Gå til innhold

"Dagens dataspill er bare søppel"


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill har da bare blitt bedre og bedre, grafisk (selvfølgelig) men også fortellerteknisk og mer som komplette produkter. Ingen old-schooler skal komme og fortelle meg at de gamle spillene var bedre enn half-life, final fantasy vii, og så videre - for ikke å SNAKKE om multiplayer som jo var en parentes i den tidens spill (da tenker jeg ikke på split screen osv).

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Vel, i online sammenheng er det et svært stort marked for gode dataspill. Dette er det flere som har skjønnt, EA, Funcom etc. Når det gjelder rene singelplayer campaign spill er nok markedet ganske fortapt her med tanke på at alle skaffer seg en piratkopi uansett. Dette blir ikke akkuratt bedre jo mer utbredt denne piratvirksomheten blir. Jeg tror Age of Conan blir bra, dette blir langt fra søppel. De lanserer det nok når det er ferdig. Jeg kjøper bare virkelig bra spill. Skal jeg teste må jeg nok innrømme at jeg laster ned en demo versjon og lar det bli med det. Jeg kjøper gjerne også spill som har gjort det bra bare for å støtte de rent økonomiskt. Dårlige spill gidder jeg ikke bruke tid på. Har hittil i år kjøpt world in conflict og bf2142. Quake wars, Crysis, Unreal 3 og en eller to andre står for tur.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Men age of conan er fortsatt et spill du spiller alene om natten (sosialt sammen med venner over nettet), eller som han fyren fra IKEA reklama da ^^

 

Jeg synes ikke at singelplayer spilla er dødsdømt, bare se på suksessen til wii. Ja, piratkopiering er skadelig, men det gjør vel bare at utviklere prioriterer konsoller, der du må ofre litt mer for å få spilt cracka spill, noe som mange ikke gidder. Man tjener definitivt mindre på slike singelplayer spill, det er så jævli synd at sånne perler som psychonauts, prince of persia og beyond good and evil ikke selger, men det finnes fortsatt andre gode singelplayerspill som selger godt. Det er noen utviklere som faktisk ikke bare bryr seg om å tjene penger også.

Lenke til kommentar

Kan jo hende han bare mener at dagens spill bare er dårlig laget/kodet , og det kan jeg tildels være enig i. Er jo utrolig hva de klarte å putte inn i en "kalkulator" den gangen mens dagens spille krever uhorvelige maskinressusrer, enten bare fordi de er der, eller fordi det foregår et utstrakt samarbeid mellom spillutviklere og maskinvareleverandører.

 

Både SW og HW leverandører er i dag mer opptatt av å skape et marked for sine produkter enn det som var vanlig tidligere, og samarbeid dem i mellom er gjerne lukrativt for begge parter :)

 

På min gamle ZX Spectrum med 48K minne og kasettspiller hadde jeg en flysimulator som ikke var vesentlig dårligere en min siste innkjøpte FlightSim 2000, og det sier jo litt :)

Lenke til kommentar

Spill kunne være bra før i tiden uten for mye arbeid bak. Mindre krav til 3d, til lyd, til "komplekst spillsystem", noe som igjen fører til at å lage et spill med god lengde ikke tok så mye tid heller. Resultatet er jo bare at spill krever mye mye mer for å bli laget, og en ser feilene så utrolig mye mer når en holder de opp imot konkurrentene. Kommentaren til herr pong creator viser vel egentlig bare hvordan en ting kan fremstilles på en idiotisk ensidig måte for å komme i godt lys selv. (og nei jeg gadd ikke lese artikkelen så beklager om noe ble feil :)

Lenke til kommentar

Nå ser man jo også mye av spill som er dømt til å suge rimelig bra og serier som er "same shit new wrapping", som f.eks sportsspillene til EA. Man kan enda bli avbrutt av hooligans, for eksempel i FIFA, eller noen andre fotballspill, for den saks skyld...JEG VIL SE RABIATE HOOLIGANS I FIFA! Hvis det kan slenge det andre laget ut av turneringen, kan det hende at jeg kjøper det!

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...