Gå til innhold

MacBook blir bedre


Anbefalte innlegg

Det at skjermene til Apple er så vanvittig bra er å ta litt hardt i. Og det at fotografer og grafisk bransje bruker Mac pga skjermen, er etter min 10 års erfaring i bransjen ikke helt korrekt. F.eks ingen på min arbeidsplass som driver med fargebehandling/justering/korrigering og annet arbeid som krever at farger gjengis korrekt på skjerm, sitter med Apple-skjermer, dette på grunn av begrensede skjermjusteringsmuligheter. Det går i Eizo og Lacie.

 

Hehe, ja, det er jo en kjensgjerning. Apple er ofte overvurdert helt i high-end, men de er fortsatt ganske gode. Bare ikke alltid «best» som mange eple-fantaster skal ha det til. Likevel, på bærbare bruker de jo gode skjermer om man skal sammenligne de med andre bærbare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge hatt lyst på en MacBook. Som datanerd og Windows-bruker i over 10 år, og med lidenskap for teknologi, har jeg hatt lyst til å se hvilke alternativer som finnes. Har f.eks. sett på forskjellige Linux-distroer (Ubuntu og Mandriva). Men jeg ville vente til Apple lanserte Leopard, som dessverre har tatt lengre tid enn opprinnelig planlagt. Dermed var ikke tålmodigheten stor, så allerede lørdagen etter at Leopard ble sluppet, bestilte jeg meg en MacBook på Apple Store. Påfølgende tirsdag leste jeg ryktene om en oppgradert MacBook og avbestilte straks! Og allerede på tordag var den amerikanske Apple Store oppdatert med nye specs! Fredag morgen var også den norske nettbutikken til Apple oppdatert og har nå fått bestilt den oppgraderte versjonen. Hurra! :fun:

 

Prøvde Leopard på Electroworld og ble bare enda mer interessert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...