Gå til innhold

Bytte grafikk kort i Compal IFL90+


Treasure

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det er mulig å bytte ut grafikk kortet i Compal IFL90+.

 

 

Hvis jeg har skjønt det riktig, så kan kort med "m" byttes? Som i GeForce 8600M GT 512MB. Hvis tilfellet ikke er slik, hvilke maskiner er det dette går på? Jeg tenkte da egentlig mest på å bytte til GeForce 8700M, ebentuelt nyere kort hvis det er mulig.

 

 

Mvh

Andreas

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i alle fall ikke mulig enda å få bedre enn 8600m pga. mangel på plass. Men mulig det kommer kort som støtter dette etter hvert. Det finnes jo alltids 8600GT 512mb ddr3, som er litt kraftigere enn ddr2, og dette skal du nok få plass til ;)

 

Men tror kanskje ikke at den lille ekstra ytelsen er verdt lle pengene da...

Lenke til kommentar

Skjermkortet i IFL90 er modulært og av MXM-type (Mobile Pci-Express Module) som jeg nevnte i tråden du siterer mitt innlegg fra... Som jeg sier, JA, det er mulig, i teorien, da skjermkortet i hvertfall kan demonteres og erstattes av ett nytt av samme type hvis det du har går i stykker.

 

Imidlertid trenger du ett skjermkort å oppgradere til, som må være av samme type (MXM type II). MXM II-standarden er etter det jeg har googlet meg frem til bare kapabel av å levere strøm til/transportere bort varmen fra skjermkort som trekker inntil 25W effekt, mens 8700M GT er oppgitt å trekke så mye som 35W. I tillegg til at jeg ikke har klart å finne noen som selger 8700M GT-kort løse (hverken MXM type II eller III) er det hovedårsaken til at du per dags dato ikke kan oppgradere til noe bedre enn 8600M GT i IFL90. Håper det besvarer spørsmålet ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...