Gå til innhold

Call of Duty 4: Førsteinntrykk. PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med samme problemet som Bruno gjør/gjorde..

Når jeg går inn i Multiplayer delen av COD4 så hakker musemarkøren min som bare rakkern, og FPS'n går fra 10-40

Singleplayer delen er helt fin og alt virker som det skal.

Det er kun COD4 Multiplayer det hakker i og FPS'n går opp og ned som en jojo.

Jeg har prøvd å skru av brannmuren i xp, men det hjalp ingenting.

Alle forslag og ideer til hva dette kan være mottas med stor takk! :)

 

Sitter med:

 

8800 GTX

3Ghz Dual Core og 2GB ram.

Alle driverne jeg bruker er nye.

 

 

edit:

 

Når jeg gikk inn i multiplayer nå,så har jeg 1-5 FPS.Jeg klarer så vidt å endre oppløsning og komme meg ut av spillet fordi det hakker så j....

Må være noe av det snodigste jeg har opplevd ved et spill.I hvertfall når singleplayer fungerer helt 100%

Til og med menyen i Multiplayer delen har jeg 1-5 FPS i nå.

Endret av Mio
Lenke til kommentar

Digger dette spillet! Helt fantastisk singleplayer campaign, føltes som en god film med sykt gameplay.

 

Har ikke fått startet på Multiplayer delen enda, men jeg er rimelig sikker på at det blir et av årets beste FPS selv om jeg ikke kommer til å "planlegge taktikk som i Crysis" som jeg måtte humre litt av. :D

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problemet som Bruno gjør/gjorde..

Når jeg går inn i Multiplayer delen av COD4 så hakker musemarkøren min som bare rakkern, og FPS'n går fra 10-40

Singleplayer delen er helt fin og alt virker som det skal.

Det er kun COD4 Multiplayer det hakker i og FPS'n går opp og ned som en jojo.

Jeg har prøvd å skru av brannmuren i xp, men det hjalp ingenting.

Alle forslag og ideer til hva dette kan være mottas med stor takk! :)

 

Sitter med:

 

8800 GTX

3Ghz Dual Core og 2GB ram.

Alle driverne jeg bruker er nye.

 

 

edit:

 

Når jeg gikk inn i multiplayer nå,så har jeg 1-5 FPS.Jeg klarer så vidt å endre oppløsning og komme meg ut av spillet fordi det hakker så j....

Må være noe av det snodigste jeg har opplevd ved et spill.I hvertfall når singleplayer fungerer helt 100%

Til og med menyen i Multiplayer delen har jeg 1-5 FPS i nå.

 

Det er noe herk....

Skal si fra til deg hvis jeg finner ut hvordan jeg fikser det :roll:

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemet med hakking i MP menyen, her er hva jeg fant ut:

 

Når jeg installerte de nyeste skjermkort driverene så forsvant hakkingen, men det ser ut som at BF2 kan hatt skylden.

Startet BF2 og får meldingen "Optimizing shaders.....", regner med denne meldingen kommer hver gang en har installert nye drivere og spiller en liten time, men når jeg da skal starte COD4 MP så er hakkingen tilbake. Så reinstallerer jeg driverene og hakkingen er borte.

Kan se ut som at BF2 faktisk endrer driverene på et eller annet vis.

Lenke til kommentar

Sånn, testet multiplayer delen en god del i helgen, det er langt fra noen bf2142 killer, men det hadde jeg heller ikke forventet. (forventer heller ikke at Crysis blir det. Tipper BF3 blir det).

 

Dette spillet er veldig bra multiplayer messig dersom man finner en stil som passer. Noen liker deathmatch, team deathmatch, etc. Jeg likte best search & destroy uten tvil. Dette har samme konsept som counter-strike og gjør spillet mye mer spennende, adrenalingivende, utfordrende og realistiskt enn de andre modusene. De gir en følelse av kaos "fragfest" spesiellt de små mapsa.

 

Hittil er dette et veldig bra alternativ til counter-strike.

 

Det er også kult at det finnes en egen lettfattelig config fil man kan endre på manuellt:

 

[install-dir]/Call of Duty 4 - Modern Warfare\players\profiles\[profilnavn]\config_mp.cfg

Lenke til kommentar

Etter nå å ha spilt gjennom singleplayer må jeg bare si at dette var virkelig bra saker. Ting var mye mer realistisk enn det jeg har sett i andre spill. Laget ditt oppførte seg stort sett veldig fornuftig, brukte dekning hele tiden og dekket bakover ved fremrykking etc. Man fikk ikke føelelsen av at man gikk sammen med en gjeng skrullinger, som vanlig er i slike spill(hvis det i det hele tatt er noe lag).

 

Å sitte i AC130 Gunshipet var også kjempekos og virket svært realistisk med lyder og det hele. Variasjonen i spillet var også bra med noen virkelig godbiter som AC130 Gunshipet, dekning fra helikopter og "12.7 sniper" oppdraget lagt inn.

 

Det eneste negative jeg kan nevne er at våpenlydene kunne hatt mye mer trøkk i seg, og alle trærne var like dårlige som trær i "source-engine":De var helt forsteinet. Likevel var det lagt inn noen væreffekter som blader som blåste i vinden og det hjalp på for atmosfæren.

Å spille som USMC begynner også å bli litt utslitt etterhvert men å være SAS var helt supert. Håper man i neste spill dropper Marines og heller tar i bruk noen andre styrker som feks. special forces eller rangers etc.

 

Alt i alt må jeg si jeg ble svært positivt overrasket av dette spillet. Hadde fra før inntrykk av at det skulle være rimelig bra, utifra trailere jeg hadde sett, men det overgikk virkelig forventningene mine. Supert!

 

Edit: Negativt var også det helt selvfølgelige at det selvsagt var for kort. Burde hverfall vært 4-5 missions til for å få en nogenlunde brukbar lengde på det.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Jeg må si at det å spille CoD4-singleplayeren føles ut som en lang god film egentlig :wee:

 

Ja, animasjonene er så utrolig bar gjennomført. Thank God for motion capture! :thumbup:

 

Lo godt på dette:

"Surely you can't be serious."

"I am serious, and don't call me Shirley."

 

(Noe i den duren. Noen her på forumet som har det som signatur.)

 

hehe det er faktisk en quote fra filmen Airplane! med Leslie Nielsen, der sier hans karakter den linjen ;) Litt artig akkurat det faktisk. http://www.imdb.com/title/tt0080339/

Lenke til kommentar
Da har jeg spilt ferdig singleplayer, og jeg må si at dette er en sinnsykt rått spill! For en slutt, helt utrolig!! MÅ spilles folkens, ikke noe tvil om det :D

Nettopp runnet det selv, og fy søren, så genialt!

For en stemning, og for en slutt! Og folkens! Vent igjennom rulleteksten, for det er mer :D

Runna det nettopp jeg og, verdt å vente gjennom rulletekstene, men var det noe mer enn bare den ene tingen?

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problemet som Bruno gjør/gjorde..

Når jeg går inn i Multiplayer delen av COD4 så hakker musemarkøren min som bare rakkern, og FPS'n går fra 10-40

Singleplayer delen er helt fin og alt virker som det skal.

Det er kun COD4 Multiplayer det hakker i og FPS'n går opp og ned som en jojo.

Jeg har prøvd å skru av brannmuren i xp, men det hjalp ingenting.

Alle forslag og ideer til hva dette kan være mottas med stor takk! :)

 

Sitter med:

 

8800 GTX

3Ghz Dual Core og 2GB ram.

Alle driverne jeg bruker er nye.

 

 

edit:

 

Når jeg gikk inn i multiplayer nå,så har jeg 1-5 FPS.Jeg klarer så vidt å endre oppløsning og komme meg ut av spillet fordi det hakker så j....

Må være noe av det snodigste jeg har opplevd ved et spill.I hvertfall når singleplayer fungerer helt 100%

Til og med menyen i Multiplayer delen har jeg 1-5 FPS i nå.

 

Det er noe herk....

Skal si fra til deg hvis jeg finner ut hvordan jeg fikser det :roll:

 

 

 

Tenkte jeg bare skulle si i fra at det var driveren som gjorde feilen.

Når jeg installerte den nyes WHQL driveren fra nvidia så forsvant fps problemet.

Eneste jeg sliter med nå er å connecte til enkelte servere, men det problemet er jeg ikke alene om etter hva jeg har skjønt :)

Lenke til kommentar
Da har jeg spilt ferdig singleplayer, og jeg må si at dette er en sinnsykt rått spill! For en slutt, helt utrolig!! MÅ spilles folkens, ikke noe tvil om det :D

Nettopp runnet det selv, og fy søren, så genialt!

For en stemning, og for en slutt! Og folkens! Vent igjennom rulleteksten, for det er mer :D

Runna det nettopp jeg og, verdt å vente gjennom rulletekstene, men var det noe mer enn bare den ene tingen?

 

Tenker du på "Mile High Club"?

Lenke til kommentar

Det som er forferdelig med multiplay delen er at det tar som regel 2-5 minutter å få connection til en server, for så å oppdage at den enten er full eller har en ledig slot.

 

står:

awaiting connection...1...

awaiting connection...2...

osv...

awaiting connection...54...

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...