Gå til innhold

Uncharted: Drake's Fortune tråden


Coffey

Anbefalte innlegg

Uncharted anmeldelser så langt:

 

9 / 10 fra GameDaily

 

9 / 10 fra Eurogamer

 

4.5 / 5 fra GameSpy

 

9 / 10 fra GameTap

 

4 / 5 fra GamePro

 

8 / 10 fra Games Radar

 

8 / 10 fra Gamespot

 

9.1 / 10 fra IGN

 

Og jeg mener å ha lest at det fikk 8/10 fra EDGE. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte Spillet fra vgp.ca 16 november.

Mange virkedager pleier det å ta før spillene dukker opp i postkassa?

 

Vg var ihvertfall rask som satan når jeg bestillte et par metal gear solid spill, 5 dager blank. De hadde noe problemer med shippingen rundt om i usa som gjorde at det tok nesten 2 uker for folk å få spilla her på forumet, men nå skal det være greit.

Lenke til kommentar
Bestilte Spillet fra vgp.ca 16 november.

Mange virkedager pleier det å ta før spillene dukker opp i postkassa?

 

Vg var ihvertfall rask som satan når jeg bestillte et par metal gear solid spill, 5 dager blank. De hadde noe problemer med shippingen rundt om i usa som gjorde at det tok nesten 2 uker for folk å få spilla her på forumet, men nå skal det være greit.

Jepp, ser ut som det er i orden nå, fikk Assasins Creed i dag, ble shipped Onsdag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Uncharted anmeldelser så langt:

 

9 / 10 fra GameDaily

 

9 / 10 fra Eurogamer

 

4.5 / 5 fra GameSpy

 

9 / 10 fra GameTap

 

4 / 5 fra GamePro

 

8 / 10 fra Games Radar

 

8 / 10 fra Gamespot

 

9.1 / 10 fra IGN

 

Og jeg mener å ha lest at det fikk 8/10 fra EDGE. :)

 

Mer spent på hva de norske avisene sier om det jeg.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Geofrank sier: "Det er vel ikke tilnærmet Full HD når det gir lavere kvalitet enn 720p. Her er hva Naughty Dog selv sier om saken:"

 

http://www.bjacked.net/LuvToHunt/forums/ph..._Dead_Horse.jpg

 

Hei, Svarer deg i denne tråden siden den andre ble stengt. Føles som jeg snakker til en vegg her så jeg klipper og limer noen flere synspunkt på saken.

 

".... the suggested resolution is probably 720p but it does indeed run at 1080p and yes it does look much better in 1080p. this is not a lie, if you don't believe it that is your problem. maybe if you had a 1080p hdtv you'd know.

 

ratchet however is 720p. it will run in 1080p but the picture will be distorted. i would know... i've tried to force it to run in 1080p.

 

the back of the box doesn't always tell you everything friends. naughty dog has stated the game would run in 1080i as well so why wouldn't it run in progressive?

 

edit: the default resolution for uncharted is 720p yes but if you go to display settings, custom, and uncheck 720p/1080i. your games will run in 1080p regardless of their default resolution. however i do know at times this will distort the quality. however in uncharted. it just looks better."

 

"it isn't just upscaled. there's a thread on GT that gives the resolutions for games that have been released recently and some time ago. cod4 is basically 1024x600. which is less than 720p. uncharted runs in 900x1080 resolution natively. from that measurment only the vertical is upscaled (in 1080) but if you play it in 720p than your horizontal is scaled down and vertical is upscaled. hence why it looks better in 1080p. trust me... the game is way sexier in 1080p."

 

"also i've attempted to run uncharted in 720p and 1080p several times to check the graphical differences and play it in the best resolution possible. if i run it in 1080p and i use the silver case in the beginning as an example, i see no downscaled jaggies, the silver case (which had a gun in it) is smooth on all edges. however when i run the game in 720p there are jaggies from scaling issues. which leads me to believe not only is 1080p sexier for uncharted"

 

At Evan Wells anbefaler å kjøre spillet i 720, selv på full hd tver får så være men det forandrer ikke det faktum at de fleste som faktisk har spillet sier at det oppleves bedre i 1080p

 

La meg forklare det slik: A=960x1080p B=1280x720p C=19201080p

 

hvis spill X kjører native i A-modus vil kvaliteten forringes dersom det skaleres ned til B siden B har mindre oppløsning en kilden(A). Dette tvinger spillet til å 'kutte' data fra bildet vertikalt og legge til eller skalere opp horisontalt.

 

hvis spill X skaleres opp til C vil kvaliteten også forringes siden C har høyere oppløsning og dermed må fylle inn de 'blanke' delene selv.

men siden det kun skaleres horizontalt vil kvalitetstapet bli mindre enn hvis skaleringen også foregikk vertikalt. Her holdes også kilden seg intakt da det ikke nedskaleres.

Dette kombinert med den høyere oppløsningen på C vil gjøre at kvaliteten for de aller fleste vil oppleves bedre på C.

 

 

Du får tro hva du vil men tallene tar ikke feil. Uncharted oppleves best i 1080p.

Lenke til kommentar

Er det ikke på denne måten at de får 1080p på GT prologue også?

Mente å lese et sted at 960*1080 var en meget effektiv måte å få en finere enn 720p grafikk uten å måtte svi av alle kreftene på fullverdig 1080p.

 

Over til Topic

Uncharted solgte snaue 50k i løpet av 2 dager i US. Kanskje ikke så imponerende, men vi får se hvordan det går neste uke når det har fått en hel uke på seg.

Lenke til kommentar
La meg forklare det slik: A=960x1080p B=1280x720p C=19201080p

 

hvis spill X kjører native i A-modus vil kvaliteten forringes dersom det skaleres ned til B siden B har mindre oppløsning en kilden(A). Dette tvinger spillet til å 'kutte' data fra bildet vertikalt og legge til eller skalere opp horisontalt.

Spillet rendres bare i A hvis du tvinger det til å kjøre 1080p. Kjører du 720p både rendres og vises det i B. Det sier både Naughty Dog selv, og også Beyond3D-tråden som var opphav til artikkelen du tok det hele fra. Han som har kalkulert oppløsningene sier selv senere i tråden at det rendres i 1280x720 om du kjører 720p. Sjekk selv.

 

At du poster ti random quotes fra amatører som mener det ser bedre ut, overbeviser ikke meg. Om du vil spille det i 1080p er du fri til å gjøre det, men det endrer ikke det faktum at 720p er den offisielt anbefalte oppløsningen for spillet. End of discussion.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Problemet er vel rett og slett at sony ikke har noen hyp spill ute enda, noe som er umåtelig populær, spill som ratchet and clank og uncharted vil selge mye over lengre tid, ikke mye på engang. Mens populære franchises som Metal gear solid og Gran turismo 5 til selge som hakka møkk i starten.

Så sant, så sant. Og nå når Uncharted er veldig nytt er det kanskje ikke mange som er så sikre på det. Tenk når siste spillet i Uncharted serien kommer! :)

 

Leste ista, eller jeg så en film. Uncharted på japanske PS3 = ikke noe blod!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...