detvarvondtdet Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Noen her som har eller har hatt Eos 20D ? Har akkurat fått dette kamera men har ingen erfaringer med det. Er selv amatør når det gjelder kamera. Hvordan er dette sammenlignet med de nyeste "billig utgavene" man får i dag i digital speilrefleks? feks nikon d40/eos 400d.. Står at det kan bruke på ef og ef-s linser. betyr dette at jeg kan bruke linsene til mitt gamle eos speilrefleks kamera?
erlingba Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Noen her som har eller har hatt Eos 20D ? Har akkurat fått dette kamera men har ingen erfaringer med det.Er selv amatør når det gjelder kamera. Hvordan er dette sammenlignet med de nyeste "billig utgavene" man får i dag i digital speilrefleks? feks nikon d40/eos 400d.. Står at det kan bruke på ef og ef-s linser. betyr dette at jeg kan bruke linsene til mitt gamle eos speilrefleks kamera? Det er et topp kamera, og har minst like god bildekvalitet som 400D og D40. Knapt forskjell til 40D også. Du kan bruke alle EOS objektiv, EF-S objektivene har mindre bildesirkel beregnet på digitalkameraer med mindre bildebrikke. Det er riktignok ikke alle objektiv beregnet for film som tegner skarpt nok for digitalt, men det finner du nok ut etterhvert.
detvarvondtdet Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Skrevet 26. oktober 2007 Det er et topp kamera, og har minst like god bildekvalitet som 400D og D40. Knapt forskjell til 40D også. Du kan bruke alle EOS objektiv, EF-S objektivene har mindre bildesirkel beregnet på digitalkameraer med mindre bildebrikke. Det er riktignok ikke alle objektiv beregnet for film som tegner skarpt nok for digitalt, men det finner du nok ut etterhvert. Ok. takk for raskt svar. Godt å høre at det er et bra kamera. Det er nok min samboer som kommer til å bli eier av det når vi kommer til 24/12 for å si det sånn Hun har mye mer peiling en meg på kamera. Har prøvd å lokke litt info ut av henne om hvordan kamera hun vil ha seg, og det er ikke så lett uten å avsløre meg. Det lille jeg har fått ut av henne er at hun kunne tenke seg noe som er "et hakk over" de nyeste billigmodellene som nikon D40 osv. Hun er ikke opptatt av at alt er automatisert da hun vil ha kontroll over lukker, blender, iso verdier osv.. Jeg vet også at hun har kommentert tyngden og grepet på noen kamera.. Da jeg fikk eos 20d kamera i hendene mine føltes det på en måte mer "solid" ut.. Håper jeg har gjort et godt kjøp og at hun blir fornøyd nå da
sdhild99 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 Det er et veldig bra kamera, men skjermen på baksiden suger for å si det sånn. Det er veldig liten og ikke så godt egnet til å se på histogrammer med. Med unntak av det er det bra
anon12234 Skrevet 26. oktober 2007 Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Det er et veldig bra kamera, men skjermen på baksiden suger for å si det sånn. Det er veldig liten og ikke så godt egnet til å se på histogrammer med. Med unntak av det er det bra må si meg uening i dette. Eneste minus med skjermen er at den kanskje er litt liten, men dette er en vanesak, den har topp bildekvalitet og fargegjengivelse i motsetning til mange andre kamera som har skjermer med blåskjær og gulskjær (D200, 30D osv...) grattis med flott kamera Endret 26. oktober 2007 av Henrik2k
Upsaker Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med de andre her. Et kjempekamera, med noen små svakheter. Skjermen er liten, men for meg er ikke det så viktig. Det er absolutt ingenting å utsette på bildene, her er det nok objektivet som bestemmer. Alt er fint med mitt kamera, bortsett fra at den innebygde blitsen kommer opp hverken manuelt eller automatisk
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med de andre her. Et kjempekamera, med noen små svakheter.Skjermen er liten, men for meg er ikke det så viktig. Det er absolutt ingenting å utsette på bildene, her er det nok objektivet som bestemmer. Alt er fint med mitt kamera, bortsett fra at den innebygde blitsen kommer opp hverken manuelt eller automatisk Da er det en micro-bryter i blitz-skoen som har hengt seg opp. Har du brukt ekstern blits i det siste ? Tom
Upsaker Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med de andre her. Et kjempekamera, med noen små svakheter.Skjermen er liten, men for meg er ikke det så viktig. Det er absolutt ingenting å utsette på bildene, her er det nok objektivet som bestemmer. Alt er fint med mitt kamera, bortsett fra at den innebygde blitsen kommer opp hverken manuelt eller automatisk Da er det en micro-bryter i blitz-skoen som har hengt seg opp. Har du brukt ekstern blits i det siste ? Tom Bruker ekstern blits hele tiden.
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med de andre her. Et kjempekamera, med noen små svakheter.Skjermen er liten, men for meg er ikke det så viktig. Det er absolutt ingenting å utsette på bildene, her er det nok objektivet som bestemmer. Alt er fint med mitt kamera, bortsett fra at den innebygde blitsen kommer opp hverken manuelt eller automatisk Da er det en micro-bryter i blitz-skoen som har hengt seg opp. Har du brukt ekstern blits i det siste ? Tom Bruker ekstern blits hele tiden. Da er det stor sannsynlighet for at mikro-bryterern har hengt seg opp - typisk Canon feil. Hadde det på 350D'en min for et år siden. Tom
Upsaker Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Enig med de andre her. Et kjempekamera, med noen små svakheter.Skjermen er liten, men for meg er ikke det så viktig. Det er absolutt ingenting å utsette på bildene, her er det nok objektivet som bestemmer. Alt er fint med mitt kamera, bortsett fra at den innebygde blitsen kommer opp hverken manuelt eller automatisk Da er det en micro-bryter i blitz-skoen som har hengt seg opp. Har du brukt ekstern blits i det siste ? Tom Bruker ekstern blits hele tiden. Da er det stor sannsynlighet for at mikro-bryterern har hengt seg opp - typisk Canon feil. Hadde det på 350D'en min for et år siden. Tom Hvordan fiksa du det?
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan fiksa du det? Jeg leverte det til service. Ble dekket av garanti. Mener det var en tråd for en stund siden om en enkel måte å løse det på; men fant den ikke. Tom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå