, og legg til en 10k RPM's HDD for OS. Dette gjør systemet mer stabilt og ikke minst raskere!

 

(Rett meg om jeg har feil)

Endret av EdHolliC
Lenke til kommentar
Vel, oppsettene etter min mening er begge ganske svake. Men det første oppsettet er bedre for ren gaming. Jeg ville ha bytta ut 8800GTS mot 2900XT, og gå over til AMD(6000+ eller 6200+), i og med at AMD har vist bedre ytelse på spill, særdeles de nyeste som kjører uttalige grafikkmotorer, og krever en bred CPU.

 

Istedet for 4gb DDR2, så kan du legge til noen ekstra 100-lapper og kjøre på med 2gb ddr3 brikker. Selv om du kjører 64bits Vista/XP trenger du ikke 4gb, maks 3gb. DDR3 gjør samme som DDR2, kjører lagring og minne på doble celler, men den mye mindre delay og større kapasitet per ram.

 

Kjøp heller en 320gb HDD, og legg til en 10k RPM's HDD for OS. Dette gjør systemet mer stabilt og ikke minst raskere!

 

(Rett meg om jeg har feil)

Sier meg ganske uenig her.

 

8800GT har bedre ytelse enn 2900xt. Det at AMD har bedre ytelse på spill er tull nå, de hadde det før men intel har overtatt ytelsestronen.

 

Ville også ha beholdt 4GB DDR2, 2GB blir altfor lite vis man skal spille spill av nyere dato, Kommer selv over 2GB uten problemer når jeg spiller.

 

Kan du forklare meg hvordan en raptor disk kan gjøre systemet mer stabilt? Det blir kanskje et halvt sekund raskere, men det bråker samtidig mer. Kjøp en 500GB og partisjoner den istedet.

Lenke til kommentar
Vel, oppsettene etter min mening er begge ganske svake. Men det første oppsettet er bedre for ren gaming. Jeg ville ha bytta ut 8800GTS mot 2900XT, og gå over til AMD(6000+ eller 6200+), i og med at AMD har vist bedre ytelse på spill, særdeles de nyeste som kjører uttalige grafikkmotorer, og krever en bred CPU.

 

Istedet for 4gb DDR2, så kan du legge til noen ekstra 100-lapper og kjøre på med 2gb ddr3 brikker. Selv om du kjører 64bits Vista/XP trenger du ikke 4gb, maks 3gb. DDR3 gjør samme som DDR2, kjører lagring og minne på doble celler, men den mye mindre delay og større kapasitet per ram.

 

Kjøp heller en 320gb HDD, og legg til en 10k RPM's HDD for OS. Dette gjør systemet mer stabilt og ikke minst raskere!

 

(Rett meg om jeg har feil)

Beklager, men mer uenig en det jeg er med dette kan jeg ikke bli. 8800GT er på lager innen kort tid, og gruser 2900XT på alle måter. Eventuelt kan HD3870 bli et alternativ, men ingen benchmarks jeg vet om er ute ennå. E6750 er også sterkere enn X2 6000. DDR3 gir på ingen måte valuta for pengene. 2GB DDR2-800 er nok for de alle fleste nåværende applikasjoner, og vil man være fremtidsrettet er det heller mer valuta for pengene med en større mengde DDR2, eventuelt opptil 1066MHz, men igjen, det er et viss prinshensyn her. 2x2GB moduler er det beste valget med fremtidshensikter, spesielt under Vista 64. DDR3 krever også noe spesialiserte hovedkort, med bl.a færre slots for en gitt type RAM (altså ikke 4 slots av enten DDR2 eller DDR3) eller høy pris.

10k RPM (Raptor) HDD er også rimelig sløsing av penger. Selv om en viss ytelsesøkning eksisterer, står denne igjen ikke til prisen. Dessuten oppnår store disker (750GB+) også veldig gode hastigheter, til en fortsatt lavere pris og mye høyere kapasitet (da kan andre programmer med lang lastingstid nyte av økt harddiskhastighet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...