Gå til innhold

Ukens skuffelse: "Dessverre utsolgt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var norsk release av Call of Duty 4 og Platekompaniet har reklamert om en pris på 399 kroner for PS3-versjonen. Jeg og min gode venn ringte til Platekompaniet i Trondheim for å holde av to eksemplarer. Vi fikk da beskjed, av en ellers så hyggelig kvinnelig medarbeider, om de hadde mange nok eksemplarer inne så det skulle ikke være nødvendig å holde av. Naive som vi var stolte vi på henne.

Timene gikk og vi bestemte oss endelig for å runde av dagens innsats på et viktig prosjekt. I lett snøstorm gikk vi i hurtig ganglag fra Gløshaugen ned til byen. Da vi endelig kom fram viste det seg at spillet var utsolgt og ikke forventet før til uken. Som fattige studenter har vi klart å skaffe oss et rabattkort på 100 kroner per spill på Platekompaniet. Dette ville ført til et kjøp på 299 kroner. Prisene i de andre spill- og elektronikkbutikkene i byen ligger på 550-600 kroner. Med spill som Super Mario Galaxy, Assasin's Creed, Ratchet and Clank: ToD, Uncharted og trolig UT3 like rundt hjørnet og en altfor tom lommebok allerede, var vi nødt til å ta den lange turen hjem tomhendt.

Det blir dermed trolig ikke noe Call of Duty 4 denne helgen, og det er ikke sikkert jeg rekker å spille det før etter en lang eksamensperiode. Tusen takk kjære deg på Platekompaniet. Neste gang insisterer jeg på å holde av. Uansett.

Anders Willersrud

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Når får de inn flere da? Jeg bruker gjerne min rabattkuppong på dette hvis prisen er 399 i utgangspunktet.

De trodde at de fikk det inn en eller annen gang til uka.

Skrevet
Dra på elkjøp og forlang spillet til 399,- pga prisgarantien. Det gjorde jeg i går:)

Det verste er at det funker.

Så lenge de opererer med denne prisgarantien har de ikke noe valg. Gjorde det samme da jeg kjøpte maskinen for ett år siden. Henviste da til smartclub som solgte premium versjonen til 2499,-.

Skrevet

Opererer Elkjøp med prisgaranti? Tenkte de fikk påpakning fra konk tilsynet om å fjerne denne? Hvis ikke, noen som har link til en plass jeg kan lese om denne/bevis for at den finnes?

Og gjelder garatien landsdekkende. Dvs hvis de selger et spill til 499 i finnmark og de har det til 399 på platekompaniet i tr.heim. Kan jeg argumentere med det?

Sorry for OT, men har noen et svar?

Skrevet
Opererer Elkjøp med prisgaranti? Tenkte de fikk påpakning fra konk tilsynet om å fjerne denne? Hvis ikke, noen som har link til en plass jeg kan lese om denne/bevis for at den finnes?

Og gjelder garatien landsdekkende. Dvs hvis de selger et spill til 499 i finnmark og de har det til 399 på platekompaniet i tr.heim. Kan jeg argumentere med det?

Tror nok du må bevise det først dog.

Skrevet
Det blir dermed trolig ikke noe Call of Duty 4 denne helgen, og det er ikke sikkert jeg rekker å spille det før etter en lang eksamensperiode. Tusen takk kjære deg på Platekompaniet. Neste gang insisterer jeg på å holde av. Uansett.

Butikker er ikke forpliktet til å holde av noe som helst til kunder som ringer på telefonen, så ville heller møtt opp tidlig neste gang hvis jeg var deg.

Skrevet

Tror de har sluttet med og annonsere at de har prisgaranti, men alikevel er gjelder fortsatt prisgarantien. For omtrent et år siden skulle jeg kjøpe vaskemaskin på Elkjøp og tok med meg en Elkjøp reklame til butikken. Reklamen gjaldt Elkjøp i Østfold (og på vestlandet) mens butikken som var i Akershus hadde en annen kampanje. Men det var ikke noe problem for han i kassa kjørte bare prisgaranti mot det andre tilbudet.

Skrevet

Tror nok du må bevise det først dog.

Da jeg kjøpte 360'n i fjor og COD4 på fredag, gikk de bare på nett og sjekket, og da var det i orden. Var forøvrig samme elkjøp butikk(Fredrikstad).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...