Gå til innhold

Dine verste og letteste raid-bosser!


Anbefalte innlegg

Vanskeligste:

1. C`thun - forklaring neppe nødvendig

2. Heigan - dance dance dance <3

3. Huhuran - i tia kor man måtte farme Mara eller bruke AH greens

4. Vashj - makan til kjedelig møkkaboss

5. Vaelestrasz - c*ckblock for de lette bossene videre i BWL

 

Letteste:

1. Gehennas

2. Prophet Skeram

3. Lurker Below

4. Fankriss

5. Void Reaver

 

Bare tatt med 25/40 raid-bosser, og har brukt "antallet frustrerende wipes" før 1st kill som grunnlag for lista :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt jeg har prøvd i wow hittil har vært lett.

Eneste fightene som har vært utfordrene er Vaelastrasz the Corrupt. Men likevel i samme instance finner man Firemav som andre har nevt er lettere enn noe av trashet i BWL. (Har bare tatt første bossen i AQ 40 og aldri prøvd Naxxramas pre TBC) Resten har vært ren rutine etter et par wipes.

 

Slutta med raiding da vi begynte i AQ rett etter det ble åpna på serveren. Fikk forståelse av at Twin Emperors, C`thun samt Four Horsemen i Naxxramas var bosser som skilte en god raid guild fra en dårlig en. Dette var bosser som gjorde livet surt for mange guilder og det var mange som aldri kom forbi disse bossene. Jeg vil annta at for en old school raid guild som clearet Naxx, og som har BT på farm i dag kan utale seg om vanskelighetsgraden er hardere i TBC, enn Vanilla wow. Dette kunne vært interessant å fått noen synspunkter på fra spillere med erfaring fra instancene.

 

Guilden jeg spiller med nå har 4\5 TK og 5\6 SCC så har ikke vært med på å prøve Vashj, eller Kael særiøst enda og kan ikke utale meg om dem.

Synes hittil ingen TBC boss av det jeg har prøvd har vært hard. Første guilden jeg var med i som raida etter TBC kom aldri forbi Curator, og det kom helt alene av elendig teamwork og slackers. Ble med i en annen guild som hadde gjort noen tryes på Curator, og derfra endte vi hvor vi er i dag. Den andre guilden kom seg aldri forbi Curator, og wiper vel fortsatt der den dag i dag.

Lenke til kommentar

For å holde seg til 25-man TBC bosser....

 

Den vanskeligste synes jeg er Vashj, Kael er også vanskelig, men veldig mye lettere når man har lært den enn Vashj, mindre ting som kan gå galt ....

 

Den enkleste ... hmm.... Solarian har blitt veldig enkel etter nerfen da, må bli den eller Akama tror jeg ... - krever minst koordinasjon av færrest mulige (den som får debuff)

 

Ang tips på Jan'alai - har wipet mange ganger på han, men han er helt latterlig enkel dersom du har en pally-tank. - Sett han på den ene siden med dps og healer og slipp igjennom hatcher, hatche alle eggene og la ham tanke alt der mens dere dps'er de ned. - Gjenta på andre siden etter bomben, etter dette kommer det ikke flere adds og han er omtrent like enkel å ta ned som en trashmob >.<

 

5/5 MH og 4/9 BT

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
Vanskelige:

 

Shade of Aran - Helvettes drittboss

Archimonde - Èn person som ikke følger med i et par sekunder = wipe.

Hydross - Den jævligste PvE encounteren jeg noensinne har vært borti.

 

Lette:

 

Shade of Akama - Latterlig at denne er plassert i BT: Omtrent like vanskelig som Gruul.

Rage Winterchill - Ingen forklaring nødvendig.

 

Progress: 9/9 BT og 5/5 Hyjal.

 

 

 

hydross ja, ble ikke han soloed av en warlock

Lenke til kommentar

Vanskeligste:

Archimonde - Hvis en dør, dør alle.. Krever at alle fokuserer 100%

Vashj

Kael

 

Letteste:

Shade of Akama - BT-boss som man kan drepe under ett minutt ftl. :s

 

Progress:

4/5 MH - 3/9 BT

 

hydross ja, ble ikke han soloed av en warlock

..som brukte exploits.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar
Dere kan jo ikke mene at Aran er en "hælvettes drittboss"? Han er jo en av de lettere bossene i kara, så lenge folk veit hva de gjør.

 

8/9 Kara (:p)

 

Aran var vanskelig pre-nerf med crappy gear.

 

Lett:

Lurker

Supremus

Lootomancer

Bugged akama :b

 

Vanskelig:

Archimonde

Slime pack etter naj'entus

zul'jin phase2 uten dispeller :)

Lenke til kommentar
...Aran var vanskelig pre-nerf med crappy gear...

 

De aller fleste bossene er vel vanskelig med crappy gear?

 

For mitt vedkommende, var Aran den hardeste bossen i Karazhan... Vi wipet veldig mye på han i forhold til alle andre bosser, og han havner nok høyt på min liste i alle fall! Selvsagt er han ikke blant de hardeste bossene, hvis man ikke ser de i sammenheng med hvilken instans de tilhører...

Lenke til kommentar
Aran var vanskelig pre-nerf med crappy gear.

Hvordan har han blitt nerfet (og når)?

 

 

* Shade of Aran's conjured elementals now have significantly less health.

* Shade of Aran's Blizzard should now be more visible and its duration has been reduced.

* Shade of Aran's Flame Wreath should completely ignore pets, summons, guardians and mind-controlled NPCs.

* Shade of Aran will no longer cast Dragon's Breath.

Lenke til kommentar

Ah.... 2.1 patch.. Vi kom ikke til han før etter det.. :)

 

Gjør det jo desto mer imponerende de som gjorde han før dette.... syns fremdeles han kan være ganske kilen og var mye wiping til å begynne med selv om det nå stort sett er 1-shot.

 

Prøvde forresten i går å la en rogue kicke for å interrupte Pyroblast (aoe etter drink). Så ikke ut til å funke, men skal visst gjøre det.. noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...