Gå til innhold

Lav ps3 spill prioritering hos Elkjøp?


Anbefalte innlegg

På tide å sende en klage mail til elkjøp med underskrifter...? :hmm:

Syns folk i stedet for å bruke tid og krefter på Elkjøp bør handle hos dem som har bra utvalg, priser, service og en viss kjærlighet for det dem driver med. Elkjøp fortjener ikke vår hjelp. De utvider nok uansett utvalget når det er solgt såpass mange konsoller at det fremstår som kommersielt nok i deres øyne.

 

Kunne ikke vært mer enig Geo, og handler faktisk heller på Spaceworld til blodpris enn hos Elkjøp.

De har i det minste spillutvalg til å bli fornøyd av og folk i kassen (storgata) som virker å spille mye selv.

Men ender opp med å bestille mest dog, men Elkjøp og Expert er siste utvei..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Platekompaniet har veldig godt og oppdatert utvalg i butikken jeg bruker (Majorstuen). Men Blu-ray-utvalget er forferdelig dårlig. Men butikken anbefales generelt på grunn av utvalg og gode priser.

 

Det er litt merkelig, når PK butikken hvor jeg bor (stavanger) ikke har et eneste spill :p

 

Pleier å kjøpe alle spill fra "game" butikken i byen. Eller så kjøper jeg online.. Har også lagt merke til at det er så og si ingen PS3 spill å finne i Elkjøp sine hyller. Den får også lite plass i reklamebladene deres..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fikk et helt eget film & spill annonse greier med elkjøp i posten idag, der var det 0 om ps3... Blir litt irritert her, for elkjøp bruker å ha gode priser på spill...

 

Samme her, verste jeg har sett. Rart nok reklamerer de mye mer for Blu-ray enn HDDVD i det bladet...

 

Jaja, jeg kjører i alle fall full boikott av Elkjøp fra nå av. Selv Expert er mye bedre på PS3 og PSP her hvor jeg bor,

men jeg holder meg til å bestille fra div. onlinespillbutikker uannsett.

Lenke til kommentar
Dette har jeg hørt: Eierne av Elkjøp og Lefdal har visst en sak gående med distributøren av Sony i Norge. Er vel en eller annen avtale de ikke har klart å bli enige om.

 

Det stemmer med det jeg har hørt. Har en kamerat innad i Elkjøp, som fortalte meg at Sony og Elkjøp ikke kommer til enighet om innkjøpspriser osv. Sonys priser på varer er visstnok for høye til at Elkjøp tar inn Sony.

Et godt eksempel på denne uenigheten er utvalget på TVer, hvor man tidligere kunne se Sony godt representert i hyllene,mens man nå sjelden ser Sony i det hele.

Lenke til kommentar
Dette har jeg hørt: Eierne av Elkjøp og Lefdal har visst en sak gående med distributøren av Sony i Norge. Er vel en eller annen avtale de ikke har klart å bli enige om.

 

Det stemmer med det jeg har hørt. Har en kamerat innad i Elkjøp, som fortalte meg at Sony og Elkjøp ikke kommer til enighet om innkjøpspriser osv. Sonys priser på varer er visstnok for høye til at Elkjøp tar inn Sony.

Et godt eksempel på denne uenigheten er utvalget på TVer, hvor man tidligere kunne se Sony godt representert i hyllene,mens man nå sjelden ser Sony i det hele.

 

Jobber de med en løsning eller?

Lenke til kommentar

Er jo veldig merkelig å få et eget spillmagasin i postkassen foret med kun 360- og Wii-reklame. Syns det rett og slett er frekt. Elkjøps meninger burde ikke ha noe å si for hva en så stor kjede greier å tilby kundene sine. Nå handler jeg ikke der uansett, siden jeg hadde de opp i halsen fra før av, men dette gjorde på ingen måte saken bedre.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

For å roe dere ned her :p

 

Elkjøp og Nordisk Film er kommet til en enighet.

Alle Ps3 spill på markede er på vei(Hvertfall Elkjøp Lørenskog) og BD utvalget vil vokse litt. Utover den annonsen som ble sendt ut så kan jeg bare si at jeg er like irritert som dere, for ikke å snakke om at alle multiplatform spill som har blitt annonsert i elkjøp avisen bare har vært av Xbox 360 og da kan software ansvarlig bestemme at Xbox 360 versjonen skal være billigere enn Ps3 versjonen(selv om de har samme innkjøpspris). Elkjøp Lørenskog har gjort dette med både COD4 og Assassin's Creed :(

Lenke til kommentar
okey...

Noe som er uklart?

 

Hvis det er Nordisk film du tenker på så er det faktisk sant, Nordiks Film distribuerer Sony produkter og det er dem Elkjøp har vært i krangel med.

 

PlayStation is the flagship. In 1995 Nordisk Film launched PlayStation in the Nordic region. Since then we have held the position of official distributor of all products related to PlayStation.

Kilde(Nordisk Film)

Lenke til kommentar
Er jo veldig merkelig å få et eget spillmagasin i postkassen foret med kun 360- og Wii-reklame. Syns det rett og slett er frekt. Elkjøps meninger burde ikke ha noe å si for hva en så stor kjede greier å tilby kundene sine. Nå handler jeg ikke der uansett, siden jeg hadde de opp i halsen fra før av, men dette gjorde på ingen måte saken bedre.

 

Elkjøp, som alle andre seriøse selskap, tar beslutninger som ganger dem og deres aksjonærer. Det er da virkelig ikke noe galt med det. De plikter ikke å tilby PS3 spill eller å reklamere for det.

 

Forstår ikke hvorfor folk lar seg opprøre av dette. Hvis Elkjøp ikke tilbyr den varen du vil ha er det mange andre alternativ. Burde jeg f.eks være opprørt fordi Komplett.no ikke tilbyr plasma TV'er fra Pioneer?

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Elkjøp, som alle andre seriøse selskap, tar beslutninger som ganger dem og deres aksjonærer. Det er da virkelig ikke noe galt med det. De plikter ikke å tilby PS3 spill eller å reklamere for det.

Hvordan skulle det gagne dem og deres aksjonærer å ikke selge et produkt som tilsynelatende selger bra her til lands? Som mange påpeker i tråden er det jo styrt av interne konflikter. Men vi vet jo fra før av at du syns det er helt greit når store firmaer bruker markedsposisjonen sin til å straffe andre. På det punktet vil vi nok alltid forbli uenige.

 

Forstår ikke hvorfor folk lar seg opprøre av dette. Hvis Elkjøp ikke tilbyr den varen du vil ha er det mange andre alternativ.

Hvor jeg bor har jeg heldigvis flere alternativer, men det er ikke til å komme bort fra at enkelte ikke har det, og at de fleste av oss ønsker å kunnne stikke innom nærmeste elektrosjappe når man vil ha et spill, uten å måtte kartlegge interessene til konsernet som eier den først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...