Gå til innhold

AMD 770-kort i salg


Anbefalte innlegg

# 4 x DDR2-800/1066 (maks 8 GB)

Hva er egentlig årsaken til begrensningen på 8 GiB? Er det bare det at 2GiB DDR2-moduler er det største på markedet nå? I så fall så kan man jo lure på om det vil støtte 4GiB moduler når og hvis det kommer på markedet.

 

har det ikke noe med addresserings-begrensninger i ett 32-bit system?

 

veit jeg leste om at xp hadde problemer med å gå over 8 i det miste (linux gjør det, via noen "morsomme" addresserings-triks iirc).

 

forøvrig finner jeg det morsomt at mens det er bare en ide kontakt på nyere hovedkort, så er floppykontakten der fortsatt.

 

hadde trodd en heller skulle fjernet floppy-en og hatt to ide. jeg måtte gå til anskaffelse av ett ektra kontrollerkort for å få tilgang til dataene på den ene disken min (har nå 3 disker i boksen, to på ide og en på sata).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det 89W TDP på typisk AMD skala? (i.e. 75% av målte max?).

 

 

Vil si det for det meste 5000+ Black edition har 89 watt, mens 6400+ Black har 125..

 

de nye som er over 89 watt som jeg vet, elelrs har de MANGE 65 watts cpu'r nå, og en 45 watts cpu(4100+ BE-xxxx. 45W!

 

socket 939. alle var 89 watt av dualcore unatt 4400 2mb cache og 4800 2mb cache som var på 110

 

 

ellers kan det nevnes at AMD har AM2 på 8 WATT!.

3000+ 8 watt

3200+ 12 watt

3600+ 25 watt

 

trur det var det.

 

Detta er bare GAVEPAKKE for SFF pc byggere, 8-25 watts CPU

5 watts 770 Brikkesett ? eller er det 5-10 ?. si ifra hvis dere for info om det :p

fikk nesten lyst til å lage uber silent pc =)

har AMD 690G i HTPCen min jeg med X2 5000+, 2GB ram, 500GB hd, og tempen ligger på 40c på cpu, 32 på hk

det er ikke dårlig når jeg bruker hiper media chassis som er så liten

 

noen andre hadde liksom over 60-70c på hk og cpu med nvidia chipset i samme kabinett

Lenke til kommentar
# 4 x DDR2-800/1066 (maks 8 GB)
Hva er egentlig årsaken til begrensningen på 8 GiB? Er det bare det at 2GiB DDR2-moduler er det største på markedet nå? I så fall så kan man jo lure på om det vil støtte 4GiB moduler når og hvis det kommer på markedet.
har det ikke noe med addresserings-begrensninger i ett 32-bit system?

 

veit jeg leste om at xp hadde problemer med å gå over 8 i det miste (linux gjør det, via noen "morsomme" addresserings-triks iirc).

Begrensningen til 32bit OS ligger i OS'et og er på 4GiB. Det ville i så fall vært rart om de ignorerte 64bit OS og plukket det laveste tallet de kunne reklamere med. PAE-teknikken er en stygg hack så den ser jeg normalt bort i fra. PAE er i hvert fall implementert i Windows 2000 server og nyere uten at det betyr noe for oss vanlige.

 

Gigabyte MA770-DS3

er et AMD 770 chipset hovedkort med hele 4 pcie x1

http://my.ocworkbench.com/bbs/showthread.php?t=68615

Jeg liker layouten. Ryddig og lekkert. :) Ikke at det har noe å si for jeg ser jo ikke hovedkortet oftere enn med måneders mellomrom, men det gir i hvert fall et godt førsteinntrykk.

Lenke til kommentar
Hva vil forskjellene på denne og 790FX være? Bedre oc muligheter? Ferre sata kontakter? Ferre pci-express? Eller bare bedre kvalitet?

790FX har 4 stk PCIe x16 i x8 eller 2 stk PCIe x16 i x16

780X har 2 stk PCIe x16 i x8

770 har 1 stk PCIE x16 i x16

 

790FX har noen modeler med 6 sata og 2 esta osv, noen har 2 Gigabit nettverk, noe med DTS connect og Dolby Digital Live som på gigabyte sine 790FX

 

780X er lille broren til 790FX og er billigere og har mindre sata og pcie x16 slots, har også 1 gigabit nettverk

 

770 er lille broren til 780X og 790FX igjen, har ingen crossfire mulighet, varierer på produsent noen har 1 esata og 4 sata eller bare 4 sata, noen har bedre lyd en andre, noen har flere PCI Express x1 en PCI osv

 

etter det jeg ser er gigabyte sitt 770 kort det beste layout jeg har sett og prisen kommer til å ligge runt 600 kr

prisen på 780X er runt 1200 kr, 790FX ligger på 1600 kr og oppover

 

vis du ikke skal bruke crossfire alså 2 stk ATI Radeon da tar man et 770, prisen er lavere så sparer man mye til å få raskere cpu i stedet

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Stusser over en ting, både Asus og Gigabyte "budsjett" har 770 chipset, mens MSI's i følge prisguiden har 790X chipset. Altså en "mellomting" av 790FX - 770 :hmm:

 

GA-MA790X-DS4 har også 790X-chipet. I går var kortet satt opp som GA-MA790FX-DS4 i prisguiden (samme som varenummeret...) med 790FX-chipet, men det var feil og er retta nå.

 

Virker som butikkene heller ikke har fått med seg at varenummeret har ett tegn mere enn modellnummeret. Mulig er det feil med varelistene på akkurat det kortet der.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_700_chipset_series

Lenke til kommentar
Når kommer arvtakeren til 690G/V-serien - altså mATX med integrerte skjermkort (gjerne med UVD :green:)

 

Venter også på de. Tror det blir noen søte små skapninger :love:

 

Rundt januar/februar visstnok.

jeg og, skal vist nok være en liten skapning som heter UVD inbakt i IGPen

har nå i HTPCen et AMD 690G hovedkort (MSI K9AGM2-FIH) med AMD Athlon 64 X2 5000+ 65W Windsor, OCZ Gold 2GB Dual Channel og 500GB SATA :p

Endret av wiak
Lenke til kommentar
I går var kortet satt opp som GA-MA790FX-DS4 i prisguiden (samme som varenummeret...) med 790FX-chipet, men det var feil og er retta nå.

 

La merke til det, ble i alle fall kjapt rettet opp.

 

En annen ting, kan det være oppgitt feil pris på enten prisguide: MSI K9A2 CF 790X eller Gigabyte GA-MA790X-DS4 ? Virker snodig med kr.578 i differanse på samme chipset. :hmm:

 

 

jeg og, skal vist nok være en liten skapning som heter UVD inbakt i IGPen

 

På m-ATX 690g kortene har det vært (men noen unntak) forskjellige utgaver med h.h.v. enten HDMI eller DVI, kanskje det på nye AM2+ m-atx blir standard med begge deler på samme kort? Blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Er litt mye ja. Gigabyte har putta på ekstra +2 PCI Express x1, + 1 Fire Wire, men MSI har en eSATA (edit: optional) som Gigabyte mangler. Hurra for konkurranse! :)

 

Skal ikke være skråsikker, men jeg mistenker at MSI kortet er feil priset(for lavt) :ph34r: (Kom forøvrig over en egen presentasjon av hk'et)

 

Tror at MSI kommer med et chipset 770-budsjett snart (slik som Asus og Gigabyte) og at det er dette som i tilfelle skal koste rundt kr.700, og ikke overstående kort. Men, bare spekulasjon fra min side. :)

Lenke til kommentar
jeg og, skal vist nok være en liten skapning som heter UVD inbakt i IGPen

har nå i HTPCen et AMD 690G hovedkort (MSI K9AGM2-FIH) med AMD Athlon 64 X2 5000+ 65W Windsor, OCZ Gold 2GB Dual Channel og 500GB SATA :p

Ah.. fanden... "må" kjøpe nå...

 

Har du noen linker?

 

EDIT:

Glem det. Fant Wiki + http://www.xbitlabs.com/news/chipsets/disp...1016170229.html (bl.a)

 

Klarer ikke å vente til januar...

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...