Gå til innhold

Tabula rasa og betaling?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Til de som har kjøpt Tabula rasa pre-order, vet noen av dere hva man skal gjøre når man oppgradere kontoen sn, jeg kommer meg ikke forbi den f******* payment metoden, jeg har ikke visa, idoti av norsk lov fordi jeg er 17, jeg er helt blakk, så de med å ha bankkort hjelper vell egentlig ikke får ikke penger før neste månedesskifte, så jeg kan ikke kjøpe gamecard.

 

Har noen noen gode råde å komme med.

 

jeg vill gjerne spille denne måneden, men hvis jeg må brukke enda mer penger så veit jeg ikke om spillet er vert det.

 

 

Vær så snill, hjelp meg.

 

 

hilsen en desperat gamer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serriøst?? vis ikke Tabula rasa kommer med gaming card i butikken blir jeg litt sur:P ..

jeg kjøpte spillet i polen for 250 kroner, så ingen gaming cards der. men sto at det følgte med 30 days, så gad ikke å spøre.

og jeg håpte jo på at de har det hjemme i norge.

 

de får vel det??

Lenke til kommentar

Du kan få Visa når du er under 18 år, men kontoen må stå på foreldrene dine sitt navn + at du må dele bank konto med dem. Dette på grunn av at du ikke er myndig, så hvis du kjøper på kreditt og du ikke kan betale senere så kan ikke du stå ansvarlig. Men hvis kontoen står under en av foreldrene dine sitt navn så holdes de ansvarlig.

 

På kortet kommer det til å stå navnet ditt, men kontoen står under navnet til en av foreldrene dine.

Lenke til kommentar
Du kan uansett få vanlig Visa selv om du er under 18år. Du kan få det som 13-14åring om du vil, og nei, vi snakker ikke om Electron. Gå i banken og snakk med dem.

 

Det der er løgn... Om ikke så juger banken min (dnb nor).

 

Og hvordan kan man betale over nett med electron, når det ikke står noe kortnr?

 

Tror du får ta deg en tur i banken selv, jeg har hatt Visa siden jeg var 16. Det krever underskrift fra foreldrene dine. Broder'n din var nok ikke smart nok til å krangle med banken, de er ikke veldig villige til å dele ut Visa til de under 18, men man får det lett om man vil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Du kan uansett få vanlig Visa selv om du er under 18år. Du kan få det som 13-14åring om du vil, og nei, vi snakker ikke om Electron. Gå i banken og snakk med dem.

 

Det der er løgn... Om ikke så juger banken min (dnb nor).

 

Og hvordan kan man betale over nett med electron, når det ikke står noe kortnr?

 

Tror du får ta deg en tur i banken selv, jeg har hatt Visa siden jeg var 16. Det krever underskrift fra foreldrene dine. Broder'n din var nok ikke smart nok til å krangle med banken, de er ikke veldig villige til å dele ut Visa til de under 18, men man får det lett om man vil.

 

Det kan umulig ha vært vanlig kredittkort. Personer under 18 har i følge loven ikke lov å pådra seg gjeld, og kan derfor ikke ha kredittkort.

 

Tror heller ikke du ville kunne fått det uansett om foreldrene dine hadde godkjent det, med mindre de hadde satt seg som økonomisk sikkerhet, men jeg tviler på det også.

 

Men det kan godt hende det finnes ett slags Visa kort som lar deg betale over internett, og som er helt uten kreditt.

Lenke til kommentar

Ett VISA-kort trenger ikke være ett kredittkort, kan uten problemer være ett bankkort/debetkort, og det er ingen problemer å få eget VISA-kort selv om man ikke er 18 år.

 

Ordet kredittkort er offer for feilbruk her til lands. Ett kredittkort er ett kort der man kan bruke penger man ikke (nødvendigvis) har på kontoen. Gebyrfri og Re:member er eksempler på kredittkort.

 

De fleste som har "ekte" VISA-kort, altså ikke Electron har enkelt og greit ett bankkort/debetkort, og de har ikke kreditt, men kan trekkes over om man er uforsiktig, eller ønsker det.

 

Men det er ingen problemer å få ett "ekte" VISA-kort for personer under 18 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...