Crossfire Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Hei det skal være sagt jeg aldri har installert linux før. Men tenkte jeg skulle prøve det hjemme, har for øvrig brukt det (husker ikke hvilken distribusjon) på skolen. Så vidt jeg skjønte det skulle jeg ha denne ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/gut...sktop-amd64.iso (se mine maskin specs i signatur). Jeg brente den og restartet. Får opp menyen hvor jeg kan velge starte/installasjon og så videre. Jeg velger det første alternativet og det ser ut som den loader kernel, men så blir skjermen svart og jeg hører den leser fra CD-en en del. Regnet jo med at å kjøre fra CD tar litt tid, så jeg lot den stå i 10min men fortsatt ikkeno (høres ut som den slutter å lese fra CD før det), bare svart skjerm. Jeg prøvde også safe graphics mode eller hva det het (det andre alternativet), men da går skjermen i tillegg i hvilemodus så det var tydeligvis enda værre. Noen forslag? Endret 31. oktober 2007 av Crossfire
Kian_Alvane Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Du kan jo prøva 32bits versjonen, eventuelt ein eldre versjon av Ubuntu. Last ned her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Stian89 Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Etter at du har "ventet litt", og latt maskinen starte opp, klarer du å bytte til en virtuel konsoll? F.eks ctrl+alt+f1, eller forblir skjermbildet svart da også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå