Gå til innhold

Tabula rasa og betaling?


Anbefalte innlegg

Tror du får ta deg en tur i banken selv, jeg har hatt Visa siden jeg var 16. Det krever underskrift fra foreldrene dine. Broder'n din var nok ikke smart nok til å krangle med banken, de er ikke veldig villige til å dele ut Visa til de under 18, men man får det lett om man vil.

 

 

Vil vel heller si at "broder'n" hans var smart som ikke begynte å krangle med banken da det sjelden fører noen vei i det hele tatt.

Har rådgiveren et reglement å forholde seg til, så har han/hun et reglement å forholde seg til.

 

Normal praksis:

VISA Electron/Total tilbys fra 13-->

VISA tilbys 18-->

 

Jeg kommer ikke på en eneste bank som tilbyr vanlig VISA til de under 18år, såfremt de ikke er 17 og fyller 18 i nærmeste fremtid.

 

Når du sier at man får det "lett" om man vil så tyder det bare på uvitenhet.

Hadde det vært så lett som du sier hadde man vel ikke trengt å krangle i utgangspunktet..

 

DnB NOR, Nordea og SpareBank1 følger alle dette reglementet.

 

Forøvrig krever alt av tjeneste-registrering/åpning i bank godkjennelse av BEGGE verger (dersom det ikke er snakk om ene-vergestatus) dersom kunden er under 18år.

 

Mvh kunderådgiver i bank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer ikke på en eneste bank som tilbyr vanlig VISA til de under 18år, såfremt de ikke er 17 og fyller 18 i nærmeste fremtid.

 

Mvh kunderådgiver i bank

 

Det er ingen som tilbyr det i utgangspunktet, men det er likevell ikke noe problem å få det. Selv var jeg vel en 14-15 år når jeg fikk mitt første VISA-kort, og jeg var ikke den eneste i klassen som hadde det for å si det sånn. Og dette var både Sparebanken Møre og Nordea-kunder.

Lenke til kommentar
Tror du får ta deg en tur i banken selv, jeg har hatt Visa siden jeg var 16. Det krever underskrift fra foreldrene dine. Broder'n din var nok ikke smart nok til å krangle med banken, de er ikke veldig villige til å dele ut Visa til de under 18, men man får det lett om man vil.

 

 

Vil vel heller si at "broder'n" hans var smart som ikke begynte å krangle med banken da det sjelden fører noen vei i det hele tatt.

Har rådgiveren et reglement å forholde seg til, så har han/hun et reglement å forholde seg til.

 

Normal praksis:

VISA Electron/Total tilbys fra 13-->

VISA tilbys 18-->

 

Jeg kommer ikke på en eneste bank som tilbyr vanlig VISA til de under 18år, såfremt de ikke er 17 og fyller 18 i nærmeste fremtid.

 

Når du sier at man får det "lett" om man vil så tyder det bare på uvitenhet.

Hadde det vært så lett som du sier hadde man vel ikke trengt å krangle i utgangspunktet..

 

DnB NOR, Nordea og SpareBank1 følger alle dette reglementet.

 

Forøvrig krever alt av tjeneste-registrering/åpning i bank godkjennelse av BEGGE verger (dersom det ikke er snakk om ene-vergestatus) dersom kunden er under 18år.

 

Mvh kunderådgiver i bank

 

 

Å gud den posten ga meg en god latter.

 

Var på vei til å legge inn en post med noe lignende, men kan ikke slå din :D

Lenke til kommentar
Tror du får ta deg en tur i banken selv, jeg har hatt Visa siden jeg var 16. Det krever underskrift fra foreldrene dine. Broder'n din var nok ikke smart nok til å krangle med banken, de er ikke veldig villige til å dele ut Visa til de under 18, men man får det lett om man vil.

 

 

Vil vel heller si at "broder'n" hans var smart som ikke begynte å krangle med banken da det sjelden fører noen vei i det hele tatt.

Har rådgiveren et reglement å forholde seg til, så har han/hun et reglement å forholde seg til.

 

Normal praksis:

VISA Electron/Total tilbys fra 13-->

VISA tilbys 18-->

 

Jeg kommer ikke på en eneste bank som tilbyr vanlig VISA til de under 18år, såfremt de ikke er 17 og fyller 18 i nærmeste fremtid.

 

Når du sier at man får det "lett" om man vil så tyder det bare på uvitenhet.

Hadde det vært så lett som du sier hadde man vel ikke trengt å krangle i utgangspunktet..

 

DnB NOR, Nordea og SpareBank1 følger alle dette reglementet.

 

Forøvrig krever alt av tjeneste-registrering/åpning i bank godkjennelse av BEGGE verger (dersom det ikke er snakk om ene-vergestatus) dersom kunden er under 18år.

 

Mvh kunderådgiver i bank

 

Uvitenhet... Nå er det slik at jeg har erfart dette selv...

Jeg har hatt Visa i både DNB Nor og SpareBank 1 før jeg fylte 18 år. DNB Nor fikk jeg kortet i når jeg var 16år og skulle til Polen, den gangen hadde de ikke Visa Electron rundt om. I SpareBank1 fikk jeg kortet når jeg var 17år. Med signatur fra 1 verge, selv om de helst skal ha fra begge er ikke dette alltid mulig.

 

Det var vel forøvrig kun DNBNor som var skeptiske. SpareBank1 gav meg kortet den gangen uten noe spesielt. Krangle med banken er noe man må gjøre, finner man seg i alt de vil så kommer man ikke langt. Det er mange rettigheter en bank skjuler for kundene sine fordi de er mindre lukerative for bankene. Og man ser jo bare på Terra-saken oppi nordland hva slags svindel som bedrives. Selv om kommunene er like store idioter.

Endret av Kaaos
Lenke til kommentar
Ett VISA-kort trenger ikke være ett kredittkort, kan uten problemer være ett bankkort/debetkort, og det er ingen problemer å få eget VISA-kort selv om man ikke er 18 år.

 

Ordet kredittkort er offer for feilbruk her til lands. Ett kredittkort er ett kort der man kan bruke penger man ikke (nødvendigvis) har på kontoen. Gebyrfri og Re:member er eksempler på kredittkort.

 

De fleste som har "ekte" VISA-kort, altså ikke Electron har enkelt og greit ett bankkort/debetkort, og de har ikke kreditt, men kan trekkes over om man er uforsiktig, eller ønsker det.

 

Men det er ingen problemer å få ett "ekte" VISA-kort for personer under 18 år.

 

Riktig. Nesten ingen som vet om uttrykket debitkort her i landet. Mange som får problemer med å betale over nettet, fordi de må krysse av om de har kredit- eller debit-kort. Mange krysser av feil fordi de tror de har et kreditkort.

Lenke til kommentar
Dette er gøy. Man kan da vel ha gjeld før 18?

STUDIELÅN tilbys før man er atten.

 

Meh, hvem bryr seg? Vent til du er atten. Fine tilbud fra banken da. Sånn som "DNB Student", visa og mastercard. 36 NOK måneden.

Tilbakebetaling av studielån forekommer normalt ikke før man er ferdig med studiene da. Altså etter man har fylt 18.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ja. jeg gjorde værtfall det.

 

Det virker litt rart, men samtidig ikke.. For jeg har fått beskjed om at electron må ha direkte kontakt med banken for å kunne brukes, men så har jeg også brukt det på flere steder uten å taste kode også bli trekt senere på dagen.

 

Hvordan er det med TR, er det mye armor/våpen å velge mellom? gameplay? maks lvl etc?

 

edit: tastet du inn konto nr. istedet for kort nr?

 

På mitt visa electron står det nemlig ikke noe kort nr.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...