Gå til innhold

Geforce GTS 8800 - 320, 640 eller 768MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det riktig hvis jeg forstaar det slik at jeg ikke vil faa en bedre opplevelse i spill ved oekt minne paa skjermkortet naar skjermen min kun haandterer en opploesning paa 1280x1024?

Takker igjen

 

Tror ikke du vil merke stor forskjell på de enkelte kortene med den oppløsningen..... corect me if I'm wrong :)

 

Mener å ha lest att forskjellen kommer mer til rette når oppløsningen øker.. Har selv versjonen med 640mb, og en kompis som har tilnærmet samme maskin, bare med 320mb versjonen. Ikke nevneverdige forskjeller hos oss ihvertfall.

 

Har ikke 320mb versjonen i enkelte ytelsestester, slått 640mb versjonen tro, mener å huske noe slikt ;)

Lenke til kommentar
Har ikke 320mb versjonen i enkelte ytelsestester, slått 640mb versjonen tro, mener å huske noe slikt ;)

Nope kortene er identiske bortsett fra minne mengde så da må det iværtfll ha vært en overklokket versjon ....

 

Riktig

Saa det samme. Tror det var tomshardware som hadde en sammenligning hvor en overklokket 320 kom marginalt bedre ut enn en 640

Lenke til kommentar

Det kan gjerne være bedre med 256 MB raskere minne enn 512 MB minne. Selv med de kraftigste grafikkortene vil veldig mye minne gjerne kun ha fordeler i oppløsninger på 1 600 x 1 200 og høyere. For svakere kort blir slike oppløsninger uaktuelle pga. for svak ytelse generelt. Selv markedets raskeste kort, GeForce 8800 Ultra, har ikke mer enn 768 MB minne.

 

alt om minne oggrafikk kort her

 

så d er kun oppløsningen din

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
Tomshardware har jo sjekket trykket med DX10 også, og forskjellen på ytelse mellom 320 og 640 var fortsatt minimal så lenge man holdt seg under 1600x1200... Så hvis du kjører 1240x1024 ser jeg ingen god grunn til å betale for ekstra ram.

 

Tar grafene tomshardware produserer med en klype salt, gitt hvilke program testene er utført i.

 

Dra på gamespot.com og sjekk "world in conflict performance benchmark"

Forskjellen på 320 og 640mb skjermkortminne når det gjelder kort med forholdsvis lik ytelse ellers, kan tydeligvis være ganske stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...