Anterialis Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 (endret) Lekte meg litt med med kameraet i kveld. Hva syns dere? Jeg ser jeg har fått litt støy (iso=200), hva kan jeg gjøre for å forhindre dette? (unntagen å sette iso ned til 100 så klart, noe jeg burde ha gjort) Kom med pos. og neg. ting dere syns, og i begge tilfellene gjerne litt konstruktiv kritikk =) På forhånd takk =) Det er ikke gjort noen endringer i etterkant, bortsett fra resizing. Bildet kommer ellers rett fra kamera. Bildeinformasjon Lukker: 20s Blenderåpning: f/10.0 Brennvidde: 17mm Iso: 200 Endret 9. november 2007 av w3p
Tia Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 (endret) Stilig bilde, men som du sier, iso må ned på 100! Endret 9. november 2007 av Tia
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 (endret) Det ermulig at støyen kommer av at bildet er såpass undereksponert i de mørke partiene. Utgaven av deg som ligger på gulvet blir litt unaturlig i forhold de to andre. Og det er litt mye sort på toppen. Tom Edit: tyrkleifs Endret 9. november 2007 av tomsi42
Anterialis Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Du får støy på ISO200? Sjekk lukkertiden da før du sier noe. Er snakk om et Canon 400D, så er et av de bedre i klassen hva støy angår, så vidt jeg vet.
cruelphotography Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Du får støy på ISO200? Sjekk lukkertiden da før du sier noe. Er snakk om et Canon 400D, så er et av de bedre i klassen hva støy angår, så vidt jeg vet. Altså, det var DU som sa du fikk støy pga ISOen i din første post.
Mixy Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Jeg syns det er stilig. Artig måte å brenne seg selv inn på sensoren, og sette ett stilig lys, det du har gjort med lommelykten Støyen tror jeg ikke det er så mye å få gjort med egentlig, ISO 100 hadde nok ikke hjulpet mye.
Anterialis Skrevet 9. november 2007 Forfatter Skrevet 9. november 2007 Du får støy på ISO200? Sjekk lukkertiden da før du sier noe. Er snakk om et Canon 400D, så er et av de bedre i klassen hva støy angår, så vidt jeg vet. Altså, det var DU som sa du fikk støy pga ISOen i din første post. Altså jeg mener at når man har så lang lukkertid, så er det vanskelig å ikke få støy. Virka som du mente at det var mindre bra å få støy på et slikt bilde på 200iso, men kan hende jeg tok feil. Om du mente det var "mindre bra", så må du huske at jeg hadde lang lukkertid, og at de fleste andre kameraer med lignende innstilling ville fått vel så mye støy som jeg fikk her. Bare det jeg prøvde å si.
Anew Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Har ikke 400D noe tilsvarende Nikons "long exposure NR"? Når man gjør lange eksponeringer, så vil støynivået øke som følge av varmeproduksjon i kameraet. Denne støyen kan filtreres ut gjennom "dark frame subtraction", siden den er reproduserbar ved å ta et bilde med like lang "eksponeringstid" uten å åpne lukkeren (altså en "dark frame").
Anterialis Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Har NS på auto, så regner med den gjorde det..
Flex Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 (endret) Har NS på auto, så regner med den gjorde det.. På min Samsung/Pentax er det mulig å slå av/på dette i "custom"-menyen. Den står på som standard. Vet ikke om 400D har noe tilsvarende. Endret 10. november 2007 av Flex
Anterialis Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Som sagt, det er en Auto-innstilling på 400D. Så regner med den har fjerna noe støy..
Anew Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg syns det er stilig. Artig måte å brenne seg selv inn på sensoren, og sette ett stilig lys, det du har gjort med lommelykten Det er nok ikke lommelykt w3p har brukt, men (omtrent) fremgangsmåten jeg beskriver her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9658698 (man kan se den røde "ready" LED'en fra blitsen som en bue her og der i dette bildet...) Endret 10. november 2007 av Anew
Anterialis Skrevet 10. november 2007 Forfatter Skrevet 10. november 2007 Stemmer, har brukt blits =) Og stemmer igjen, er den røde lampa som lyser =) Bare kom på denne ideen, så måtte bare prøve det ut
Kurt Grusom Skrevet 10. november 2007 Skrevet 10. november 2007 Har prøvd akkurat samme selv en gang. Flott resultat du fikk synes jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå