Gå til innhold

The Legend of Zelda PH Hjelpe/ Diskusjons emne!


Mortis747

Anbefalte innlegg

Hei! :)

De siste ukene synes jeg det har vert mange Zelda PH hjelpe emner som folk bare lager for og få hjelp til en liten ting. Så jeg fant dermed ut at vi kansje kunne lage et Hjelpe/ Diskusjons emne om Zelda PH der alle kan diskutere spillet og spøre etter hjelp på det de måtte ønske :)

 

Fakta Zelda PH:

 

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

 

The Legend of Zelda: Wind Waker avsluttet med Link og Tetra som satte seil mot ukjente farvann... men historien deres hadde nettopp begynt, og fortsetter nå på Nintendo DS. Eventyret begynner når en mystisk tåke setter kursen på ville veier og etterlater Link alene på en ukjent øy. All spillkontroll foretas via pekeskjermen og stylusen gjør det mer naturlig å kontrollere Link enn noensinne. Trykk på skjermen for å guide Link gjennom øya eller sveip med stylusen rundt ham for å svinge sverdet. Spilleren kan til og med skrible ned notater på kartet, tegne ruter til båten eller tegne en strek som bumerangen skal følge. Nå som Tetra er forsvunnet må Link søke hjelp fra flere feer mens han utforsker villmarken, ukjente farvann og forvirrende huler. På veien møter han en rekke fascinerende karakterer, jakter etter kraftige våpen og samler sand til et mystisk artefakt kalt Phantom Hourglass. Etter hvert vil dette hjelpe ham dypere og dypere inn i den ultimate hulen. Spillere kan konkurrere med en venn via lokalt trådløst nettverk eller Nintendo Wi-Fi Connection når de leder Link gjennom spesielle kampbaner for å sanke Force Gems eller kommandere fiender mot ham.

 

Historie: Link, Tetra og piratgjengen hennes satte seil i søken etter nytt land ved slutten av Wind Waker-eventyret. Flere måneder senere støter de på en tykk og mystisk tåke hvor de oppdager et forlatt spøkelsesskip. Tetra havner i fare når hun drar for å utforske skipet alene, og Link faller i sjøen når han prøver å redde henne. Bølgene bærer ham til en strand, ubevisst, hvor han blir vekket av stemmen til en fe. Med hjelp fra disse feene og andre allierte setter han avgårde for å utforske ukjente farvann.

 

Hvordan komme seg gjennom spillet: Spillere kan spille hele spillet ved å kun bruke pekeskjermen til Nintendo DS. Gå opp til karakterer og trykk på den for å snakke med dem. Sveip med stylusen for å svinge Links sverd. Om spillere trykker på en fiende med stylusen vil Link angripe. Spillere kan til og med navigere skipet sitt eller sette en rute til bumerangen kun ved å tegne en linje på pekeskjermen. Styluskontrollen tilbyr en intuitiv måte å spille spillet på og åpner nye muligheter innen puslespilløsning.

 

All action foregår på pekeskjermen med kartet på den øverste skjermen. Men spillere kan også inspisere kartet på pekeskjermen og skrible notater på det med stylusen. Notatene blir lagret på den øverste skjermen. Spillere vil bruke kartet til å plotte inn reiseruten til båten ved å tegne en linje mellom øyene. Mens skipet automatisk følger linjen kan spillere kontrollere kanonone og sikte på fiender, fiske eller lete etter skatter. Spillere kan også oppgradere skipet gjennom spillets gang.

 

Spillere kan bruke pekeskjermen til å kontrollere bumerangen og dermed nå rundt hjørner og inn i unåelige områder. Gjennom spillets gang vil spillere ofte besøke den ultimate hulen hvor de er begrenset av tid - jo mer sand de har i Phantom Hourglass, dess dypere kan de utforske hulen.

 

Karakterer: Link, Tetra og en rekke nye karakterer.

 

 

Bildet av Zelda PH under :)

 

post-102856-1195391900_thumb.jpg

Endret av Xiwi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra!

 

Da har jeg et spørsmål:

 

Fant sun key. Hva skal jeg gjøre nå? Tilbake til temple of ocean king?

 

Får vel skjule svaret da.

 

 

Med Sun Key i hånd, så drar du til Molida Island. Hvis du drar til hula, der du fant kartet som viste vei gjennom tåka, så skal det være en dør i nærheten der. Den åpnes med Sun Key.

 

 

Håper det hjelper.

Lenke til kommentar
Hva skal jeg med alle skattene jeg finner (treasures)? Er disse noe å spare på eller kan jeg bare selge de? Dersom de skal spares på, vennligst ikke si hva de skal brukes til ;)

 

Du burde spare på dem, for det er en båt med noen fyrer som kjøper de for mer penger enn hva treasurefyren tilbyr. Men hva de betaler mye for varierer fra dag til dag ellernoe.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp jeg også nå, jeg skal kjøpe enn kanon til båten min. Og jeg har kommet meg til Cannon Island, men han deren fyren som er i butikken sier han ikke har noen klare men at jeg kan gå inn bak veien å spørre han fyren på bak rommet. Men når jeg har gått inn i den hulen så må jeg flytte på enn blokk for og komme videre, men jeg kan ikke flytte på den fordi det står en stein forand den og noe metall-lignenes boks bak den? :S

 

EDIT: Fikk det til :D

Endret av Xiwi
Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp jeg også nå, jeg skal kjøpe enn kanon til båten min. Og jeg har kommet meg til Cannon Island, men han deren fyren som er i butikken sier han ikke har noen klare men at jeg kan gå inn bak veien å spørre han fyren på bak rommet. Men når jeg har gått inn i den hulen så må jeg flytte på enn blokk for og komme videre, men jeg kan ikke flytte på den fordi det står en stein forand den og noe metall-lignenes boks bak den? :S

 

Skjønner ikke helt hva du mener :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg står fast i ocean king tempel igjen. Sykt vanskelig. Tiden går bare ut.. Faen. Er vel der for fjerde gang. Klarte å tegne triforce symbolet på døren, men hadde store problemer. Måtte se en video på youtube. Alle sier at dette spillet er så lett. Nå vet jeg ikke om jeg noensinne kan klare ocean king templet. Blir bare så lei.

Lenke til kommentar
Jeg står fast i ocean king tempel igjen. Sykt vanskelig. Tiden går bare ut.. Faen. Er vel der for fjerde gang. Klarte å tegne triforce symbolet på døren, men hadde store problemer. Måtte se en video på youtube. Alle sier at dette spillet er så lett. Nå vet jeg ikke om jeg noensinne kan klare ocean king templet. Blir bare så lei.

 

Enig! Hater Ocean King Templet! Hver gang jeg skal dit er det liksom "arhh, Ocean King Tempel.. Tar det en annen dag" og slår av..

Lenke til kommentar
Har fullført spillet og fleste sidequest. Men lurer bare på en ting som har irritert meg lenge! Hvordan kommer man over på den lille øya som ligger nord for Mercay Island?? Er meget takknemlig hvis noen forteller meg dette=)

 

Hvis du har funnet en vei til en sånn statue som skyter laser bare sørvest for den øya, så skulle du tegne en strek ellernoe mellom det templet og en gruveinn- Samma, du skal bare kaste bombe på en vegg vest for den øya, du ser hvor hvis du bruker den laseren til å peke mot en vegg nordvest. Hvis du skjønner :p

 

Skal være en sånn statue som sier deg hvordan du gjør det rett ved den laserstatuen uansett, selv om det den sier virker litt komplisert.

Lenke til kommentar

Min tur til og få litt hjelp (a)

Jeg skal over til ''North Sea'' eller hva det nå heter, men jeg kommer meg ikke på den øyen jeg skal til der?

Når jeg kommer inn på ''North Sea'' kartet kommer det enn tåke rundt meg, og litt etter det blir jeg flyttet til bake til der jeg var? På den andre siden kommer det enn virvelvind og tar meg med til bake :(

 

Hjelp noen? :D

Lenke til kommentar

Hei! Ser at dere er mye lenger enn meg. Sliter med å komme meg inn i dette tempelet jeg da. Temple of fire... Får beskjed om å blåse ut lysene først! Hvordan gjør jeg det? Ikke får jeg kjøpt bomber heller, siden jeg ikke har noen bag? å ha de i! Hvor får jeg tak i den?

Kan noen hjelpe meg? Please;)

Lenke til kommentar
Hei! Ser at dere er mye lenger enn meg. Sliter med å komme meg inn i dette tempelet jeg da. Temple of fire... Får beskjed om å blåse ut lysene først! Hvordan gjør jeg det? Ikke får jeg kjøpt bomber heller, siden jeg ikke har noen bag? å ha de i! Hvor får jeg tak i den?

Kan noen hjelpe meg? Please;)

 

Blåse i lys = blåse i mikrofon på DS^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...