Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CS 1.6 Server - Router og PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey! Først av alt så vil jeg si at jeg holder på å sette opp cs 1.6 server (ikke dedicated) så følger jeg denne guiden: http://itpro.no/art/10269.html

Det som er problemet er at når Steam skal begynne å laste ned filene til serveren, som skal legge seg i HLDS på C disken, så begynner de aldri å laste ned. Jeg tror jeg har funnet ut problemet, det går ikke ann å åpne porter med D-Link di-624+, men er ikke sikker. Kan du sende meg link til en router som CatchGamer bruker på sine servere? Altså slik at filene begynner å laste ned og slik at jeg kan sette opp en ikke-dedicated server. Dette har altså ikke noe med linja og gjøre, Lyse fiber 10/10.

Og så trenger jeg en billig og ROLIG pc som kan stå på 24/7, send linker.

Takk for svar!

MVH Fredrik G

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil en billig pc si?

En Pentium 4 på rundt 3ghz burde funker fint, men tror jeg ville spandert på meg 2gb ram og kanskje en raptordisk? de kan bråke en del så det for du se på.

Skrevet

DMZ? må han ha en 1 internett ip ekstra.

du trenger ikke å kjøpe deg noe som helst!

Bruk en litt eldre maskn. legg inn Deban 4.

Installert følgene pakker:

ssh

iptabels

cs server

free nx server

web server

dns server

dhcp server

Legg inn Free nx klient. på din Windowd maskin

da kan du sette opp brannmuren din i grafiskgrensesnt uten og kunne en dritt om linux :)

bruker du debian apt-get isntall dhcp3 så installer den seg automatisk så googler du dhcp config. så ornder du sette uten å kunne så mye

da får du et stabiltl og bra system!

jeg bruker et sånn system hjemme her hjemme. og det har misnt 400 dager opptid. å det er 400 dager sden jeg satt det opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...