Gå til innhold

Lysglimt over Hamar?


reds

Anbefalte innlegg

God kveld, forumbrukere.

 

Nå nettopp var jeg på vei fra butikken da jeg så et lysglimt som fylte hele veien og hele nabolaget, og jeg rakk akkurat å se et lysglimt som lignet dette på himmelen:

 

explosion-in-space-wallpaper-thumb.jpg

 

Kan noen der ute bekrefte at jeg ikke ser syner, og kan noen fortelle meg hva dette var for noe?

 

- Nysgjerrig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg vil også tippe at det var et lyn, det kan vel kanskje ligne litt på bildet ditt hvis du såvidt rekker å se det. (Når lynet lyser opp skyene)

Så forresten et ganske synlig stjerneskudd for et par timer siden når jeg var ute med hunden.

 

 

Kanskje en supernova?

Er vel ikke så stor sansynlighet for det. :p F.eks i 1054 så kunne de se en fra Japan tror jeg. Og de kunne man se om dagen også, i flere måneder.

 

(restene er synlig med Hubble bla.: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...rab_Nebula.jpg)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Det var en joke seff Øyvind. Men hvordan kunne dette være et lyn som lyste opp ganske så lenge, + at han fikk tid til og se noe av dette? Ingen lyn varer så lenge. Han ville i alle fall ha merket flere Flash så ville han ha sakt det her.

 

Eller sier at han det er flere lysglimt? Kan trådstarter si noe om det? Uten at vi selv må tolke denne linjen:

Nå nettopp var jeg på vei fra butikken da jeg så et lysglimt som fylte hele veien og hele nabolaget, og jeg rakk akkurat å se et lysglimt som lignet dette på himmelen

Denne linjen kan tolkes til mye rart.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kan hende at det var en helios som vi bruker i militæret. Det er på en måte en lysrakett. Lyser lett opp et stort område. Lyset er gul/orange-aktig.

 

EDIT: Kan hande at du så den akkurat i det den slokket. Da er det masse røyk rundt den, som sikkert kan likne en supernova.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...