Gå til innhold

8800 GT voltmod som gir 8800 Ultra-ytelse


Anbefalte innlegg

Har ikke testet mye, men kom opp i 700MHz Core og 1000MHz minnefrekvens uten nevneverdige problemer. Dette var i RivaTuner med Shaders-Core linka. Kjørte riktignok ikke test lenge, men men...

 

Hvor lenge kan det ta før Artifacts begynner å melde seg? Kjørte dette i ATITool i 10 min uten noen ...

 

Stock-kjøling, ikke over 65 grader. For mye?

Ikke voltmodda, så må kanskje øke V før temperaturen begynner å stige?

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk kortet i kveld, har testa litt nå. Kjørte core stabilt i 10min i atitool på 720mhz. På neste steg som er 729 så feila den etter et par min.

 

btw: hvordan kan du få 723 på core, har du sjekka at du faktisk har 723 i for eks nvidia monitor. Eller står den bare på 723 i riva tuner?

 

Men er ganske fornøyd med 50mhz økning på core ved luftkjøling, blir gøy å se etterhvert når jeg skal voltmodde og vannkjøle ;)

Lenke til kommentar

Har bare gått ut fra rivatuner så det kan sikkert stemme at det kanskje bare kjører på 720MHz. Ja 50Mhz er helt greit på stock på ett allerede fabrikk klokka kort.

 

Forresten, har du prøvd å klokken mem noe? Får den ikke over 1000Mhz, men har lest at det er flere som ikke klarer noe særlig på memory på de kortene.

Lenke til kommentar
Har bare gått ut fra rivatuner så det kan sikkert stemme at det kanskje bare kjører på 720MHz. Ja 50Mhz er helt greit på stock på ett allerede fabrikk klokka kort.

 

Forresten, har du prøvd å klokken mem noe? Får den ikke over 1000Mhz, men har lest at det er flere som ikke klarer noe særlig på memory på de kortene.

 

fikk ikke mer en 1701 på shader, 999mhz gikk fint på mem. Men er litt skeptisk til å gå høyere da ryktene sier at kortet dør etter en stund hvis en går over 1ghz.

 

Edit: seriøst?? min cpu må være verdens største flaskehals i crysis. Kjørte crysis benchmarken med allt på high i 1024*768 2xaa.

 

testa kortet på orginal (orginal) instilling 600,1650,1800 og fikk avreage fps på 24,6. Kjørte så med 712,1701,1998 og økte til latterlige 24,8.

 

Og ja jeg har testa flere ganger og sjekka at alle frekvenser er satt..

 

cpuen min 64 X2 4400+ er overklokka til 2365nå (2200er stock). Men jeg klarer ikke mer på luftkjølinga. Klarte 2600mhz før når jeg hadde vannkjølinga på.. Skal prøve og kjøre testen med 2200mhz en gang og se om det blir mye dårligere..

 

Edit2: Gikk ned 2fps på å senke cpuen med 165mhz. Så det er tydelig at cpuen er bremsa...

 

Edit3: var demoen jeg testa med i stad, bencha med fullversionen nå. Gikk opp til 32fps men fortsatt ingen forskjell når jeg klokker skjermkortet.

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Har bare gått ut fra rivatuner så det kan sikkert stemme at det kanskje bare kjører på 720MHz. Ja 50Mhz er helt greit på stock på ett allerede fabrikk klokka kort.

 

Forresten, har du prøvd å klokken mem noe? Får den ikke over 1000Mhz, men har lest at det er flere som ikke klarer noe særlig på memory på de kortene.

 

fikk ikke mer en 1701 på shader, 999mhz gikk fint på mem. Men er litt skeptisk til å gå høyere da ryktene sier at kortet dør etter en stund hvis en går over 1ghz.

 

Edit: seriøst?? min cpu må være verdens største flaskehals i crysis. Kjørte crysis benchmarken med allt på high i 1024*768 2xaa.

 

testa kortet på orginal (orginal) instilling 600,1650,1800 og fikk avreage fps på 24,6. Kjørte så med 712,1701,1998 og økte til latterlige 24,8.

 

Og ja jeg har testa flere ganger og sjekka at alle frekvenser er satt..

 

cpuen min 64 X2 4400+ er overklokka til 2365nå (2200er stock). Men jeg klarer ikke mer på luftkjølinga. Klarte 2600mhz før når jeg hadde vannkjølinga på.. Skal prøve og kjøre testen med 2200mhz en gang og se om det blir mye dårligere..

 

Edit2: Gikk ned 2fps på å senke cpuen med 165mhz. Så det er tydelig at cpuen er bremsa...

 

Edit3: var demoen jeg testa med i stad, bencha med fullversionen nå. Gikk opp til 32fps men fortsatt ingen forskjell når jeg klokker skjermkortet.

Ja, jeg har samme erfaring:

Med 1 stk 8800gts 512, så kan jeg kjøre alt på high, full viewdistance (den slideren), full 16q antialiasing lagfree :-) (stock speed), når cpu'en er @4ghz (pentium d930).

 

Kjørte via benchmark programmet og fikk:

@4ghz cpu | stock SLI 2 x 8800gts 512:

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 60.65s, Average FPS: 32.98

Min FPS: 7.83 at frame 139, Max FPS: 49.05 at frame 72

Average Tri/Sec: -29923460, Tri/Frame: -907391

Recorded/Played Tris ratio: -1.01

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

 

Ikke noe supert nei :p Ps. det er med siste stabile drivers, pga. jeg hadde problemre med crash, så jeg gikk tilbake til whql... Da fikk jeg kjørt crysis, men 3dmark fortsette å kræsje :S

 

Så derfor clocket jeg ned til org clock, dvs. 3ghz.. (800fsb vs 1066 som jeg kjørte).

 

Her ser du crysis m. SLI (2x 8800gts 512 i SLI) - m. stock CPU-score:

!TimeDemo Run 2 Finished.

Play Time: 98.51s, Average FPS: 20.30

Min FPS: 4.79 at frame 144, Max FPS: 33.59 at frame 72

Average Tri/Sec: -18432900, Tri/Frame: -907875

Recorded/Played Tris ratio: -1.01

TimeDemo Play Ended, (3 Runs Performed)

 

Så brukte jeg hele gårsdagen til å virkelig teste ALT i bios!!!

Endte opp med overclock av cpu:

1066FSB (som før sli setup), 1.41V i bios (1.39 i cpu-z) på cpu-core, 1.28V CPU VTT, DDR2 spenning 2.2V (som de skal ha) + 0.2% ref. NB Voltage: 1.58V (eller senket jeg denne til 1.5? husker ikke).

 

Endret også SLI broadcast aperture til Auto.

Samt jeg kjørte noen tester med LDT Frequency ned til 4 (stock:5), men dette hadde ikke innvirkning på ytelsen.

 

Etter å ha lekt meg veldig mye og satt egentlig rimelig fast, med en mystisk følese over at PC-en min er hjemsøkt, så prøvde jeg å leke meg en del med ramsettings.

 

Endte med at jeg løste det hele ved å kjøre ram i LINKED, samt jeg måtte ha på synched.

Tidligere har jeg kjørt Linked og 1:1, men om jeg heller velger synched, så funker alt knall!

 

Jeg vet ikke helt hvorfor dette skjedde, da jeg kunne fint kjøre unlinked med den gamle pc5300 ram'en min, men pc8500 funket ikke med mindre jeg kjørte linked :O

 

Men, men.. Jeg får nå snart ny cpu uansett.

 

For å lage det litt enklere å holde oversikten, så:

Ja, med WHQL fikk jeg høyere peak FPS

Men: Beta sli drivers gav meg høyere snittfps (og det er jo det som er viktig).

 

Ps. jeg prøvde ingame (hadde glemt å aktivere sli) og det gikk helt lagfree på 1024x768 og alt på full, full viewdistance og full antaliasing (16q)

 

ps. benchene kjørte jeg uten antialiasing:

Beginning Run #1 on Map-island, Demo-benchmark_gpu

DX9 1024x768, AA=No AA, Vsync=Disabled, 32 bit test, FullScreen

Demo Loops=3, Time Of Day= 9

Global Game Quality: High

 

Crysis er versjon 1.1.

Lenke til kommentar
Jeg spiller nå crysis 1,1. Med allt på very high (lasta ned de 14cfg filene som gir dx10 effektene) i 1024*768 uten aa. Da ligger jeg på rundt 30fps ;)

 

Må vel få rigga opp vannkjølinga igjenn så jeg får gang på cpuen, da kan jeg vel unne meg 2xaa ;P

Ja, med SLI aktivert kan ejg gå opp i 1280x1024 i benchmarken og ha avg på rundt 30fps..

Har ikke så mye forskjell med og uten AA, har jeg merket.. et par fps, men ikke all verden.

 

Det som bremser meg noe sykt, er cpuen min.. Om jeg går fra 4ghz til 4.1, tjener jeg faktisk 9% elns!! (når jeg har på SLI og 1280x1024, samt 16q AA).

 

Går jeg ned til 3GHZ (org clock), så detter jeg ned 50% (50% lavere enn 4ghz, som igjener 9% lavere enn 4.1ghz).

 

Så, når man gamer over 1024x768, så tror jeg cpu er ganske viktig i Crysis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...