Gå til innhold

Spill for 12-åring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Peggle Extreme. Du får det på Steam.

Evt. hvis du er interessert i å gi han et "barnevennlig" skytespill vil jeg anbefale Team Fortress 2. ;)

Barnevennelig skytespill, Team Fortress 2??! Ok, kansje er det litt barnslig grafikk, men kropsdeler flyver jo over allt.

Men det er jo kult da :p

Man må være unormalt sårbar hvis man tar skade av litt tegneserievold i en alder av 12 år. Ærlig talt. :D

Lenke til kommentar
Man må være unormalt sårbar hvis man tar skade av litt tegneserievold i en alder av 12 år. Ærlig talt. :D

 

Er snakk om en person som trenger støttekontakt her. Kan være noe personen ikke har godt av.

Opps, my bad. :blush:

 

Kan jo være fysikken denne gutten sliter med da, at han sitter i rullestol. Kjenner rullestolfolk sjøl som er friske i toppen som har støttekontakt.

Lenke til kommentar

Mulig noen pek og klikk eventyrspill kan fungere. En rekke som har fine oppgaver å løse, noe som gir fin hjernetrim.

 

Kan selv anbefale Monkey Island 3, Broken Sword 2, Runaway:A Road Adventure (ganske nytt og oppfølge kom ut lit tidligere i år).

 

Mulig noen er litt vanskelig å spille seg gjennom, men med litt ekstra hjelp går det nok bra.

Lenke til kommentar

For 12åringer er stragegispill og action/plattformspill perfekt. Skytespill er også alltid kult, men for å være helt ærlig synes jeg det er en grunn til at det står 16+ på de pakkene. Det er en vurderingssak om slikt passer for hver enkelt, og om du ser på en gjennomsnittsklasse i 7., så ser man/hører man ofte resultatet av at foreldre ikke gjør en ornklig vurderingsjobb. (Dessuten må man vel bare akseptere at en laptop != fps maskin om man ikke har fikset dette fra starten av)

 

Jeg hadde mye morro med Settlers II når det kom ut (vi var en gjeng fra 9-14 som digget spillet), og 10th Anniversary Edition virker faktisk enda bedre. Så det er noe som kan anbefales. En god investering er faktisk Command & Conquer First Decade samlepakken (burde få den for 200kr eller mindre nå). Litt gamle spill (er vel 5 spill med expansions), men oi gjennomført laget mange av CnC spillene er (vil da spesielt anbefale Red Alert 2).

 

Og en siste ting! Utrolig flott at du gjør en god jobb som støttekontakt!

Lenke til kommentar

Henger meg også på strategispill. Men det er jo en personlig mening.

 

Uansett kommer jeg med et generelt tips: Jeg tror det er veldig viktig at du prater med foreldrene hans før du anskaffer han spill. Det kan fort bli en konflikt her dersom du gir han et spill foreldrene hans ikke synes noe om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...