Gå til innhold

Så hva tror dere om Gothic 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ohmy: Sjølvsagt er det ikkje det samme kva utviklar som lagar spelet...akkurat som det ikkje er det samme kven som lagar ein film, ei bok, eller eit musikk-album. Å lage eit spel er ein kreativ prosess, og då er "artisten" svært viktig for resultatet. Om du vil ha eit døme, kan du samanlikne Sid Meier sine Civilization-spel med Activision sine.

Kay

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Visst de nye utviklerene fortsetter der PB slapp så er det vell det samme om det er PB eller SB som utvikler Gothic 4. visst de fjerner the nameless hero å begynner med "lag din egen karakter" dritten så blir det jo ikke gothic. de kan jo faen ikke fjerne det hele spillet er byggd opp på. men visst de fortsetter med nameless hero å klarer å viderføre stemningen så kommer de langt. det mener jeg.

Har du noen gang spilt Soldier of Fortune 1&2? Har du kanskje også prøvd ut det nye Soldier of Fortune (3): Payback? Der har du et godt eksempel på hvor mye et utviklerbytte kan ødelegge en spillserie...

Skrevet (endret)

Ny Gothic hadde vært herligt, og er nok det den trenger for å slå igjennom.

Piranha Bytes var talentløse. Grusomme alvorlige bugs og masse med feil. Og det var pga dette at spillet aldri har slått igjennom som et "stor spil" ala Oblivion.

Jeg hadde vært svært glad for et nytt fersk spill av noen andre utviklere som elsker serien.

Endret av AvidGamer
Skrevet (endret)
Ny Gothic hadde vært herligt, og er nok det den trenger for å slå igjennom.

Piranha Bytes var talentløse. Grusomme alvorlige bugs og masse med feil. Og det var pga dette at spillet aldri har slått igjennom som et "stor spil" ala Oblivion.

Jeg hadde vært svært glad for et nytt fersk spill av noen andre utviklere som elsker serien.

Hvordan kan du si no sånn!

Pb har laget de beste rpg spillene i verden, mens oblivion var etter mi mening et møkka spill. det virket som de lagde en verden å kopierte den til en gigantisk en, det var jo helt likt over alt. for ikke å snakke om alle gatesene som måtte stenges. jeg var så lei av å løpe rundt å stenge de portene at du aner ikke. åsså kom dt store slage jeg hadde ventet på, pokker får et tamt lite slag! oblivion var litt gøy i begynnelsen men etter noen timer ble det bare for dumt!

Endret av Pibeba
Skrevet (endret)

Greit nok at Gothic er bra spill, men jeg nevnte Oblivion sammenlignet til salg og "berømelse". Jeg er enig at Oblivion er noe møkk.

Gothic har alltid vært i skyggen av TES serien.

Pb laget et bra spill ja, men utførelsen var dårlig. Som sakt grunnet seriøse bugs, som skremte vekk potensiele nye kunder. Fans holdt ut, men nye spillere fant den uspillbart. Noe testere/reviews også gjorde. Alle kommenterte at det var så infestert med bugs at de rådet folk å ikke kjøpe, men vente på fiks....noe som har enda ikke kommet.

Jeg selv sitter med Gothic 3 collectors edition som jeg ikke får spilt pga bugsene.

Og ang "beste rpg i verden"...nei....Baldurs Gate II har den kronen du. Og ingen slår BioWare på rpg fronten.

Endret av AvidGamer
Skrevet
Piranha Bytes var talentløse.

Vel...alle har rett til å ha ei meining. Mi meining er at di meining er utruleg tåpeleg. Piranha Bytes har laga tre av dei beste RPG-ane eg har spelt nokon gong, og eg har spelt mange. Gothic 2 er kanskje det beste spelet eg har spelt på PC. og definitivt den beste RPG-en. "Talentlause" utviklarar lagar ikkje so bra spel. :nei:

Gothic 3 hadde mange feil og manglar, men klarte likevel å vere den beste RPGen det året det kom ut.

Kay

Skrevet

Tja, er enig I at PB gjorde en god jobb med Gothic 1 og Gothic 2.

Gothic 3 derimot gjorde meg nesten syk. Heldigvis er nesten alle bugs fikset med community patches, og når 1.6 kommer ut vil det være veldig få bugs igjen.

• 4 uker senere...
Skrevet

For min del var G2 perfekt.. G1 fikk jeg aldri spilt i noen nevneverdig grad da det ikke ville fungere på min maskin. G3 skal jeg sette i gang med når jeg får ny PC. Så lenge G4 fortsetter i samme stil blir det så bra, så.

Skrevet

Kan ikke se noen grunn til hvorfor Spellbound ikke skal kunne gi oss enda et godt Gothic spill.

Jeg lurer litt mer på hvilke features spillet vil ha. Multiplayer? Hadde ikke gjort meg noe. Men nå kjører jo også Gothic 3 så stabilt at det faktisk fungerer ypperlig å spille. Det har også fått støtte for mere ram, noe som i alle fall kommer meg til fordel.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Noe nytt om når spillet kommer? Stoler på Gamer.no kommer til å si fra.

I mellomtiden kanskje det lønner seg å få en stajonær pc, gikk greit med G3 på laptopen men skulle gjerne hatt max utb. av grafikk. I tillegg skal spillet dra full nytte av DirectX 10 så det sier seg kanskje litt selv...

Gleder meg som et barn!!!

Skrevet

En franchise og dens opprinnelige utviklerne kan ha godt av en "reset" en gang iblant. Når samme utvikleren skal lage spill etter spill etter spill i en og samme serie virker det som se sliter seg litt ut- De skal hele tiden overgå seg selv, spillet være større flottere og mere variert enn forgjengeren- Før eller siden brenner du ut teamet ditt, litt variasjon i kosten skader neppe.

Jeg tror det er det vi ser med både Oblivion og med gothic 3 (og f.eks gta san andreas, listen er lang.) . Det hjelper liksom ikke at patchene som kommer nå endelig fikser spillene når det er flere år siden spillet kom ut- Du har allerede tapt (i oblivion sitt tilfelle måtte det community support til fpr at jeg i det hele tatt skulle orke å spille det. :))

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har forhåpninger til Gothic 4, men frykter at de nye utviklerne ikke klarer å lage den samme magiske stemningen, og varierte naturen m.m. som PB. Hvis de hadde vært i stand til det, burde de vel ha utviklet noe RPG på samme nivå selv tidligere?

Skrevet
Visst de nye utviklerene fortsetter der PB slapp så er det vell det samme om det er PB eller SB som utvikler Gothic 4. visst de fjerner the nameless hero å begynner med "lag din egen karakter" dritten så blir det jo ikke gothic. de kan jo faen ikke fjerne det hele spillet er byggd opp på. men visst de fortsetter med nameless hero å klarer å viderføre stemningen så kommer de langt. det mener jeg.

Kommet mye informasjon om G4 blant annet at handlingen skjer i The Southern Islands og at man ikke spiller Nameless Hero.

Skrevet

I mine auge blir ikkje Gothic 4 ein heilt "ekte" oppfølgjar til Gothic 1-3. Det blir ein ny åpen RPG, men frå ein annan utviklar, med eit anna namn, og ein ny hovudperson. Og det er forsovidt heilt greit. No har vi minst 5 selskap som driv med åpne RPGar (Piranha, Spellbound, Trine, Reality Pump og Bethesda). Før var vel Piranha og Bethesda rimeleg åleine i sjangeren.

Ellers er eg einig med McMental, det er mogleg Piranha Bytes har godt av å få starte med blanke ark igjen. Det skal bli spennande å sjå korleis Risen blir.

Eg driv forøvrig og spelar igjennom Gothic 3 for andre gong no. Det ser dessverre ut til at trass omfattande maskinvareoppgraderingar (dobbelt so mykje RAM, dobbelt so mange kjerner, nyare grafikk-kort), har eg like store ytelsesproblem som før. Eg skulle verkeleg ønske Piranha hadde hatt klart å få dette spelet ferdig før utgivelse.

Men det er likevel ein av favoritt-RPGane mine. :)

Kay

Skrevet (endret)
de har lært endel av G3 og vil neppe gjøre de samme feilene igjen.

akkurat dette er det vi bør håpe på, driver med G3 og det er vel mye bugs :)

har tro på gothic serien, og hvorfor skal ikke G4 bli bra?

litt googling på gothic 4 og man finner mange FINE screens

Endret av leifeinar
Skrevet
har tro på gothic serien, og hvorfor skal ikke G4 bli bra?

Gothic-serien er bra, men det er fordi dei som har laga han er flinke. Det kan godt hende Gothic 4 òg blir bra, men det blir litt feil å basere forventningane på dei forrige spela i serien, når det er heilt andre folk som skal lage det nye.

Kay

Skrevet (endret)

OK, jeg vet at dette er litt OT (kunne starta en egen tråd...) , men jeg la merke til noen av de første innleggene på første side, om PB's nye rollespill. En eller annen sa at det ikke hadde fått navn, men den gang ei: http://www.gamer.no/artikler/piranha_bytes...faar_navn/54585

Og her er litt info om spillet deres: http://www.worldofrisen.de/?section=article&id=28

Leste faktisk ALT sammen. Syntes det var veldig interessant. Og litt morsomt:

-Will there be fat fellow citizens?

-There will be overweight people.

Endret av ShampooMacTavish

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...