Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bgare lest 4-5 sider, så kanskje er dette tatt opp, men;

Hvordan får man folk, f. eks. han feite Order-fyren, til å mekke nye våpen? Jeg endte opp med å selge han både sverd og meteoritt..hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har bare et par spørsmål ang. chapter 2:

Har kommet så langt at jeg skal til et tårn og hente noen greier å ut til "dike", men porten er låst med ordre fra sjefen... Kan noen gi meg en løsning på det uten å røpe for mye av handlingen?

Har også besøkt Shani et par ganger nå, og blir alltid møtt av ho sure dama (men jeg har fått prata med Shani et par ganger da), hvordan får jeg gamla til å bli blid? Og kan jeg få Shani til å like meg "enda" bedre ;)

Sørg for å være på godfot med Siegfried når du møter han i sewers, så hjelper han deg igjennom porten. Mulig du må gjøre dette på dagtid. Hvis Siegfried ikke henger ved porten til Dike, så kan du kanskje bestikke vaktene litt?

Den sure dama blir rett så blid når hun får penger av deg for å betale for mat. Tror det er litt tilfeldig hva gamla sier til deg. Noen ganger vil hun drikke sammen med deg, noen ganger tupper hun deg ut, og noen ganger kan du snakke deg forbi henne. Men har du fått gitt henne penger er det home free. ;) Shani ja... Følg story-linen hennes, så skal du se hun vil like deg rett så bra til slutt. Dog jeg tror det kan være en god ide å invitere dvergen og ikke Carmen til festen Shani arrangerer etterhvert. :)

Skrevet
Har bgare lest 4-5 sider, så kanskje er dette tatt opp, men;

Hvordan får man folk, f. eks. han feite Order-fyren, til å mekke nye våpen? Jeg endte opp med å selge han både sverd og meteoritt..hehe.

Vel, sørg for å ha tre meteorittsteiner i inventory, så snakker du med han og velger riktig ikon. Husker ikke hva det het i farta, men det er ikke "Show me your wares". Har du et egnet sverd og tre meteorittsteiner, så vil du kunne kjøpe et meteorittsverd av han. Kostet meg 700 orens når jeg kjøpte av dvergen.

Skrevet
Elendig slåssesystem ja, ufattelig lineært. Krever ingenting av spilleren :(

Prøv på hard, grei spillet. Og si, uten å lyge, at det ikke krevde noe som helst av deg :)

Skrevet

Er på chapter 1, men har ikke sølv sverd. Blir gal!. Den ene dvergen ved tavern ble jeg uvenn med og den eneste jeg tror kunne solgt meg et sølv sverd ihvertfall. Vet noen hvor jeg får tak i?

Skrevet

Hmm, har to spørsmål til:

1. Dataen min har hatt et par oppstarts problemer, så jeg er redd for at en dag kanskje the witcher er borte, og dermed også save fila... Men kan noen si meg hvor denne ligger, så jeg kan ta en "ekstra" backup av den?

2.

Ang. porten til dike, så har jeg allerede pratet med sigfried, og jeg var ikke vennlig mot han! Ville helst gå alene... Så hvordan skal jeg få det til da? Tror nemlig jeg har prøvd det meste!

Skrevet

Sorry men jef får ikke sottet inn Spoilertag det skjer ingenting når jeg trykker på Sett inn spesialelement.

Jeg har et problem med at jeg ikke får solgt Salamandra smykkene til utsendingen som skal ta imot dem jeg får bare til og presse han til og si hvem han representerer.

Skrevet

Til Zollid:

Hmm, tror du bare skal få litt info av han, jeg fikk i alle fall det! Tror også at jeg kanskje fikk solgt ett smykke eller noe, men han prater ikke mer om det... Snakk med han igjen neste natt, og se om det hjeleper ;)

Se om det kanskje er en popup eller et eller annet som sperrer spoileren da :p

Skrevet
2.

Ang. porten til dike, så har jeg allerede pratet med sigfried, og jeg var ikke vennlig mot han! Ville helst gå alene... Så hvordan skal jeg få det til da? Tror nemlig jeg har prøvd det meste!

Har du gjort absolutt alt du kan i Temple Quarters? Jeg mener å huske at du kan vise en ring til vakten, så jeg vil tro at det er en quest-linje du kan gjøre for å få en slik ring, som igjen vil la deg slippe forbi.

Skrevet (endret)

Hehe, prøvde absolutt alt ja, men det viste seg at jeg måtte øke betalingen fra 30 til 80orens for å sleppe forbi! Har nå kommet videre, og har vært en tur i sumpen, noe som var dritt...

Har spilt noen timer nå, og begynner å bli litt smålei pga. all dødtida, så jeg håper ikke resten av chapterene er like lange og kjedelige som denne ;)

Har et par spm. dog:

1. Prata med Shani om obduksjon, deretter gravmannen og nå må jeg finne vinen. Shani sier ikke noe til meg om dette når jeg prater med ho, så hvordan skal jeg finne den?

EDIT: Fant den såklart på baren.... Føler meg litt dum nå :p

2. Har finni 6 av de 10 greiene jeg skal ha med til sumpen, hvor finner jeg resten?

Endret av vestlia
Skrevet

de lange og fryktelig mange loading tidene ødela ganske mye hos meg -.-'

+ at Gears of Wars kom til PC:

Men etter jeg er ferdig med Gears, så skal dette spillet bli rundet!

Skrevet
Men etter jeg er ferdig med Gears, så skal dette spillet bli rundet!

Samma her..hadde ikke plass til begge, så måtte slette dette for å få plass til GoW, men det skal nok bli spilt igjen :p

Skrevet
2. Har finni 6 av de 10 greiene jeg skal ha med til sumpen, hvor finner jeg resten?

Ikke quests, eller profile men... Faen heter det nå igjen? Chronicles eller noe slikt. Det er uansett et sted i menyen (den oppe i høyre hjørne) hvor det står forklaringer om characters, monsters, steder osv. Etter hvert som man leser bøker, snakker med folk og gjør quester så oppdateres de med ny informasjon. Et sted inni der kan man lese en kort tolkning om hvor man kan finne hver av dem.

Skrevet

Bare jeg som sliter med å finne alchemical bases? Jeg har masse ingredienser, men kan sjelden lage potions, for jeg mangler base tydeligvis. Selv om jeg har masse alkohol... Er det noe jeg har misforstått her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...