Gå til innhold

Skepsis mot leger/tannleger, eller ikke?


Sonja84

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært på forumet så lenge, har nylig blitt medlem. Men så langt har jeg fått et inntrykk av at det er endel her som har litt/mye skepsis mot leger/tannleger, helsepersonell generellt.

 

Så, spørsmålene mine er,

 

Hvis du er skeptisk til leger/tannleger- hvorfor er du det?

 

Hvis du ikke er skeptisk til leger/tannleger, hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skoletannleger er det verste i verden. Starta å gå til privat etter at han jævelen fylte igjen ett hull jeg hadde, uten å rense ordentlig, så jeg gikk med tannverk i en uke før vi fikk ny time. Så gjorde han det samme neste time -.-

Da var jeg 7 eller 8 år gammel, har vagt tannlegeskrekk fortsatt, selvom tannlegen jeg går til nå er utrolig flink.

 

Ivar på Torshov, takk til deg og pondusbladene på venteværelset ditt! <3

Lenke til kommentar

Leger har jeg ingenting i mot, tannleger derimot....

 

De er onde, hver eneste en. De finner glede i å vrenge opp munnen min og kjøre de diabolske verktøyene sine inn i tennene mine, mens de nynner "Oh, what a beautiful morning" for å overdøve smertehylene som enda henger igjen i veggene etter gårsdagens meritter.

 

It's evil, I tell you.

Lenke til kommentar
Hvis du er skeptisk til leger/tannleger- hvorfor er du det?

Nå skal jeg fortelle min historie om da jeg var hos tannlegen min sist :)

 

Jeg ble sendt inn i et rom med en stol som det var masse utsyr og stæsj og andre skumle ting på, for å ta bilde av tennene mine (stolen lignet på slik elektrisk stol :S)

Når jeg sitter i stolen ser jeg ut døra, og rett inn i rommet på andre siden av korridoren, der en dude ligger å skal få bedøvelse (slik gass), dem lukker igjen døra for å gjøre jobben sin i fred, halvt minutt etter fyker døra opp i en helsikes fart og det løper en fortvila tannlege ut å skriker "ring legevakta!!", å der ligger duden rett ut med gassen kopla på å man hører gassen står på (masse slike hvese-lyder).

Dem slår han litt i ansiktet (med håndflata) for å få liv i han, men neida...

 

Der har du grunnen til at jeg er skeptisk til tannleger :=)

Lenke til kommentar

Nei, med tidene har jeg lært at de faktisk ikke er så skumle som de virker. Skjønt, på ungdomsskoletida var tannlegen i parallellblokken vår, så der kunne vi forvente å bli innkalt helt plutselig (hadde telefoner i klasserommet for intern bruk). Alle fikk et gisp hver gang den telefonen rang. :p Men nå har jeg hatt kun èn tannlege hele livet, så jeg kjenner henne godt og syns hun er en av de beste. Nylig flyttet de til nye lokaler og alt utstyret er nyeste teknologi. Kall meg sprø, men jeg gleder meg faktisk litt til timen i morgen, skal bli godt å få fikset de resterende to hullene.

Lenke til kommentar

Jeg var mye hos ortopedist (kjevespesialist-tannlege) når jeg var yngre. Dette var vel på mellomtrinnet på barneskolen og utover mto ungdomsskolen. Jeg kan si at det ikke var veldig morro. Har trukket flerfoldige tenner pga tannstilling og kjeveform. Har trukket to tenner med rot! Og det gjør noe så jævlig vondt når bedøvelsen bare går over. Så jeg har vel etterhvert blitt mer og mer vandt til tannleger og stoler godt på dem.

 

Det samme gjelder igrunnen for leger. Har hatt en del sykdommer fra og med toårs-alderen. Så sykehuskorridorer skremmer meg ikke. Dessuten er det alltid like artig å bli lagt i narkose og våkne med den hetftige narkoserusen dagen etterpå. ^^

Lenke til kommentar
Nei, med tidene har jeg lært at de faktisk ikke er så skumle som de virker. Skjønt, på ungdomsskoletida var tannlegen i parallellblokken vår, så der kunne vi forvente å bli innkalt helt plutselig (hadde telefoner i klasserommet for intern bruk). Alle fikk et gisp hver gang den telefonen rang. :p Men nå har jeg hatt kun èn tannlege hele livet, så jeg kjenner henne godt og syns hun er en av de beste. Nylig flyttet de til nye lokaler og alt utstyret er nyeste teknologi. Kall meg sprø, men jeg gleder meg faktisk litt til timen i morgen, skal bli godt å få fikset de resterende to hullene.

 

Du skulle vel ikke tilfeldigvis bo i Molde? Med unntak av første og siste setning kunne det like godt vært meg som skrev det der. :p

 

Forresten; jeg sjekket profilen din, der står det Østfold ...

Lenke til kommentar
Leger har jeg ingenting i mot, tannleger derimot....

 

De er onde, hver eneste en. De finner glede i å vrenge opp munnen min og kjøre de diabolske verktøyene sine inn i tennene mine, mens de nynner "Oh, what a beautiful morning" for å overdøve smertehylene som enda henger igjen i veggene etter gårsdagens meritter.

 

It's evil, I tell you.

 

som om jeg skulle ha sakt det selv!

også de derre plast driten som de har inn i kjeften vår når de skal ta bilde, brekker meg hver gang :/.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot leger eller tannleger, eller, litt imot leger. Måtte sy et sår en gang, og jeg fikk beskjed om at bandasjen ikke trengte å byttes. Det var veil, så jeg har nå et stygt arr som er litt blått/lilla.

 

Tannleger har jeg ingenting imot. Hadde regulering i overkant av to år, og hadde ingen problemer. Han kunne jobben sin, og jeg har heller aldri hatt hull, så på en måte er jeg heldig som aldri har erfart å fått en tann borret.

Lenke til kommentar

Leger har jeg ingenting imot, ikke tannleger heller, jeg syns det er skummelt å gå til tannleger, men deg er pga lyden borret lager.

 

Den verste opplevelsen jeg hadde hos tannlegen var når ho borra i en tann, så glapp borret og ho kjørte det rett i kinnet mitt, litt langt inne, jeg reagerte med å dra til ho, haha, var så komisk, ho gikk rett i bakken og ho tannpleieren som stod ved siden av ble helt sjokka og løp ut i gangen "Ring politiet!"

 

haha, første gang jeg har blitt avhørt på et tannlege kontor :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...