Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dessuten er det mange som krever at du har bronsje-, sølv- og gullskill eller noe lignende, men hva er det? Er jeg nødt til å lese manualen for å forstå noe som helst?

Om du beveger pekeren over bronse-, sølv- og gulltalentmåleren ved level-opp skjermen vil du se når du får disse. Sølv får du når du når level 15, gull når du når level 30.

Dette for at man skal ikke ha en karakter med fokus på utelukkende en kampstil, man må lære seg flere ting i spillets gang. Dette er svært nyttig da man kan bruke flere taktikker mot mange av fiendene i spillet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt vanskelig for meg å "legge vekk alle fordommene" da jeg tok imot spillet med åpne armer, men jeg skal gi det en ny start og en bedre sjanse. Mulig jeg venter til den Enchanted Version greia kommer for å få det meste ut av det, men jeg fikk bare et utrolig dårlig førsteinntrykk. Jeg prøvde å bruke det tradisjonelle fugleperspektivet, men da så jeg svært lite. Det var mye mer interessant med OTS kameraet, men det er vanskelig å se hvor man sikter om man bare har en liten, hvit flekk sånn sirka midt på skjermen å navigere etter. I tillegg løper han rundt med sverdet over hodet hele tiden om jeg bruker den "Strong attack" modusen, noe som jeg personlig synes ser helt idiotisk ut. Blir denne detaljen bedre i løpet av spillet?

Når det gjelder 18-års grensa er jeg ganske skuffet. Som vanlig er det helt greit å slakte alt som kommer i veien på meget brutalt vis så blod og kroppsdeler flyr over alt, men straks man viser en naken pupp blir det 18-års aldersgrense. Latterlig. ;)

Skrevet (endret)
Hei. Har kommet langt i The Witcher, men nå er det helt stop.

Jeg klarer ikke å drepe monsteret til Azar Javed! Jeg er inni et fjell, i et stort rom/sal.(Er i kapittel 5) Monsteret ligner på en edderkopp. Hvordan dreper jeg det? Hver gang jeg prøver blir jeg bare forgiftet av den og drept... Noen som har noen gode løsninger på dette probmlemet?

Hvis jeg husker riktig monster, så er det ikke meningen du skal angripe det direkte. Løp forbi det og inn i gangen bortafor. I åpningen ut til det store rommet er det noen bærebjelker, eller hva jeg skal kalle det. Ødelegg disse, men ikke stå for nære ellers faller taket på deg. ;) Så løper du videre mens du ødelegger flere bærebjelker. Du kommer snart nok til en hule hvor det er en del minions. Disse kan du også ignorere hvorpå du løper til den andre enden av hula (til høyre fra der du kommer inn). Du vil bli bombardert av hint om at du skal ødelegge bærebjelkene i rommet. Det er en veldig god idé.

Lykke til!

Tror han mener

Når du er på jakt etter Javed i Salamandras hideout. Da må du drepe en edderkopp ... Jeg slet veldig med denne selv. Men jeg klarte den til slutt, det du må gjøre er å bruke strength style, og bruke en swallow potion. For å klare bossen måtte jeg klare å linke veldig mange comboer sammen, for å hindre edderkoppen i å angripe for ofte. Så prøv å ikke bom på timinga. Får du lite liv, springer du bare litt rundt til du får fullt igjen.

Forresten denne bossen jeg slet mest med i hele spillet.

Ja, det er den jeg mener. Men hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke har noen potions? Man kan jo ikke komme seg opp fra grotten når man først har gått inn der?

:S

Det vet jeg ikke. Se om du kanskje kan klare deg uten potion, hvis ikke må du nok loade en tidligere save. Og lag et par potions. Du kommer til å trenge de.

Endret av Jakoozie
Skrevet
Det blir litt vanskelig for meg å "legge vekk alle fordommene" da jeg tok imot spillet med åpne armer, men jeg skal gi det en ny start og en bedre sjanse. Mulig jeg venter til den Enchanted Version greia kommer for å få det meste ut av det, men jeg fikk bare et utrolig dårlig førsteinntrykk. Jeg prøvde å bruke det tradisjonelle fugleperspektivet, men da så jeg svært lite. Det var mye mer interessant med OTS kameraet, men det er vanskelig å se hvor man sikter om man bare har en liten, hvit flekk sånn sirka midt på skjermen å navigere etter. I tillegg løper han rundt med sverdet over hodet hele tiden om jeg bruker den "Strong attack" modusen, noe som jeg personlig synes ser helt idiotisk ut. Blir denne detaljen bedre i løpet av spillet?

Når det gjelder 18-års grensa er jeg ganske skuffet. Som vanlig er det helt greit å slakte alt som kommer i veien på meget brutalt vis så blod og kroppsdeler flyr over alt, men straks man viser en naken pupp blir det 18-års aldersgrense. Latterlig. ;)

Det med sverdet endrer seg nok ikke. Personlig synes jeg det ser stilig ut, som om han virkelig er klar til å sloss liksom. Men det er jo bare å "sheathe" sverdet igjen, du trenger ikke ha det oppe.

18-årsgrensen er nok en følge av mye banning, kroppsdeler og blod som spruter - i tillegg til litt nakenhet her og der. Spillet fortjener virkelig aldersgrensen, mer enn andre til og med.

Kampsystemet blir veldig kult når en får litt heftigere komboer og får til disse. Bare gi det litt tid.

Skrevet (endret)

Er dette spillet noe bra, likte ikkje oblivion like godt som morrowind. Er The Witcher litt for likt oblivion ?

Endret av albions
Skrevet (endret)

Neh, det har ingenting med oblivion å gjøre. Oblivion er helt open ended, mens i dette spillet har du struktur og alltid quests som driver deg og historien fremover. Det er heller ikke bare en gigantisk verden man kan gå hvor som helst, men egne soner for hvert kapittel.

Bronse og sølvskills er bare en måte å begrense distribusjonen av skills så du ikke skal bli for overveldet. Du får automatisk sølv og gullpoeng når du kommer over en viss level. Så inntil da kan du bare bruke de som har bronze som requirement. Ikke værre enn det.

Endret av Bytex
Skrevet
Neh, det har ingenting med oblivion å gjøre. Oblivion er helt open ended, mens i dette spillet har du struktur og alltid quests som driver deg og historien fremover. Det er heller ikke bare en gigantisk verden man kan gå hvor som helst, men egne soner for hvert kapittel.

Bronse og sølvskills er bare en måte å begrense distribusjonen av skills så du ikke skal bli for overveldet. Du får automatisk sølv og gullpoeng når du leveler over en viss level. Så inntil da kan du bare bruke de som har bronze som requirement. Ikke værre enn det.

Nice, spillet ser veldig bra ut. Skal nokk kjøpe meg dette ja :)

Skrevet

Ble ikke noe særlig imponert av introen med det slottet, og skill systemet er alt for rotete for min del. Når får man egentlig velge skills? Jeg er level 3 (gikk opp fra lvl 0 til lvl 3 da jeg kom til kapittel 1), og når jeg i tillegg møtte han gutten i landsbyen lo jeg av helt feil grunner og begynte for alvor å gi opp The Witcher. Det eneste som kunne vært gjort dårligere var om gutten hadde advart som at "You will all be dead by dawn!" :p

Men for all del, The Witcher har helt klart sine høydepunkter. Kameraet er ikke så ille når man blir vant med det, og med tanke på at dette er en modifisert utgave av motoren til Neverwinter Nights 1 er ikke grafikken så ille heller. Det er bare ikke noe for meg. QXL nå. ;)

Skrevet
Ble ikke noe særlig imponert av introen med det slottet, og skill systemet er alt for rotete for min del. Når får man egentlig velge skills? Jeg er level 3 (gikk opp fra lvl 0 til lvl 3 da jeg kom til kapittel 1), og når jeg i tillegg møtte han gutten i landsbyen lo jeg av helt feil grunner og begynte for alvor å gi opp The Witcher. Det eneste som kunne vært gjort dårligere var om gutten hadde advart som at "You will all be dead by dawn!" :p

Men for all del, The Witcher har helt klart sine høydepunkter. Kameraet er ikke så ille når man blir vant med det, og med tanke på at dette er en modifisert utgave av motoren til Neverwinter Nights 1 er ikke grafikken så ille heller. Det er bare ikke noe for meg. QXL nå. ;)

Værsågod, som de sier på andre siden av atlantern: "Your loss!"

Skrevet

Nådda nådda, det er ikke du som har laget spillet, chill med å bli så såret da ? :p Oppgitt...

Skrevet

Nådda nådda, det er ikke du som har laget spillet, chill med å bli så såret da ? :p Oppgitt...

Hæ? Såret? Det jeg sier er "gjør som du vil". Han kan brenne spillet for alt jeg bryr meg.

Skrevet

Mediter fremfor et bål e.l., som du blir instruert om i løpet av opplæringsdelen, der velger du skills. Hjelper veldig om man følger med. ;)

Skrevet
... Når jeg i tillegg møtte han gutten i landsbyen lo jeg av helt feil grunner og begynte for alvor å gi opp The Witcher. Det eneste som kunne vært gjort dårligere var om gutten hadde advart som at "You will all be dead by dawn!" :p

Som ville vært ganske profetisk. ;)

Ja, det er vel Aurora engine oppgradert til 2007-standard, og det funker veldig bra. :) Synd du ikke likte spillet, det var for meg et av de absolutt største spillhøydepunktene i 2007. Eneste som er kjipt er at spill-PC-en min ikke funker for tiden, og de bærbare jeg har klarer ikke dra The Witcher, så jeg har ikke fått fullført spillet. Men så snart jeg har fått oppgradert PC-en, vil The Witcher være det første spillet jeg installerer, faktisk. Så bra syntes jeg det var.

Skrevet (endret)

Spørsmål/trenger hjelp i The Witcher:

Jeg er på jakt etter denne "super rustningen" har funnet alle delene som jeg må ha untatt, "St. Gregory`s Litany. Jeg finner ikke ut av denne "elemental Puzzle tingen.. Noen som har gjort dette? Setter stor pris på hjelp, ettersom jeg har strevd med dette en god stund nå.. :ermm:

Endret av Pc-Spiller'n
Skrevet

Jeg trodde det var en modifisert utgave av motoren til NWN 2, og ikke 1? Er vel en viss forskjell på 1 og 2.

Skrevet

Jeg trodde det var en modifisert utgave av motoren til NWN 2, og ikke 1? Er vel en viss forskjell på 1 og 2.

Ja, det er en forskjell. NWN 1 bruker Aurora Engine, NWN 2 bruker Electron Engine (som bygger på Aurora Engine). The Witcher bruker en svært modifisert utgave av Aurora Engine.

Skrevet
Ja, det er en forskjell. NWN 1 bruker Aurora Engine, NWN 2 bruker Electron Engine (som bygger på Aurora Engine). The Witcher bruker en svært modifisert utgave av Aurora Engine.

Ok :)

Skrevet
Spørsmål/trenger hjelp i The Witcher:

Jeg er på jakt etter denne "super rustningen" har funnet alle delene som jeg må ha untatt, "St. Gregory`s Litany. Jeg finner ikke ut av denne "elemental Puzzle tingen.. Noen som har gjort dette? Setter stor pris på hjelp, ettersom jeg har strevd med dette en god stund nå.. :ermm:

Blar du litt i denne tråden finner du en link til en god guide til spillet. Den forklarer hele prosessen. Har ikke linken dog, kanskje noen andre kan hoste den opp så du slipper å lete så mye.

Skrevet
Jada, mitt tap. Jeg kan leve med det. ;)

Vil virkelig anbefale å gi spillet en sjanse til, vent til den oppgradering The Witcher kommer, masse nytt og mange nye forbedringer skal det visst være. Den blir helt gratis for de som allerede eier spillet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...