Gå til innhold

8800 GT voltmod som gir 8800 Ultra-ytelse


Anbefalte innlegg

nå er endelig mitt 8800gt vannkjølt og voltmoda!! ( ofra et kort i prosessen.. men det koster å tro man er flinkere til å lodde/legge på goop en man faktisk er...)

 

kommer tilbake med info... hehe en lærer mye av sine feil.. så jeg har jo lært en del.. he he

 

Har du gjort OVP modden?

 

 

nei kun volt cpu moden med potensiometer ( spenning øker ikke før en er rundt 600 ohm og nedover...)

og ja en kan justere ohm/volt opp ned når pcen er i drift...

derfor annbefaler jeg å lodde på 2 ledninger som kan brukes til å måle spenning..

kjører nå mitt på 1,27v

 

ovp kicker vel ikke inn før 1,35 v så ser ikke noe behov for den modden ei heller rammen da

jeg ikke tror jeg trenger den for å nå 2000 Mhz ( 1000 )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

Lenke til kommentar
Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

 

Her er det snakk om skjermkortbiosen, ikke hovedkortets.

Lenke til kommentar
Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

 

Her er det snakk om skjermkortbiosen, ikke hovedkortets.

 

 

å? jeg har aldri vert borti dette før, kan noen gi meg en kort forklaring på hvordan jeg kommer inn i den biosen?

Lenke til kommentar
Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

 

Her er det snakk om skjermkortbiosen, ikke hovedkortets.

 

 

å? jeg har aldri vert borti dette før, kan noen gi meg en kort forklaring på hvordan jeg kommer inn i den biosen?

 

Last ned nyeste versjon av nibitor, les av biosen i windows, gjør endringene, lagre den på en diskett, boot i dos og flash skjermkortet med den nye biosen og be til gud om at det fungerer, ellers må du kjøpe nytt skjermkort. Det skjer oftere enn vi liker.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

 

Her er det snakk om skjermkortbiosen, ikke hovedkortets.

 

 

å? jeg har aldri vert borti dette før, kan noen gi meg en kort forklaring på hvordan jeg kommer inn i den biosen?

 

 

for risky for meg!

Lenke til kommentar
Hva er standar volten til et 8800gts 640? Jeg liker ikke modde på komponeter fysisk. Jeg tenkte jeg kunne se om jeg kunne sette opp volten litt i bios. Er dette også mulig på et 8800gts? og under hvordan kategori ligger det? har aldri sett det, men har ikke lett etter det heller skal se i bios senere men vil bare ha et tips på hvor den kan ligge! p5bDLX

 

Her er det snakk om skjermkortbiosen, ikke hovedkortets.

 

 

å? jeg har aldri vert borti dette før, kan noen gi meg en kort forklaring på hvordan jeg kommer inn i den biosen?

 

Last ned nyeste versjon av nibitor, les av biosen i windows, gjør endringene, lagre den på en diskett, boot i dos og flash skjermkortet med den nye biosen og be til gud om at det fungerer, ellers må du kjøpe nytt skjermkort. Det skjer oftere enn vi liker.

 

Kjøpe nytt skjermkort...? Er det ikke bare og boote med et pci skjermkort å flashe tilbake til standarbiosen da?

Lenke til kommentar
nå er endelig mitt 8800gt vannkjølt og voltmoda!! ( ofra et kort i prosessen.. men det koster å tro man er flinkere til å lodde/legge på goop en man faktisk er...)

 

kommer tilbake med info... hehe en lærer mye av sine feil.. så jeg har jo lært en del.. he he

 

Har du gjort OVP modden?

 

 

nei kun volt cpu moden med potensiometer ( spenning øker ikke før en er rundt 600 ohm og nedover...)

og ja en kan justere ohm/volt opp ned når pcen er i drift...

derfor annbefaler jeg å lodde på 2 ledninger som kan brukes til å måle spenning..

kjører nå mitt på 1,27v

 

ovp kicker vel ikke inn før 1,35 v så ser ikke noe behov for den modden ei heller rammen da

jeg ikke tror jeg trenger den for å nå 2000 Mhz ( 1000 )

post-111671-1200595460_thumb.jpg

 

ser ut som jeg ikke treffer noe ovp ved 1,35v..

kjørete 3dmark06 målte da 1,42v..

men ikke no sortskjerm...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Nope, for å klokke lengre, men det blir varmere av mer volt. Men en kaldere core vil også klokke lengre, derfar kan god kjøling gi positivt utslag.

 

 

Mulig og få klokket den opp til GTX ytelse Uten V-modd da?

 

Ja, hvis du er heldig med kortet, evga har et fabrikkklokket kort som yter omtrent likt med GTX. Det kjører på 700 core og 2000 mem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...