Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har fulgt litt previews og gameplayvideoer fra "The Witcher" en god stund, ser ut til at jeg har noe å glede meg til skal jeg ta deg på ordet VistaGames, en godt skrevet liten "review" der. Får satse på at lokale Spaceworld har gjort jobben og tar det inn ><

Siste preview jeg leste skrev de at fokus på "item-upgrades" osv ikke var så stor, personlig synes jeg dette er noe av det absolutt morsomte med RPGs, det er ikke blitt for lite av nye items å hige etter vel?

Det skal være nok av items og hige etter, i følge manualen. Har ikke kommet så langt så har ikke funnet så mye ennå. Tar en pause til patchen som kommer ut i morgen, det er litt slit når jeg havner ut til Vista hver 10-15 min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Har litt problemer med spillet (kjører i XP, maskinvaren ser dere i signaturen min)

Mellomsekvensene ("filmene") ser litt merkelige ut. Akkurat som om det er "striper" mellom hver cm. av skjermen ca.

"Stripene" er ikke direkte synlige, men det oppstykker bildet på en rar måte. En må kanskje se nøye etter for å se det...

I tillegg krasja spillet en gang (etter 1,5 timer ca.) Hva er den nyeste driveren for nvidia geforce 8800 GTS? (sjekka nvidia, men den jeg fikk opp der var visst eldre enn den jeg har)

Skrevet (endret)
Hvordan er bevegelsene i spillet? Og hvordan er combat systemet?

Edit: Ser combat systemet er blitt diskutert. :p

Bevegelsene er veldige bra. Du har 3 forskjellige distanser, jeg liker best den nærmeste. Kan også velge om du skal spille med mus eller mus/tastatur.

Hmm. Har litt problemer med spillet (kjører i XP, maskinvaren ser dere i signaturen min)

Mellomsekvensene ("filmene") ser litt merkelige ut. Akkurat som om det er "striper" mellom hver cm. av skjermen ca.

"Stripene" er ikke direkte synlige, men det oppstykker bildet på en rar måte. En må kanskje se nøye etter for å se det...

I tillegg krasja spillet en gang (etter 1,5 timer ca.) Hva er den nyeste driveren for nvidia geforce 8800 GTS? (sjekka nvidia, men den jeg fikk opp der var visst eldre enn den jeg har)

Hos meg går jeg ut i Vista alt fra 10-15 min og det er veldig irriterende. I Følge The Witcher forumet så er det flere som har samme problem. Regner med patchen som kommer i morgen fikser dette.

The Witcher, utvecklarfilm nummer tre

Endret av VistaGames
Skrevet

Mulig jeg småsov litt når det kom opp hvordan en skal lage potions så kan noen forklare hvoran det gjøres?

Mente en skulle klikke på ilden og så gjøre noe, men eneste jeg kan se jeg kan gjøre er å meditere.

Quest markeren står på han fyren inne i samme rom, men jeg har sagt alt som kan sies til han.

Anyone?

Skrevet

Bestilt. Gleder meg veldig, bryr meg egentlig ikke så mye om rustninger og våpen, så lenge historie og karakterutvikling er på plass er det mer enn nok fra før av.

Skrevet

Testet spillet litt nå, må si jeg synes kampsystemet var relativt skuffende. :(

Det å klikke på musa ved riktig tidspunkt så karakteren gjør en kombo er litt vel lite interaktivt for min del.

Skrevet
Mulig jeg småsov litt når det kom opp hvordan en skal lage potions så kan noen forklare hvoran det gjøres?

Mente en skulle klikke på ilden og så gjøre noe, men eneste jeg kan se jeg kan gjøre er å meditere.

Quest markeren står på han fyren inne i samme rom, men jeg har sagt alt som kan sies til han.

Anyone?

Du må trykke på det ikonet som ser ut som en potion, i oppe til venstre etsteds. (Etter at du har begynt å mediterer tror jeg) Så er det bare å velge hvilken oppskrift du skal ha og trykke "mix".

Skrevet

Jeg har samme problemet, skal prøve patchen nå og se om den fikser det.

Skrevet

Har ventet på dette siden de første bildene for nesten 4 år siden, og det virker som det var verd å vente på.

Eneste problemet nå er at jeg mest sannsynlig ikke kan spille det før jeg kjøper ny maskin :)

(kjører en lusen 2500+, gig ram og 6800LE nå)

Men men, kjøper det over helgen så finner jeg ut om det funker eller ikke...bioshock gikk overraskende bra, så det er vel kanskje håp.

Skrevet
Men men, kjøper det over helgen så finner jeg ut om det funker eller ikke...bioshock gikk overraskende bra, så det er vel kanskje håp.

Hvis du kjørte bioshock tror jeg dette skal gå fint også. Man kan skru ned på ganske mye grafikk-tjafs (vil anbefale å skru av depth of field, den er ganske slem med fps'en).

Skrevet

Anyone?

Du må trykke på det ikonet som ser ut som en potion, i oppe til venstre etsteds. (Etter at du har begynt å mediterer tror jeg) Så er det bare å velge hvilken oppskrift du skal ha og trykke "mix".

Takk, men det løste seg når jeg startet spillet på nytt :)

Skrevet
Håper for all del ikkje dette spillet krever sell shade 3.0 og slikt?

Står bak på coveret spillet har 2.0 support.

Skrevet (endret)

The Witcher Patch 1.1 er ute folkens! :)

En hotfix for vista er også ute.

Trykk check for updates når du starter spillet så kommer du til siden.

Endret av VistaGames
Skrevet

Fikk det i posten fra gamezone i dag! faen de er kjappe. De sendte det i går. sitter å installerer nå! gleder meg veldig, fordi det kommer ikke mange bra rollespill for tiden. Det siste var vel Nwn2: Mask of the betrayer.

Skrevet

Sliter fortsatt med at spillet går ut til Vista nå og da selv etter patchen og hotfixen. Er flere på TW forumet som sliter selv etter patchen. Håper de fikser problemet snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...