Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen viser merkelige striper på skjermen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om en gammel maskin (hp pavilion stasjoner), med nvidia geforce 4200 (som nå er byttet med ati radeon x800 pro), intel pentium 4 prosessor, 512mb RAM (kommer ikke på merket akkurat nå)

Jeg satt og spilte på maskina da den plutselig hengte seg opp med grønne, vertikale striper på skjermen. Da jeg startet maskina igjen hang stripene igjen (da var de grå), og når windows hadde bootet ferdig, fikk jeg ikke noe signal til skjermen. Noen dagere senere ble nvidia kortet byttet med ati kortet, og alt funket fint helt til jeg skulle prøve å spille (et annet spill), da hengte maskina seg igjen og jeg tok manuell omstart. Nå var det både vertikale og horisontale striper og forstyrelser, men maskina bootet som normalt ellers. Nå funker maskina som normalt, men med merkelige striper og forstyrelser.

Noen ideer om hva som er galt?

BTW: Bildene er tatt med mobilkamera pga. ingen nett-tilkobling på den aktuelle maskina.

post-143592-1194035780_thumb.jpg

post-143592-1194035798_thumb.jpg

post-143592-1194035813_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme probleme jeg også, jeg byttet skjermkort i PC-en og etter det så har det fungert. DVS. det kan være skjermkorte ditt som er ødelakt.

Skrevet

Tror ikke det, for da jeg byttet skjermkort funket det helt til jeg forsøkte å spille, og da gikk alt rett vest.

Men jeg tror det kan være relatert til videominne, siden nvidia kortet hadde 128mb, og det funket ikke overhodet. Ati kortet (med 256mb) fikk samme problam, men da var det i alle fall mulig å bruke maskina, men med visuelle forstyrrelser av foskjellige slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...