Gå til innhold

[FIKK SVAR. STENGT] Cuben til Linux? Hva trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er Cube Linux?

 

er det en linuxbox med gamecubeemulator?

En linuxbox inni en LianLi Cube?

 

Eller, er det den skrivebordskuben du mener? ^^

 

Ser ut som om du ikke har så veldig peil, så jeg anbefaler deg Ubuntu Linux 7.10 "Gutsy Gibbons"

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Selv om du har 64 bits prosessor, velger du x86. Programvarestøtten i x86 er som regel et helvete.

 

"Den cube greia" A.k.a Compiz Fusion er inkludert når du installerer. Bare velg "skrivebordseffekter" eller noe under administrasjon, så ordner det seg nok. Så må du nok åpne CompizConfig Settings Manager for å få stilt inn stash slik som du vil ha det. Sikkert under administrasjon det også.

 

Enjoy.

 

EDIT: Æh. sorry. Du må installere compizconfig-settings-manager først. Finn terminalen, og skriv:

sudo aptitude install compizconfig-settings-manager

 

Da skal programmet finnes i lista.

 

Dessuten må du aktivere skjermkortdrivere. Også under administrasjon finner du "håndtering av ufrie drivere". Trykk på det som ser bra ut der. ^^

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Hva er Cube Linux?

 

er det en linuxbox med gamecubeemulator?

En linuxbox inni en LianLi Cube?

 

Eller, er det den skrivebordskuben du mener? ^^

 

Ser ut som om du ikke har så veldig peil, så jeg anbefaler deg Ubuntu Linux 7.10 "Gutsy Gibbons"

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Selv om du har 64 bits prosessor, velger du x86. Programvarestøtten i x86 er som regel et helvete.

 

"Den cube greia" A.k.a Compiz Fusion er inkludert når du installerer. Bare velg "skrivebordseffekter" eller noe under administrasjon, så ordner det seg nok. Så må du nok åpne CompizConfig Settings Manager for å få stilt inn stash slik som du vil ha det. Sikkert under administrasjon det også.

 

Enjoy.

 

EDIT: Æh. sorry. Du må installere compizconfig-settings-manager først. Finn terminalen, og skriv:

sudo aptitude install compizconfig-settings-manager

 

Da skal programmet finnes i lista.

 

Dessuten må du aktivere skjermkortdrivere. Også under administrasjon finner du "håndtering av ufrie drivere". Trykk på det som ser bra ut der. ^^

 

 

Jeg har gjort alt jeg trenger får å få kuben. har instalert d compiz greia. den virker, men det er bare 2 sider.

Lenke til kommentar

For å få til "cuben" frem må du aktivere cube plugin. Det kan gjøres i compizconfig-settings-manager som ble nevnt lenger oppe. Denne finner du under "System - ..."

 

Edit. Mulig jeg misforsto deg, da jeg trodde du snakket om wall plugin, siden den er satt som default fremfor cube i 7.10. Hvis du faktisk har fått frem cuben, gjør du som mads-b sier.

 

@Mapster. Du vet tydeligvis lite om hva du snakker om, eller det er veldig lenge siden du har brukt Linux. Det er på ingen måte mye arbeid med Ati kort lenger. Selvsagt kan ting gå galt (både når det gjelder Ati kort, samt alt annet i livet), men i vanligvis er det utrolig enkelt å installere drivere til et Ati kort.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

men jeg fikk d ganske bra til da.. jeg lurte på hvordan man går fra skrivebord til skrivebord, men d var begge museknappene.. så ville jeg finne ut hvordan jeg fikk 4 skrivebord, men da høyreklikka jeg på de 2 skrivebord-tingene helt nederst til høyre, så brukervalg, columns: 4.

 

Men takk får at dere tar dere tid å prøver å hjelpe:P Jeg er faktisk helt noob til dette. Jeg instalerte ubuntu dagen før i går så.

Lenke til kommentar
men jeg fikk d ganske bra til da.. jeg lurte på hvordan man går fra skrivebord til skrivebord, men d var begge museknappene.. så ville jeg finne ut hvordan jeg fikk 4 skrivebord, men da høyreklikka jeg på de 2 skrivebord-tingene helt nederst til høyre, så brukervalg, columns: 4.

 

Men takk får at dere tar dere tid å prøver å hjelpe:P Jeg er faktisk helt noob til dette. Jeg instalerte ubuntu dagen før i går så.

 

om du tenkte på hurtigtastene for å få frem cuben så er det alt+ctrl+left/right evntuelt alt+ctrl+venstre musknapp og beveg musen. dette skal være default instillingene

 

leste inlegget ditt litt fort :p bra du fikk det til

Endret av Krabba
Lenke til kommentar
men jeg fikk d ganske bra til da.. jeg lurte på hvordan man går fra skrivebord til skrivebord, men d var begge museknappene.. så ville jeg finne ut hvordan jeg fikk 4 skrivebord, men da høyreklikka jeg på de 2 skrivebord-tingene helt nederst til høyre, så brukervalg, columns: 4.

 

Men takk får at dere tar dere tid å prøver å hjelpe:P Jeg er faktisk helt noob til dette. Jeg instalerte ubuntu dagen før i går så.

 

om du tenkte på hurtigtastene for å få frem cuben så er det alt+ctrl+left/right evntuelt alt+ctrl+venstre musknapp og beveg musen. dette skal være default instillingene

 

leste inlegget ditt litt fort :p bra du fikk det til

 

 

Takker. Det hjalp meg veldig faktisk:D

Lenke til kommentar
Eg likte den godt eg og, testa Ubuntu, men blei for komplisert og orka ikkje sette meg inn i det...

 

Fant et program som gir en nesten heilt lik effekt: Shock 4way 3D

 

Hvor mye tid gav du det da, en halv dag? ;) Linux er ikke vanskelig eller komplisert, det er anderledes.

 

Når vi snakker om programvare til windows, kan jo folk ta en titt på http://www.openvdm.com/. En kompis av meg som lager det : )

Lenke til kommentar
For å få til "cuben" frem må du aktivere cube plugin. Det kan gjøres i compizconfig-settings-manager som ble nevnt lenger oppe. Denne finner du under "System - ..."

 

Edit. Mulig jeg misforsto deg, da jeg trodde du snakket om wall plugin, siden den er satt som default fremfor cube i 7.10. Hvis du faktisk har fått frem cuben, gjør du som mads-b sier.

 

@Mapster. Du vet tydeligvis lite om hva du snakker om, eller det er veldig lenge siden du har brukt Linux. Det er på ingen måte mye arbeid med Ati kort lenger. Selvsagt kan ting gå galt (både når det gjelder Ati kort, samt alt annet i livet), men i vanligvis er det utrolig enkelt å installere drivere til et Ati kort.

Hvorfor har jeg tydligvis lite peiling på hva jeg snakker om? Mener du at ati funker på alle PC-er rett ut av boksen med compiz-fusion? Vel, jeg gidder ikke å diskutere på den måten du diskuterer på, så jeg skal la deg få lov til å leve i uvitenhet. Men la det være sagt at for bare under en måned siden var det ett dagsprosjekt for en total-nybegynner med linux å sette opp ati kort med compiz.

Endret av Mapster
Lenke til kommentar
For å få til "cuben" frem må du aktivere cube plugin. Det kan gjøres i compizconfig-settings-manager som ble nevnt lenger oppe. Denne finner du under "System - ..."

 

Edit. Mulig jeg misforsto deg, da jeg trodde du snakket om wall plugin, siden den er satt som default fremfor cube i 7.10. Hvis du faktisk har fått frem cuben, gjør du som mads-b sier.

 

@Mapster. Du vet tydeligvis lite om hva du snakker om, eller det er veldig lenge siden du har brukt Linux. Det er på ingen måte mye arbeid med Ati kort lenger. Selvsagt kan ting gå galt (både når det gjelder Ati kort, samt alt annet i livet), men i vanligvis er det utrolig enkelt å installere drivere til et Ati kort.

Hvorfor har jeg tydligvis lite peiling på hva jeg snakker om? Mener du at ati funker på alle PC-er rett ut av boksen med compiz-fusion? Vel, jeg gidder ikke å diskutere på den måten du diskuterer på, så jeg skal la deg få lov til å leve i uvitenhet. Men la det være sagt at for bare under en måned siden var det ett dagsprosjekt for en total-nybegynner med linux å sette opp ati kort med compiz.

 

Jeg sier ikke at ting er problemfrit, jeg mener bare at "en del arbeid" ikke stemmer. ;) Du får det til å høres mer komplisert ut enn det er. Jeg har ati kort.

Lenke til kommentar

Var ikke ment som i at det var umulig eller sinnsykt komplisert, men at det definitivt er lettere med nvidia kort. Ati har fremdeles mye å forbedre seg på for å komme seg opp på nvidia sitt nivå, men jeg har tro på at ati/amd til slutt vil gå forbi nvidia i driver kvalitet - grunnet deres nyfunnet åpenhet om kortene og driverene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...