Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ikke E-Merket lykter - får jeg godkjent bilen?

AudiFan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nye frontlykter her om dagen, men de er ikke E-merket. Får jeg godkjent bilen? evnt. hva må jeg gjøre?

Jeg har montert lyktene, men har jeg lov til det? hva skal jeg gjøre?

Rett meg opp hvis jeg tar feil: Hvis lyktene ikke er E-merket betyr det at de ikke er godkjente? Og ulovlig å bruke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen.

Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort.

Endret av Rs125
Skrevet
Ulovlig å bruke de på offentlig vei. Undersøker de lyktene dine i teknisk kontroll får du mangellapp. Møter du til eu-kontroll med disse lyktene får du ikke godkjent bilen.

Det er akkurat som å stille med senkesett som ikke står i vognkort.

:O alle lyktene som jeg fant til min bil er ikke E-merket, vet du/dere om noen nettsider der de selger lykter som er E-Merket?

Skrevet
:O alle lyktene som jeg fant til min bil er ikke E-merket, vet du/dere om noen nettsider der de selger lykter som er E-Merket?

Hva slags bil er det snakk om?

Skrevet

Det er snakk om en Toyota Carina E 1996 modell 2.0TD, lyseblå farge, bilen er HELT orginal. Derfor hadde jeg tenkt å bytte front lykter og baklykter.

Kjøpte disse baklyktene: http://www.astina.dk/product_info.php?cPat...roducts_id=3592

Er det lett å se om det er E-merket eller ikke? Hvis jeg blir stoppet i en kontroll ossen skal de vite at mine lykter ikke er E-merket?

-> Ja jeg heter AudiFan, men det betyr ikke at jeg har råd til en :D

Takk for svar :)

Skrevet

Så lenge det viker og lysbildet ikke er helt på jordet så tviler jeg på at noen gidder å sjekke om lykta er e-merket. Men teoretisk sett er det forbudt...

Skrevet
Så lenge det viker og lysbildet ikke er helt på jordet så tviler jeg på at noen gidder å sjekke om lykta er e-merket. Men teoretisk sett er det forbudt...

Jeg skal sende lyktene tilbake imorra, fikk email for 5 min siden at jeg kan levere lyktene tilbake dersom alle delene er på plass med pakken. Uten noen skader.

Har sett på følgende sider uten å finne en eneste lykt med E merke:

www.toyotaextreme.dk www.astina.dk www.bsbildeler.no www.superstyling.no www.czt.no

Finner ikke lykter med E-merke, har brukt flere timer :( hva skal jeg gjøre? orginale lyktene er grusomme.

Skrevet

Hva med å sette på de du har kjøpt? Ser da helt greie ut de.

Det er ikke sånn at politiet settes i kriseberedskap med en gang du monterer et par lykter uten e-merking...

Skrevet (endret)
Hva med å sette på de du har kjøpt? Ser da helt greie ut de.

Det er ikke sånn at politiet settes i kriseberedskap med en gang du monterer et par lykter uten e-merking...

bilen skal godkjennes i Februar.

Men hva med frontlykter? kan det være farlig at de ikke er E-merket? Vil ikke at andre skal få mitt lys rett i øynene. Det går jo ann å justere lyktene da :) ellr...?

Jeg beholder lyktene, når bilen skal godkjennes setter jeg på orginale lykter :) når den er godkjent skifter jeg tilbake igjen.

Endret av AudiFan
Skrevet
Toyota har orginale baklys med hvite blinklys, mulig at du kan finne de (hos en høgger) på en carian e laget før 1995.

Ja, det er sant...men jeg har lyst på 'Crystal' lykter, de er deilige å se på og glinser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...