Gå til innhold

Behøver erstatningsøvelser til ro og nedtrekk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, men stangroing aktiverer også Erector Spinae. (Nedre del av ryggen). Ellers er det jo greit å ha noe å variere med, hvis man skulle føle for det.

 

Det skal vel ikke så mye til for å ødelagge ryggen gjennom denne øvelsen ved tanke på all belastning du legger på rygg.

 

 

kommer jo helt ann på hvor tunge vekter du bruker...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Stående roing med stang er ikke anbefalt om du kjører knebøy og markløft i samme program.

i alle fall ikke før du har bygget opp noen års trening/god treningstoleranse på korsryggen.

Kjører roing med bryststøtte 4 av 5 treninger.

 

 

hmm, hvor har du det ifra a? :p kjører styrkeløft program da har jeg både knebøy mark og lattrowing.. 0 stress det ;)

Lenke til kommentar

Med 5RM vekter og en økende progresjon med nye rekorder hver 3 uke?

Jeg har selv merket at belastningen på korsryygen ble høy, sett andre som skriver det samme.

Fagerli anbefaler også det med egen og andres erfaringer i betraktning.

Kanskje du er godt trent i korsryggen eller vektene ikke er tunge nok enda

Det er for å forhindre en skade så det er jo normalt å ikke merke noe til det men heller se på belastningen korsryggen får på øvelsene og se andres skader og måten dem trente på.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Chins er en super ryggøvelse. Mange mener den er bedre enn apparatnedtrekk. :) Så det er ingen dårlig erstatning for nedtrekk.

Det er nedtrekk som ikke er en så aller verst erstatning for chins ;) Nedtrekk er fint frem til du har trent deg opp til å klare å kjøre chins, klarer du først det bør chins prioriteres foran nedtrekk.

Lenke til kommentar
Med 5RM vekter og en økende progresjon med nye rekorder hver 3 uke?

Jeg har selv merket at belastningen på korsryygen ble høy, sett andre som skriver det samme.

Fagerli anbefaler også det med egen og andres erfaringer i betraktning.

Kanskje du er godt trent i korsryggen eller vektene ikke er tunge nok enda

Det er for å forhindre en skade så det er jo normalt å ikke merke noe til det men heller se på belastningen korsryggen får på øvelsene og se andres skader og måten dem trente på.

 

 

begynner lavt, første uka, så øker man mye i løpet av programmet, når man er 2/3 inne i programmet så går vektene ned igjen...

 

hmm, har egnetlig ikke tenkt over om jeg er godt trent i korsrygg, hehe :p

Lenke til kommentar
Stående roing med stang er ikke anbefalt om du kjører knebøy og markløft i samme program.

i alle fall ikke før du har bygget opp noen års trening/god treningstoleranse på korsryggen.

Kjører roing med bryststøtte 4 av 5 treninger.

Jeg har merket at jeg ofte kjenner meg sliten i korsryggen når jeg bøyer meg ned/bruker ryggen o.l. Hvordan vet jeg at ryggen blir overbelastet i treningen? Jeg kjører Fagerli's 5x5 program, med noen endringer. Men den inneholder fortsatt knebøy, markløft og stående stangroing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...