Gå til innhold

Xbox 360 fargeproblem


J00J

Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med min Xbox 360, den viser ikke fargen rød. Alt som skal være rødt blir grønt. Dette skjer bare på xboxen, når jeg ser på TV er alle fargene riktige.

 

Har noen vært borti dette problemet? Har søkt nettet rundt, men ikke funnet noe som har hjulpet.

 

Kan også legge til at jeg har teste forskjellige innstillinger på TVen og Xboxen, har også testet begge composite inngangene.

 

Håper at noen her kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg er tven hadde samme problem for 1 mnd siden bare den var lilla og grønn og litt div farger osv.. jeg prøve skifta tv og alt var bra igjen alt var normalt..

 

Er nok tven som er forgammel pga den tven jeg hadde for 1 mnd siden lukter brennt nå , når jeg skur den på så fikk byttet tv..

 

Men er jo ikke helt sikkert da.. kan vær kabelen må blåes på eller noe sånt..

Endret av CatoZ
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har også det samme problemet nå, men tror ikke at det er kabelen.

Jeg og en venn flyttet xboxen min fra et hus til et annet i går, for å se på DVD film. Han har en ganske gammel tv.

 

Alt fungerte fint før jeg flyttet boksen, men på hans tv ble fargene helt forskjellig. Slik som tidligere beskrevet i tråden, så ble rød fargene grønn etc. Panikken min kom når jeg fikk de samme fargene samme kvelden, når jeg kom tilbake til meg.

 

Jeg har en ganske så ny hdtv, så problemet ligger ikke der. Og ja, jeg husket å switche tilbake til 720p ++. Samtidig kan jeg også høre en uvanlig skurrelyd igjennom høytalerne.

 

EDIT: Alt fungerer bra når jeg kjører i SD, så konsollen kan ikke være problemet. Skal prøve å bytte kabelen.

 

Hva kan problemet være?

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har også det samme problemet nå, men tror ikke at det er kabelen.

Jeg og en venn flyttet xboxen min fra et hus til et annet i går, for å se på DVD film. Han har en ganske gammel tv.

 

Alt fungerte fint før jeg flyttet boksen, men på hans tv ble fargene helt forskjellig. Slik som tidligere beskrevet i tråden, så ble rød fargene grønn etc. Panikken min kom når jeg fikk de samme fargene samme kvelden, når jeg kom tilbake til meg.

 

Jeg har en ganske så ny hdtv, så problemet ligger ikke der. Og ja, jeg husket å switche tilbake til 720p ++. Samtidig kan jeg også høre en uvanlig skurrelyd igjennom høytalerne.

 

EDIT: Alt fungerer bra når jeg kjører i SD, så konsollen kan ikke være problemet. Skal prøve å bytte kabelen.

 

Hva kan problemet være?

 

 

har akkurat fått samme problem, noen som har noe svar på dette?

Lenke til kommentar

Gutter !

 

Forklaringene blir for rotete til å kunne ha noen formening om hva årsaken er.

 

List opp:

-Kabel type fra 360

-Hvilke kontakter dere bruker for bilde (kompositt / komponent / vga)

-Hvilke kontakter dere bruker for lyd (analog stereo / optisk dig.)

-Om lyden kjøres ut på TV eller via surround forsterker.

-Hvilken TV (flatskjerm/billedrør, oppløsning, merke/modell)

 

Så kan vi se om vi kan bistå med tips ;)

Lenke til kommentar

Det typiske når én farge er rar er jo at det er noe galt med kabel eller plugg da. Får jo det på PC-skjermer også om skjermkablen bare sitter halvveis på plass.

 

- Bytt kabel

- Bytt til en annen kabeltype (prøv komposittkabel, som vel fulgte med)

- Bytt inngang på TV'n

 

Jo mer man kan prøve/utelukke, jo lettere er det å finne ut hva som faktisk er feil. Det er stort sett enten :

 

- TV (kan være inngangene)

- Kabel (trenger ikke være fysisk revet i filler for å feile)

- X360'n (kan være dårlig kontakt i "A/V-pluggen")

Lenke til kommentar
mitt oppsett er slik:

 

Bruker komponent og med lydkablene koblet til anlegg

Tven jeg har er en Samsung 40" fullHD, er usikker på modellen men siden dette ikke har vært noe problem før nå så vil ikke tro at det er tven som er problemet.

 

Sjekk kabeltilkoblingen i begge ender. Ta ut hver kontakt, sjekk pinnnene for mulig rusk etc.

RCA kontakter kan noen ganger være trange, sjekk at de bunner skikkelig.

 

Byttelån HD kabel med en kompis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...