Gå til innhold

Tidenes beste sang uansett sjanger


Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pink Floyd - Atom Heart Mother Suite

Pink Floyd - S.Y.D

Pink Floyd - A Saucerful of Secrets

Extra Golden - Ilando Gima Onge

King Crimson - Starless

Pink Floyd - Lucifer Sam

Bacamarte - Ultimo Entardecer

David Bowie - The Man who Sold the World

Camel - Lady Fantasy

Tommy Tokyo - Exile

Love - The red Telephone

Modest Mouse - Spitting Venom

Nick Drake - Joey

Neil Young - Heart of Gold.

The Beatles - The Fool on the hill

Jethro Tull - Nothing to say eller Aqualung

Hawkwind - Paradox

Eddy Zoltan - Mjuke Dråpar

Undertakers Circus - 2007

Explosions In the Sky - Your Hand in Mine

 

Ein liste etter ganske tilfeldig rekkefølge, men dei øverste er kanskje dei mest realistiske låtane for topp 1 (som er umulig og avgjere for meg) :)

 

Edit: Klarer ikkje å stoppe, legger til nye låter i lista heile tida.

Endret av xersess
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det gleder meg å se at folk før meg har trukket frem disse låtene:

* infected mushroom - dancing with kadafi

* liquid tension experiment - when the water breaks

* pink floyd - shine on you crazy diamond

* green carnation - light of day, day of darkness

 

Alle disse er bortimot å betrakte som milepæler i moderne musikk. De som mangler noen av disse låtene i samlingen sin, oppfordres herved til å sjekke dem ut.

 

 

Men skal jeg nå trekke frem en låt som jeg ville ha nominert, så er det:

* neal morse - the door

 

Uavhengig av hvorvidt man deler Morses jesus-fanatiske livssyn, kan alle musikkelskere nyte dette halvtime-lange mesterverket hvor Morse tar 70-tallets progrock-tradisjoner med seg inn i vår tid med hjelp fra storheter som Mike Portnoy, Paul Gilbert og Randy George.

Låta føles kanskje litt lang og komplisert for noen, men det faktum at den tar lytteren gjennom så mange forskjellige stemninger og variasjoner, bidrar til at man kan høre den utallige ganger, og hver gang føle at man fikk med seg noen nye detaljer, og liker den enda bedre enn forrige gang. Dette er musikk som øret må trenes litt opp til å skjønne, men belønningen er desto større! De som har nevnt "echoes" og "a change of seasons" tidligere i tråden vet nok akkurat hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Jeg har altfor mange favorittsanger, kan ikke bare nevne en :p Her er i hvert fall noen av dem!

 

Opeth - Serenity Painted Death

Devin Townsend Band - Gaia

Septic Flesh - DNA

Sia - Breathe Me

Fear Factory - Replica

The Knife - Marble House

Eyes Of Eden - Winter Night

Venus Hum - Hummingbirds

Slagsmålsklubben - Sponsored By Destiny

Nine Inch Nails - Every Day Is Exactly The Same

Sörskogen - Mordet I Grottan

Opeth - Harvest

Susperia - Devil May Care

Dimmu Borgir - Dødsferd

Lenke til kommentar

Har denne tråden sklidd totalt vekk fra topic? Det handler tross alt om å prøve å enes om en universiell beste låt (og argumentere for dette), ikke bare liste opp sine egne favoritter.

 

Min favorittsang kunne aldri gått under tittelen tidenes beste sang uansett sjanger, fordi den med stor sikkerhet er rimelig obskur og halve verdens befolkning har aldri hørt den.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Jasså, og hvilken er det?

 

Edit: de fleste sangene folket nevner her er jo sanger man hører på når man er i begynnelsen av tennårene. Skjønner ikke at folk fortsatt har like stor kjærlighet for de samme gamle rockelåtene. Selvfølgelig er de bra, men herregud, tidenes beste låt er et flytende begrep. De som nevner metallica, iron maiden etc kan ikke ha et bredt musikkspekter.

Endret av Shoegazer
Lenke til kommentar

  • Dire Straits - Brothers In Arms
  • Dire Straits - Local Hero/Wild Theme [Live]
  • Stevie Ray Vaughan - Little Wing (Ja jeg vet dette er en coverlåt, men den er fantastisk)
  • U2 - Hold me, thrill me, kiss me, kill me
  • Oasis - Wonderwall
  • Eric Johnson - Cliffs of Dover

Her er noen låter jeg regner med alle kan ærlig innrømme at er fine selv om de er kledd i latex eller joggebukser.

Lenke til kommentar

Nothing else matters og Stairway to heaven, er bare dritt sammenlignet med tidenes sang, som er:

 

 

*drumroll*

 

Tore Tang!!!!!!!

 

PS! På den seriøse siden, hvorfor har ingen nevnt Van Morrison - Brown Eyed Girl. Tror ikke det er mange som ikke liker den. Jeg digger ihvertfall den nok til å synst den er tidenes sang. Og jeg har hørt det meste.

 

Forresten er Lee Hazlewood - Hey cowboy, litt bedre men siden den ikke er kjent i det hele tatt, tar jeg den ikke med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...