Gå til innhold

Veggen ved 3Ghz? (E6600, P5N-E SLI)


Anbefalte innlegg

Hei, i og med at jeg har fått veldig bra temperaturer etter jeg skiftet cpukjøler, håpet jeg å kunne dra maskinen opp til 3,2ghz. Problemet er at jeg ikke får den til å boote stort over 3,15 uansett hva jeg setter Vcore til. Vdroopen er ganske heftig på dette kortet, i tillegg til at jeg tror at kortet leverer mindre spenning enn oppgitt.

 

Everest viser øvrig info

 

Ram står på original hastighet (5-5-5-12, 2T) ved 1,9v

 

Noen tips?

post-123498-1194877939_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg er noen reser mht. OC, men du bør alltid legge ut bilder av CPUZ, hvordan

fsb/ddr forhold du benytter etc. Da blir det litt enklere å hjelpe. Min E6400 kjører glatt 3,3Ghz på

pc5300 minne, så det er håp.

 

Edit: jeg la ikke merke til Everest stripa før nå...

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
hvilken hastighet har ramen?

 

i følge min kalkulering med kalkisen, så har du en ramhastighet på 1110,8

 

sett rammen i bios til å være noe i nærheten av hva den er laga for.

 

 

helt riktig dette, er ram som stopper deg sett litt mere volt.2,0V eller 2,1V så setter du minnet til og kjøre 1:1 alltså det dobbelte av fsb

Lenke til kommentar
hvilken hastighet har ramen?

 

i følge min kalkulering med kalkisen, så har du en ramhastighet på 1110,8

 

sett rammen i bios til å være noe i nærheten av hva den er laga for.

 

 

helt riktig dette, er ram som stopper deg sett litt mere volt.2,0V eller 2,1V så setter du minnet til og kjøre 1:1 alltså det dobbelte av fsb

 

Fikk det fantastiske tipset å øke v-core offset, som gjorde at alt ble fryd og gammen fram til at jeg oppdaget at å skru på denne settingen i bios bare økte v-core.

Syntes det var litt pussig at alt plutselig bootet helt fint, før jeg oppdaget at v-core var satt til 1,52 :thumbdown:

 

Hva er ram'en laga for, teoretisk sett? (DDR2 6400/800mhz) Har individuell instilling av minnemhz på dette kortet.

Er det bare å øke volten som skal til for å kunne kjøre 1:1?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
hvis du kjører sync mode på hovedkortet, vill minne ditt kjøres på det fsb'n er x2 grunnet ddr. 400fsb vill gi 1600fsb effektift, pga qdr. håper jeg ikke bare forvirrer deg nå =)

 

Nei, tok den. Men dere mener at alt jeg trenger å gjøre for å øke fra 3000 til 3200 er 0,1-0,3 ekstra volt til RAMen, og at jeg sannsynligvis vil kunne bruke samme vcore? (1,42)

 

*edit*

 

Hm, virker ikke som rammen har særlig lyst til å kjøre linked. Prøvde å få den til å kjøre på både 1333mhz og 1423mhz på 2,0 og 2,1v (Linked med FSB) uten at den ville poste.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

du må kjøre sync, så den får samme hastighet som fsb. så ved "FSB" "1600" får du en ramhastighet på 800mhz. har 2 p5n-e sli. og vet den er ei J*V*A - F*T*E (FOR Å SI DET MILDT)når rammen begynner å nærme seg 800mhz. eneste gangen jeg fikk 100% overklokk var når jeg kjørte rammen på 667mhz. og dette er geil minne som er laga for 800mhz 4.4.4.12 2.1 volt. og den ville ikke boote med rammen på den hastigheten det var lagafor på 2.3v engang. og måtte derfor kjøres på 667mhz

 

overklokka en celly 420 til 3.2ghz =) (1.6ghz orginalt)

 

glemte å si. ved 400fsb (1600) er det nesten umulig å få den stabil uten å bruke høyeste volt på chipset. som er 1.7 hvis jeg ikke husker feil. og da trenger du masse kjøling på den. hvis ikke så klikker den hele tiden.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
du må kjøre sync, så den får samme hastighet som fsb. så ved "FSB" "1600" får du en ramhastighet på 800mhz. har 2 p5n-e sli. og vet den er ei J*V*A - F*T*E (FOR Å SI DET MILDT)når rammen begynner å nærme seg 800mhz. eneste gangen jeg fikk 100% overklokk var når jeg kjørte rammen på 667mhz. og dette er geil minne som er laga for 800mhz 4.4.4.12 2.1 volt. og den ville ikke boote med rammen på den hastigheten det var lagafor på 2.3v engang. og måtte derfor kjøres på 667mhz

 

overklokka en celly 420 til 3.2ghz =) (1.6ghz orginalt)

 

glemte å si. ved 400fsb (1600) er det nesten umulig å få den stabil uten å bruke høyeste volt på chipset. som er 1.7 hvis jeg ikke husker feil. og da trenger du masse kjøling på den. hvis ikke så klikker den hele tiden.

 

Jeg hater hovedkortet mitt, av flere grunner enn de du nevner.

Siste gang jeg bruker mindre enn 1200 kroner på et hk.

 

På plussiden fikk jeg ingen problemer med å kjøre brikkene i 4-4-4-12 hastighet når jeg økte med 0,08v

Lenke til kommentar

Kjører fint her med E6400 og fsb på 438mhz (1750) og spenning på NB er 1.563v.Billig Crucial value kjører 1000mhz 5-5-5-15 [email protected] minnet overvolter en aning på disse korta.

 

Det er viktig å ha god kjøling på NB,da den blir svinvarm :) Sett ei 80mm vifte over området.Eller gjør som meg,monter denne kjøleren.Bruker den uten vifte,og den gjør virkelig jobben sin.

 

Har du prøvd unlinked på 800mhz/5-5-5-15/2.085v?

 

Bruk bios 0608,da den er den beste,etter min mening.

Uten_navn.bmp

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
har netverkskontrollern din blitt ødlagt også? på begge mine p5n-e sli har det sluttet å funke. ene tok kvelden etter et drøyt år og det andre brukte ikke mer en en uke.

 

Nei, den er fortsatt i live.

Litt urelatert, er dette en dårlig periode å kjøpe nytt hovedkort i? Jeg tenker på overgangen mellom DDR2 og 3, samt at sokkelen er rimelig gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...