Gå til innhold

Nok strøm i stua?


Anbefalte innlegg

I leiligheten jeg leier er det kun 10A på kursen til stua og badet. Elektriske artikler i stua er: varmekabler, stasjonær pc med lcd skjerm, taklys med 3*40w pærer, en annen lampe og tv.

 

Spørsmålet er: Nå står det en 21" crt-tv her. Jeg så at de som bodde her før hadde det samme, og en 32" crt-tv. Iølge utleier hadde de aldri problemer med strømmen. Jeg har hatt det en gang, da jeg kom hjem og skrudde på oljeovn+varmekabler+varmeovn på badet. Da gikk strømmen og sikringer måtte byttes. Nå har jeg planer om å kjøpe en 42" plasma, og er dermed litt nervøs for om den enten vil suge for mye strøm, eller at 10A kursen vil ødelegge tven.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I leiligheten jeg leier er det kun 10A på kursen til stua og badet. Elektriske artikler i stua er: varmekabler, stasjonær pc med lcd skjerm, taklys med 3*40w pærer, en annen lampe og tv.

 

Spørsmålet er: Nå står det en 21" crt-tv her. Jeg så at de som bodde her før hadde det samme, og en 32" crt-tv. Iølge utleier hadde de aldri problemer med strømmen. Jeg har hatt det en gang, da jeg kom hjem og skrudde på oljeovn+varmekabler+varmeovn på badet. Da gikk strømmen og sikringer måtte byttes. Nå har jeg planer om å kjøpe en 42" plasma, og er dermed litt nervøs for om den enten vil suge for mye strøm, eller at 10A kursen vil ødelegge tven.

 

Noen som kan hjelpe?

Her er problemet ditt.

1500W oljeovn + 1000W varmekabler + 500W reflektorovn på badet. (min kvalifiserte gjetning)

Dette blir sammenlagt 3KW og sikringene holder maks 2,3KW kontinuerlig når de er i humør.

Men hva skal du med oljeovn og varmekabler på stua?

 

PlasmaTVen din blir i hvertfall ikke noe problem for kursen, det er oljeovnen som er problemet.

Lenke til kommentar

Var vekk en helg og kaldt når vi kom hjem, dama smelte alt som var på fult. Varmekablene står på 24/7 istedet. Da trekker de vel jevnere og mindre strøm. I ettertid ser jeg jo at det var på tryne å sette alt på. Men hva om det skulle bli bikkjekaldt i vinter, skal jeg kjøpe en vifteovn, sette den på kjøkkenet og blåse inn i stua eller bruke oljeovnen forsiktig? Takke for svar btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...