Gå til innhold

Klokking av e6750


Jensi88

Anbefalte innlegg

Jeg er ny til overklokking, aldri gjort det før eller vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, så dette kan bli interessant.

Akkurat kjøpt meg en ny pc, og har lyst til å overklokke prossesoren min.

Det er en Intel Core 2 Duo e6750, med standard vifte.

 

http://datakjeden.no/default.asp?orderby=&...ID=5&sm=403

Datakjeden Gamer e6750 er da min nye.

 

Den kjører da på 2,66ghz, og skulle gjerne ha klokket den til ca 3,2ghz.

Noen som vet hva slags vifte(om det ikke går med standard) jeg da trenger?

 

Og gjerne en guide på hvordan jeg i det hele tatt overklokker denne.

 

Takk på forhånd!

Endret av Jensi88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guiden er å lese masse av hardware info på nettet slik at neste gang du kjøper data så kjøper du deler som er valgt ut av deg selv, og at du selv setter maskinen sammen. Jeg sier ikke at det blir lett, men det er verdt det som første steg. Deretter leser du mer info på nettet om de delene du nettopp har satt sammen og finner ut hva de tåler. Og nå når grensene er nådd kan du leke deg frem med forskjellige kunnskaper, testresultat og programmer.

Ikke at jeg bryr meg, men jeg sier som the Marine Core: No Post Left behind!

Lenke til kommentar

Jeg satt sammen min forrige data, det var ikke noe problem. Kjøpte ferdig pc denne gangen rett og slett fordi butikken er rett nedi gata, så da er det ikke noe problem for meg å klage om det skulle vært noe:P

 

La ut posten fordi jeg ikke fannt noen svar gjennom andres poster, leter etter en litt mer "steg for steg noob guide":p

Lenke til kommentar

nja... enig og uenig. Å bli "god på overklokking" tar mye tid og erfaring, men hvem som helst med en grunnleggende froståelse for datamaskiner kan google "core2duo overclocking guide" og følge enkle steg. Du får gjerne ikke skvist ut alt som er mulig, for slikt kan man trenge mer avanserte metoder, induisjon og feilsøking for, men grunnleggende overklokking er jo ikke noe komplisert i det hele tatt.

 

Jeg gidder ikke ta meg tid til å skrive en basic guide, for det finnes allerede hundrevis av dem om du gidd å lete, gitt at du kan lese engelsk, noe jeg anntar "alle" ungdommer i dag kan.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...