Gå til innhold

8800 GT voltmod som gir 8800 Ultra-ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har loddet en del selv på elektro grunnkurs og det der ser jo nesten ut som bare barnematen :p

 

Tror jeg venter med dette til jeg får skaffet en bedre kjøler, og oppgradert resten av PC-en. Sitter nå med en cpu som er flaskehals uansett.

 

EDIT: Favorisert!<3

Endret av briktern
Lenke til kommentar

Det siste jeg ville gjort på skjermkort, og alle andre komponenter i maskinen, er å lodde, eller andre fysiske modifikasjoner.. Er jo veeldig kjipt å gjøre en tabbe, så har du kaste penger i dass, men uansett, bytte til en bedre kjøler, og overklokke seg opp til 7-800mhz, fult mulig :)

Lenke til kommentar
Det siste jeg ville gjort på skjermkort, og alle andre komponenter i maskinen, er å lodde, eller andre fysiske modifikasjoner.. Er jo veeldig kjipt å gjøre en tabbe, så har du kaste penger i dass, men uansett, bytte til en bedre kjøler, og overklokke seg opp til 7-800mhz, fult mulig :)

De som driver med V-mods er som oftest de som ekstremoverklokker og da gambler man litt uansett. Men det er faktisk ikke så vanskelig å v-modde, jeg har aldri hatt noe erfaring fra lodding før, men har da klart å lodde litt på hovedkortet mitt uten at noe har gått ad dundas.

 

Men man tar jo en risiko, det er helt klart ...

Lenke til kommentar

1k potmeter er kjøpt inn og nå venter jeg bare på evga 8800gt ssc kortet, som allerede er kraftig overklokket fra fabrikken. 600-700mhz på core og 1800-2000mhz på mem. Så det skal være raskere en GTXen allerede.

 

Noen som har ei god vannblokk til 8800gt å anbefale? satser på og få 800-850mhz på core. Minne skal jeg la være på 2000 inntil videre.. da det går rykter og at det sakte men sikkert ryker hvis man går over det..

Lenke til kommentar
Man må ikke alltid lodde heller, jeg har vmodda både 8800GTX vcore og 8600GT vcore/vmem uten lodding. Bare Potmetere og kabel. Dette for å se om det er noen vits i å gjøre det permanent.

 

Var det med den berømte synåla eller? :p

 

På GTX'n så var det med synål :- ) Men på 8600 så festet jeg bare kabelen rundt beinet på voltregulatoren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man kan stille opp vcore på 8800G gjennom BIOS, sparer deg for masse lodding. Man kommer riktignok ikke høyere enn 1.1-1.2 volt, men det gir utslag i vesentlig høyere OC alikevel.

 

Trodde 1,1v var maks i bios jeg? kan ikke akuratt si at det er "masse" lodding heller.. Men hvis man ikke vil lodde så er det jo et bra alternativ ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Man kan stille opp vcore på 8800G gjennom BIOS, sparer deg for masse lodding. Man kommer riktignok ikke høyere enn 1.1-1.2 volt, men det gir utslag i vesentlig høyere OC alikevel.

 

Trodde 1,1v var maks i bios jeg? kan ikke akuratt si at det er "masse" lodding heller.. Men hvis man ikke vil lodde så er det jo et bra alternativ ;)

 

Satt 1.2v i BIOS, det gir meg 1.108 2D og 1.145 3D

Lenke til kommentar
Man kan stille opp vcore på 8800G gjennom BIOS, sparer deg for masse lodding. Man kommer riktignok ikke høyere enn 1.1-1.2 volt, men det gir utslag i vesentlig høyere OC alikevel.

 

Trodde 1,1v var maks i bios jeg? kan ikke akuratt si at det er "masse" lodding heller.. Men hvis man ikke vil lodde så er det jo et bra alternativ ;)

 

Satt 1.2v i BIOS, det gir meg 1.108 2D og 1.145 3D

 

ok ;) hvor mye lenger får du klokka med den spenninga der da? kontra stock.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...