Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De som studere i Norge la haken sin peke litt for høyt.

 

ja huff og huff. Vi er nok ikke brukbare til noen her oppe. Kanskje best vi drar til utlandet alle sammen :whistle:

 

Har noen spørsmål til dem som studerer medisin utenfor Norge. Hva er det mest positive for dere med å studere i utlandet, og hva er det mest negative? Føler dere at dere lærer mindre enn de som studerer i Norge, både teoretisk og praktisk.

Endret av Binche
Lenke til kommentar
De som studere i Norge la haken sin peke litt for høyt.

 

ja huff og huff. Vi er nok ikke brukbare til noen her oppe. Kanskje best vi drar til utlandet alle sammen :whistle:

 

Har noen spørsmål til dem som studerer medisin utenfor Norge. Hva er det mest positive for dere med å studere i utlandet, og hva er det mest negative? Føler dere at dere lærer mindre enn de som studerer i Norge, både teoretisk og praktisk.

 

Viss det er så enkelt å kjøpe seg karakterer i utlandet, hvorfor i det hele tatt gidde å søke seg inn? Får sikkert kjøpt vitnemål på at du er utdannet lege fra et øst-europeisk land for en hundrings. :tease:

 

Hehe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Øst-Eusopa blir sett veldig ned på, det har jeg skjønt allerede før jeg leste denne tråden. Men hva med England eller USA? Om man kommer inn på de virkelige gode skolene? Jeg har ca 5,7 i snitt uten tileggspoeng og skal også ta opp biologi neste år. Har jeg sjangs til å komme inn på feks Cambridge eller Stanford? Hvordan ser folk på leger som er utdannet i England/USA?

Lenke til kommentar
Øst-Eusopa blir sett veldig ned på, det har jeg skjønt allerede før jeg leste denne tråden. Men hva med England eller USA? Om man kommer inn på de virkelige gode skolene? Jeg har ca 5,7 i snitt uten tileggspoeng og skal også ta opp biologi neste år. Har jeg sjangs til å komme inn på feks Cambridge eller Stanford? Hvordan ser folk på leger som er utdannet i England/USA?

 

Det blir naturligvis noe annet. At en og annen som faktisk klarer det kommer inn på Cambridge eller Stanford er bare artig, det som ikke er fullt så artig er når Øst-Europeiske universitet lager en utdanningsmaskin for å tjene mest mulig penger og spytte ut hundrevis av norske lege-spirer i året.

 

Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

400% økning i Øst-Europa på 6-7 år.

Endret av Reipar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

Lenke til kommentar
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

 

Jeg skylder overhodet ikke på kvinnene, beklager hvis det kan forstås slik. Det er ikke kvinnenes feil, det er samfunnet slik det fungerer idag sin feil. Kvinneyrker blir nedprioritert og tilsidesatt, uten unntak. Tilogmed veterinæryrket, som var statusyrke og godt betalt gikk til helvete da kvinnene tok over på 80/90-tallet. Restene som er igjen idag av veterinæryrket er dessverre ikke mye å snakke om.

Lenke til kommentar
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

 

Jeg skylder overhodet ikke på kvinnene, beklager hvis det kan forstås slik. Det er ikke kvinnenes feil, det er samfunnet slik det fungerer idag sin feil. Kvinneyrker blir nedprioritert og tilsidesatt, uten unntak. Tilogmed veterinæryrket, som var statusyrke og godt betalt gikk til helvete da kvinnene tok over på 80/90-tallet. Restene som er igjen idag av veterinæryrket er dessverre ikke mye å snakke om.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=213465

Lenke til kommentar
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

 

Jeg skylder overhodet ikke på kvinnene, beklager hvis det kan forstås slik. Det er ikke kvinnenes feil, det er samfunnet slik det fungerer idag sin feil. Kvinneyrker blir nedprioritert og tilsidesatt, uten unntak. Tilogmed veterinæryrket, som var statusyrke og godt betalt gikk til helvete da kvinnene tok over på 80/90-tallet. Restene som er igjen idag av veterinæryrket er dessverre ikke mye å snakke om.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=213465

 

Syns nesten det blir litt feil å sammenligne veterinærer med leger når det gjelder akkurat lønn. At det de siste 30 årene har blitt færre og færre gårder i Norge, og at husdyrhold (sauer, kyr osv.) er blitt mindre vanlig akn også ha noemed saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

 

Jeg skylder overhodet ikke på kvinnene, beklager hvis det kan forstås slik. Det er ikke kvinnenes feil, det er samfunnet slik det fungerer idag sin feil. Kvinneyrker blir nedprioritert og tilsidesatt, uten unntak. Tilogmed veterinæryrket, som var statusyrke og godt betalt gikk til helvete da kvinnene tok over på 80/90-tallet. Restene som er igjen idag av veterinæryrket er dessverre ikke mye å snakke om.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=213465

 

Syns nesten det blir litt feil å sammenligne veterinærer med leger når det gjelder akkurat lønn. At det de siste 30 årene har blitt færre og færre gårder i Norge, og at husdyrhold (sauer, kyr osv.) er blitt mindre vanlig akn også ha noemed saken å gjøre...

 

Tja, du har nok rett i at antall gårder har gått ned, men antallet husdyr har økt fra 1990 til 2007.

 

http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/De...;Tabellid=03710

Lenke til kommentar
Jeg skal søke meg inn på Odontologi i Debrecen, Ungarn til høsten. Noen som går på noe i Debrecen, evt. Ungarn generelt?

 

Hvorfor ikke prøve å forbedre karakterene dine, for så å søke deg inn her i Norge?

 

Skjønner ikke dere at dere ødelegger for alle oss som sliter oss gjennom studiet her i Norge. Det er for mange leger, men hvem sin feil er det? Selvfølgelig de som drar til utlandet.

 

Hvis dere drar til utlandet for å bli lege/tannlege, hvorfor kommer dere da tilbake til Norge for å jobbe- IDIOTER!

 

Mitt råd: bosett dere der, og ikke kom tilbake og ødelegg for oss!

Lenke til kommentar
Fortsetter det slik vil arbeidsmarkedet oversvømmes og den garantert mest effektive måten, ved siden av å la yrket bli kvinnedominert, å kjøre et yrke i dass hva gjelder lønn, status og forhandlingskraft er å oversvømme det. "Alle" vil jo bli leger og det skjønner jeg godt, kjempe yrke. Men det er ingen menneskerett, ikke en gang i Norge.

 

Du kan ikke skylde på kvinnene for at de er de eneste som kommer inn på medisin:p

 

Jeg skylder overhodet ikke på kvinnene, beklager hvis det kan forstås slik. Det er ikke kvinnenes feil, det er samfunnet slik det fungerer idag sin feil. Kvinneyrker blir nedprioritert og tilsidesatt, uten unntak. Tilogmed veterinæryrket, som var statusyrke og godt betalt gikk til helvete da kvinnene tok over på 80/90-tallet. Restene som er igjen idag av veterinæryrket er dessverre ikke mye å snakke om.

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=213465

 

Syns nesten det blir litt feil å sammenligne veterinærer med leger når det gjelder akkurat lønn. At det de siste 30 årene har blitt færre og færre gårder i Norge, og at husdyrhold (sauer, kyr osv.) er blitt mindre vanlig akn også ha noemed saken å gjøre...

 

Tja, du har nok rett i at antall gårder har gått ned, men antallet husdyr har økt fra 1990 til 2007.

 

http://statbank.ssb.no/statistikkbanken/De...;Tabellid=03710

 

mulig det. men syns likevel det blir galt å si at yrkene "går i dass" bare fordi det blir flere kvinner. At kvinnene er mindre opptatt av å jobbe overtid tror jeg er mer positivt enn negativt når det gjelder legeyrket.

Lenke til kommentar
Jeg skal søke meg inn på Odontologi i Debrecen, Ungarn til høsten. Noen som går på noe i Debrecen, evt. Ungarn generelt?

 

Hvorfor ikke prøve å forbedre karakterene dine, for så å søke deg inn her i Norge?

 

Skjønner ikke dere at dere ødelegger for alle oss som sliter oss gjennom studiet her i Norge. Det er for mange leger, men hvem sin feil er det? Selvfølgelig de som drar til utlandet.

 

Hvis dere drar til utlandet for å bli lege/tannlege, hvorfor kommer dere da tilbake til Norge for å jobbe- IDIOTER!

 

Mitt råd: bosett dere der, og ikke kom tilbake og ødelegg for oss!

 

Med argumentering som dette ødelegger du kun for deg selv... Ingen som blir å ta deg seriøst.

Lenke til kommentar

Det er ikke kvinner som trekker legeyrket ned.

 

 

Det er de forbanna studentene som drar til utlandet som ødelegger for oss. De trekker yrket ned i søla. I det siste har jeg sett så mange som sier noe slikt som: " uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre- nei, får vel dra til utlandet for å studere til å bli lege"-- Dette skremmer meg :ph34r:

 

Hadde det ikke vært for at jeg er genuint interessert i medisin og fordi at jeg vil jobbe med mennesker, så hadde jeg ikke valgt dette studiet. Det virker som at medisinstudiet har blitt studiet alle skoletapere velger. Folk som har innmari lite selvinnsikt, folk som ikke vet hva de vil med livet sitt, er gjerne de som drar til utlandet for å bli leger. F**k them!

 

 

Minnimus: hvor studerer du? Vær ærlig.

 

EDIT: skrev et avsnitt til

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...