Gå til innhold

En sørgelig historie...


Aorta

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne PC-en (hp pavillion dv9005ea) for å bruke til spill og skole-pc. Jeg fikk den og var fornøyd en stund. Etter hvert begynte PC-en min å bli skikkelig varm, PC-en gikk treigere, høytalerene var sprengt, to taster hadde løsnet og spill begynte å hakke. Dette var begynnelsen av et nett av problemer. Jeg sendte PC-en inn til reparasjon til infocare og de sa de skulle fikse problemene.

 

Etter en måneds tid fikk jeg PC-en igjen og alt så ut til å være ok. PC-en fungerte bra en måneds tid etter helt til en dag:

Det begynte med at PC-en plutselig slo seg av, og jeg slo den bare på igjen uten å tro at noe var galt. Dagen etter slo den seg av igjen, men denne gangen gikk den ikke på igjen. Jeg prøvde om og om igjen men PC-en slo seg bare på, for så at det skulle komme tre pip før den rebootet.

Jeg ringte infocare og de sa de skulle fikse det. Det skulle komme en lapp i posten som skulle betale frakten og som jeg skulle lime på esken om to dager. Dager ble til uker og uker ble til måneder. Jeg ringte de og de sa at lappen var rett rundt hjørnet nå. Noen uker etter ringte jeg igjen, oi de hadde fått feil adresse! Jeg gav dem den riktige adressen og lappen kom to dager etter.

 

Jeg fikk den tilbake en måned etter og jeg inspiserte PC-en. Jeg ble overrasket da PC-en gikk på og naiv som jeg var, trodde jeg infocare hadde gjort jobben sin skikkelig. Jeg oppdaget imidlertidig at PC-en hadde plutselig 512mb ram mot 1024mb originalt og jeg måtte naturligvis sende den inn på nytt.

 

Etter endeløs venting fikk jeg PC-en tilbake og jeg så at PC-en hadde 1024mb og alt fungerte. Selvfølgelig fungerte ikke høyttalerene og nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre. Det er ikke kjekt med en pc uten høyttalere skal jeg si dere og vet ikke om jeg tør å sende den inn på nytt, i frykt for nytt ramtap osv. Jeg er ikke fornøyd med denne PC-en og lurer faktisk på om PC-en har tilbrakt mer tid på reparasjon enn på pc-bordet.

Er det noe jeg kan gjøre? Har jeg noen rettigheter?

 

Takker for at dere leser og håper dere kan hjelpe meg.

Vennlig hilsen en desperat 15 åring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke vært tre reparasjoner av samme feil, så der kan du ikke si noe :(

 

Mulig det er definert et sted i lovverket om hvor mange ganger maskinen kan ha feil før du kan ha rett til å kreve ny/pengene tilbake. Men det får noen andre med mer kunnskap enten bekrefte eller avkrefte.

 

Uansett, har du prøvd å spørre selger om de kanskje vil tilby å levere et nytt produkt siden du har hatt så mye problemer? Skader ikke å spørre, da blir også selger oppmerksom på at du ikke er fornøyd og at du har en problemmaskin.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Har man ikke krav på pengene tilbake 3.gang? eller noe slikt

Er kanske sikker på at det er noe slikt..

 

Mvh

 

Leser du postene som er skrevet etter trådstarter eller?

Er allerede tatt opp. Om forbruker sender inn varen 3 ganger til reperasjon for SAMME FEIL er det grunn til å heve kjøpet, ikke om det er flere forskjellige feil hver gang.... Selvfølgelig, det er jo noen butikker som yter service, og kanskje gir deg muligheten til å få en annen PC men det er ytterst få....

Lenke til kommentar

Er virkelig HP så dårlig på service?

Har fått et virkelig dårlig inntrykk av HP sin service de siste ukene.

Har vurdert mange modeller den siste tida, vurderte også HP men ble litt skremt av all kritikken av HP sin service her åp forumet den siste tida. Så jeg gikk for en ASUS bærbar.

 

Mvh

 

Har man ikke krav på pengene tilbake 3.gang? eller noe slikt

Er kanske sikker på at det er noe slikt..

 

Mvh

 

Leser du postene som er skrevet etter trådstarter eller?

Er allerede tatt opp. Om forbruker sender inn varen 3 ganger til reperasjon for SAMME FEIL er det grunn til å heve kjøpet, ikke om det er flere forskjellige feil hver gang.... Selvfølgelig, det er jo noen butikker som yter service, og kanskje gir deg muligheten til å få en annen PC men det er ytterst få....

 

Sorry, hadde litt travelt der.

Lenke til kommentar

Har selv hatt store problemer med Infocare i forbindelse med et tv-kjøp :thumbdown: Lang story kort: ble servert løgner, tok sykt lang tid, måtte purre flere ganger, fikk en annens brukte (innsendt for rep) tv i retur (som det fortsatt var feil på (!), fikk ikke fjernkontroll tilbake, +mm. Fikk til slutt hevet kjøpet der jeg kjøpte den (hos Komplett, som gav meg kjempegod service og hadde full forståelse for situasjonen da jeg klagde på Infocare).

Lenke til kommentar
En har vel rett til å heve kjøpet hvis samme feil har skjedd 3 ganger.

 

Eller hvis det har oppstått 4 feil totalt, altså rep 3 ganger, så krasjer den en fjerde gang.

 

Ikke helt bombesikker, men 99%. www.lovdata.no

 

Samme feil ja.

Det er ikke snakk om samme feil, som flere har påpekt før.

Lenke til kommentar
En har vel rett til å heve kjøpet hvis samme feil har skjedd 3 ganger.

 

Eller hvis det har oppstått 4 feil totalt, altså rep 3 ganger, så krasjer den en fjerde gang.

 

Ikke helt bombesikker, men 99%. www.lovdata.no

 

 

Hei,

 

Nei. Ikke 4 reparasjoner. Om samme feil oppstår for tredje gang.

 

 

 

høytalerene var sprengt

 

Sprengte høyttalere vil i utgangspunktet ikke bli dekket ar garanti eller reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar
Er virkelig HP så dårlig på service?

Har fått et virkelig dårlig inntrykk av HP sin service de siste ukene.

Har vurdert mange modeller den siste tida, vurderte også HP men ble litt skremt av all kritikken av HP sin service her åp forumet den siste tida. Så jeg gikk for en ASUS bærbar.

 

Mvh

 

Har man ikke krav på pengene tilbake 3.gang? eller noe slikt

Er kanske sikker på at det er noe slikt..

 

Mvh

 

Leser du postene som er skrevet etter trådstarter eller?

Er allerede tatt opp. Om forbruker sender inn varen 3 ganger til reperasjon for SAMME FEIL er det grunn til å heve kjøpet, ikke om det er flere forskjellige feil hver gang.... Selvfølgelig, det er jo noen butikker som yter service, og kanskje gir deg muligheten til å få en annen PC men det er ytterst få....

 

Sorry, hadde litt travelt der.

 

 

HP har mange flinke folk på sin servicavd,dessverre er det HPs policy det er noe alvorlig galt med,der de som jobber der ikke "får lov" å si det er kjente feil med et produkt, i alle fall er det info jeg sitter med,da folk som jobber der sier "ja vi vet det er kjente problemer,men vi får egentlifg ikke lov å si det " :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...