Gå til innhold

Phenom X4 til 2000 kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se det var gutten sin det! :)

 

"Moeny talks, bullshit walks"... og det er nok av det siste her i tråden.

De som vil være "fans på orntli'"... Gakk nå hen og kjøp en X2 eller to. :D

 

PS@Theo:

Hvilket Asus hk er det?

(Har selv ett M2A-VM som jeg er meget fornøyd med)

Hehe :)

Dette var billig, men jeg er meget fornøyd og det virker å være godt tilpasset mot å kjøre som eks. mediacenter PC. M2NPV-VM.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Viste du ikke at H2C var overklokket?

 

H2C var overklokket med garanti både fra Intel og Dell, samt at du kunne i BIOS stille hvor mye du skulle overklokke, fra 2.4 Ghz til 3.4 Ghz, men Intel har slitt med og levere bra antall overklokkbare prosessorer, Dell regnet med at Intel skulle greie og levere ca. 10% overklokkbare prosessorer per batch for H2C, men i realiteten er det snakk om nermere 6%, noe som på langt nær ikke holder for den store etterspørselen som var på H2C, derfor valgte Dell og avslutte H2C i påvente av neste generasjon prosessor fra Intel for og se om de er bedre.

 

 

Alle nye XPS maskiner kan klokke prosessoren ett vist antal Mhz i BIOS, og fremdeles ha garantien i behold fra både Dell og Intel.

 

:blush:

 

"I stand corrected".

 

Er nok ikke helt oppdatert på Dell "high-end" for tiden.

 

Men:

Likevel spør jeg deg:

 

Hvordan kan du komme med slik kritikk når de første uofisielle "reviews" av Phenom tilsier tvil om klokkbarheten til disse nykommerne?

Eller:

Har Dell andre alternativer mtp "ferdigklokkede" f.eks. K8 CPU'er?

 

Og hvordan kom du til konklusjonen at Dell avsluttet "prosjektet" med H2C fordi QX6700 var/er en dårlig overklokker?

 

Slik jeg oppfattet det (Google) var/er det mer leveringsdyktighet (fra Intel) og vi vet vel alle nå hvordan etterspørselen etter Core 2 Duo/Quad er/har vært.

 

 

Dell hadde press release om dette for 2-3 mnd siden, men ble ikke slått stort opp her på forumet.

 

Saken er at Dell hadde fortutsett at ca. 10% av prosessorene som Intel leverer greier overklokking på alle 4 kjerner, men problemet er at det på langt nær er sannheten, Prosessoerene holder hva Intel lover, men ikke mere enn det, og når bare 6% er brukbart av ett helt batch Dell bestiller, så sier det seg selv at det ikke vil gå opp, ihvertfall ikke når H2C var så etterspurt som den var.

 

 

Dell slikt jeg forstår, venter på neste generasjon, dvs Penrym, eller AMD sitt nye monster for og se om de kan starte H2C produksjonen igjen.

 

Grunnen til at H2C solgte bra er rett og slett at du har garanti på og overklokke prosessoren, både fra Dell og Intel, så lenge du gjør dette i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...