Gå til innhold

AMD lanserer RV670


Anbefalte innlegg

HD3870 loader på syke 54grader, har en kjøler som er stillere enn de gamle 8800 serien. HTPC anyone??

Hvor får du de tallene fra??

De fleste andre testene sier load temperatur rundt 85 grader for stock kjøler under load...

 

dual-slot kjøler kommer på det oppdaterte 8800GTS kortet som lanseres om noen uker.

 

 

hos guru3d HER ser jo nå at jeg leste litt fort, er en custom kjøler fra PowerColor og den kjøres på 100%, da er det vel ikke så mye og rope hurra for :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er det bare å håpe at de lager en Folding@Home-klient til den. :)

Det tar nok litt tid.

Folding@Home GPU klienten er skrevet for x1800 og x1900. Problemet med GPGPU kode er at den er lite portabel. Veldig mye må skrives om for å støtte en ny arkitektur.

Skal se om vi får tak i et 3870 kort her på jobben for å teste litt GPGPU på de... :) Da er det bare å håpe at AMD/ATi klarer å slippe et sikkelig API.

Lenke til kommentar
"Det gjenstår å se om disse "dual" kortene bare er markedsføring, da alle tidligere "dual" kort fra både AMD og Nvidia har vært rimelig tvilsomme. Personlig er jeg overrasket over at Nvidia ikke har klart å forbedre GTX kortet mer, det har jo vært her en stund".

 

Vel du kan jo også spørre deg om hva behovet er for nvidia å forbedre et kort som er bedre enn det beste fra konkurrenten?

 

Vi vet vel ikke hva nvidia har bak scenen, kommer nok helt ann på hva ATI tilbyr. 8800 ultra er strengt tatt en forbedring av GTX. I tillegg vil jeg si at et kort som yter omtrent som GTX til under halvparten av prisen kan bli sett på som en "forbedring".

 

8800GT og 3870 kommer til å ødelegget markedet for gtx og ultra. Det kommer Nvidia til å merke på marginene. Dette er ikke en bransje man kan bli selvtilfreds i. 3850 i CF yter fort tilsvarende gtx-ultra.

 

Hvis Nvidia sin posisjon som markedsleder begrunnes med 8800GT, så er den ledelsen vesentlig mindre enn før. Det kan også diskuteres om de i det hele tatt leder lenger.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva UVD er for noe?

Jeg har et litt lengre svar enn det som kom her tidligere.

UVD er en forkortelse for Unified Video Decoder.

Det er en hardware dekoder for video i blant annet H.264-formatet og VC1. Dvs. de HD-formatene som bluray og HD-DVD bruker. Det skal avlaste CPU ekstremt bra uten å utvikle noe særlig varme. UVD er en del av Avivo HD-teknologien til ATI.

 

Mer info:

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=6975

http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=6976

http://www.dailytech.com/whoops+ati+radeon...article7447.htm

Lenke til kommentar
Ser mange er negative. Les anandtech sin test, det jeg leste var positivt. ati sitt kort bruker mye mindre strøm enn 8800gt, ganske få prosent av tiden du kjører full load. Og saken er billig, ytelsen var vel ikke ventet til å bli bedre enn hos 2900 xt :S

 

ytelse pr watt er dårligere på ati sitt kort. Må se på ytelse pr watt, ellers kan du da si at 2400 bedre siden det bruker mindre strøm lol.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Ser mange er negative. Les anandtech sin test, det jeg leste var positivt. ati sitt kort bruker mye mindre strøm enn 8800gt, ganske få prosent av tiden du kjører full load. Og saken er billig, ytelsen var vel ikke ventet til å bli bedre enn hos 2900 xt :S

 

ytelse pr watt er dårligere på ati sitt kort. Må se på ytelse pr watt, ellers kan du da si at 2400 bedre siden det bruker mindre strøm lol.

 

Du kan ikke regne ytelse per watt rent ettet load og idle temps, dette må måles under eksekvering av vanlige oppgaver. Ville tro AMD sine kort yter bedre her siden det har PowerPlay som regulerer strømforbruket på en smartere måte.

Lenke til kommentar
Jaha? Hvor har de de på lager?

 

Snakket med Espen hos Digital Impuls i formiddag og bestilte da 2 kort hos ham. Mener å huske at han sa jeg ville få Sapphire kort, uten at det i seg selv er så veldig viktig. Antar at han har bestilt hos Komplett og at han som vanlig får levert varene i morgen formiddag... :thumbup:

 

Har ellers 2 GB Cellshock 14400 brikker liggende og det gjenstår nå bare å få kloa i et X38 MOBO som det er litt svung over. Sistnevnte ser imidlertid ut til å kunne ta litt tid akkurat nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...