Gå til innhold

Stillbilder til animasjonsfilm - forhåndsstilt spilletid pr. bilde?


DiskusJon

Anbefalte innlegg

Jeg har gjort et kjapt forsøk med å lage en film av plastelina-figurer, og dette var noe jeg syntes var interessant.

Her er resultatet

 

Her brukte jeg 108 bilder på over 2 minutter, altså en ganske rå og hakkete test. Nå skal jeg lage en litt lenger film med flere bilder per sekund. Problemet er som følger:

 

Om jeg bruker 5 bilder i sekundet, blir 1 minutt 300 bilder. Alt i alt blir filmen på ca 1500 bilder kan jeg tenke meg. I mitt første forsøk brukte jeg bare Windows MovieMaker, men denne er langt fra tilfredsstillende.

 

For hvert bilde må jeg trekke bildeboksen slik at den får ønsket lengde, i mitt tilfelle 1/5 sekund. Dette er naturligvis svært tidkrevende, og jeg trenger derfor tips til programmer hvor man kan stille en fast lengde på hvor lenge hvert bilde skal avspilles (altså f.eks. 1/5 sekund). Trenger ikke et fullspekket program som tar ukesvis å sette seg skikkelig inn, kun et som gjør jobben jeg ikke orker.. :thumbup:

 

All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Movie Maker kan du definere hvor lenge bildene skal vises. Hvis du gjør dette før du drar bildene over i 'filmrutene', vil tiden gjelde for alle bildene:

 

Verktøy -> Alternativer.

Velg arkfangen Avansert.

Der kan du tilordne bildevarigheten.

Dra deretter ønskede bilder over til 'filmrutene' med valgte tidsvarighet.

 

Snurr film.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
I Movie Maker kan du definere hvor lenge bildene skal vises. Hvis du gjør dette før du drar bildene over i 'filmrutene', vil tiden gjelde for alle bildene:

 

Verktøy -> Alternativer.

Velg arkfangen Avansert.

Der kan du tilordne bildevarigheten.

Dra deretter ønskede bilder over til 'filmrutene' med valgte tidsvarighet.

 

Snurr film.

 

 

Herlig! Takk for raskt svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...