Jext Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 WoW kommer til å dø ut en dag, sånn ca om 5 måneder.. Hvordan vet jeg det? Jo, fordi da kommer Funcom ut med Age of Conan, et spill som kommer til å ta hele bransjen med storm! Om AoC noengang kommer til å ta over en brøkdel av spillerbasen til WoW skal jeg spise opp sofaen min.
Knofle Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Tegneseriegrafikk > "Vi prøver å få det til å se helt ekte ut, men får det ikke til" -Grafikk. Ergo: WoW > Guild Wars, AoC, Lotro. edit: Og det er derfor jeg tror spillerbasen til WoW kommer til å holde en god stund. Grafikken kommer ikke til å bli like utdatert som de andre nevnte spillene. Bare se på Warcraft III. Jeg har alltid elska warcraftgrafikk. Endret 23. oktober 2007 av Knofle
Apoc Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Ja. man KAN faktisk ha det gøy, men jeg skjønner at du ikke forstår hva, siden du gikk for MINING! xD heheh, PvP er det som gjelder. Masse spenning når du er med i et corporation, jaker på folk og knuser dem, eller blir jakta selv og må slippe unna. Men dert er jo også mye forarbeid før du kommer hit da. bygge opp skills og skaffe penger til skip og utstyr. Prisen er vel på en hudrelapp den første måneden, så blir det litt billigere, og det er verdt det!(etter min mening) ingame navn: Garth Idellian, ta kontakt alle sammen! tongue.gif Tja, mining kan være vel så morro det. Ikke selve miningen selvfølgelig, det å sitte og se på en laser som sakte men sikkert kutter en asteroide i biter er vel som å se på gress gro, men når du slår deg sammen med en gjeng andre spillere og har både minere, haulere og PVP'ere for beskyttelse så blir det morro. Alt kommer vel ann på hva du selv foretrekker, personlig kan jeg ikke fordra PVP (Sikkert fordi jeg alltid går i lufta i løpet av de første 30 sekundene) og foretrekker istedet og drive med industri. Som en del andre her i tråden så vil jeg anbefale deg å prøve ut EVE-Online dersom du er lei av WoW. Kom inn i Norge.No kanalen dersom du trenger hjelp eller bare vil prate med andre norske. Ingame nick dersom du bestemmer deg for å prøve: Dioxus Endret 23. oktober 2007 av exe22
akristina92 Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Tegneseriegrafikk > "Vi prøver å få det til å se helt ekte ut, men får det ikke til" -Grafikk. Ergo: WoW > Guild Wars, AoC, Lotro. edit: Og det er derfor jeg tror spillerbasen til WoW kommer til å holde en god stund. Grafikken kommer ikke til å bli like utdatert som de andre nevnte spillene. Bare se på Warcraft III. Jeg har alltid elska warcraftgrafikk. Jeg er helt enig. Spill som prøver seg på "ekte" grafikk blir veldig veldig veldig ofte helt ræva. Ikke bare på karakterene, men teksturer og andre ting. Se på Vanguard of Everquest 2 for eksempel, du går rundt som stive dokkemenn. EDIT: Og det med teksturer, så ser steder som byer, slott, hus og så videre helt forferdelig ut. Syns jeg i alle fall. Endret 23. oktober 2007 av Flaringo
MrLee Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ser det er mange som deler mine synspunkter. Flaringo: jeg er 101% enig
Otsu Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg tror AoC kan få en stor andel spillere, i motsetning til WoW kan AoC faktisk trekke folk som ikke har spilt så mye mmorpg spill før, mest fordi det er et spill lagd etter en bok som faktisk har vært og er veldig populær. Å utforske Hyboria kan rett og slett trekke til seg en stor andel med NYE spillere og ikke bare de gamle veteranene. WoW har en fordel i forhold til aldersgrensen *sigh*, jeg aner ikke hvor ufattelig mange barn jeg har spilt med i WoW, det er nesten så jeg får spyfornemmelser. Disse to punktene har stor betydning for meg Og forresten, det er ikke umulig å ta igjen de største EvE PvP spillerene, du kan sannsynlighvis aldri ta dem igjen når det kommer til den mengden skip de kan fly, men du kan spessialisere deg innen mindre, men veldig effektive skip også. Å spesiallisere seg innen interceptors tar ikke veldig lang tid og etter enda litt tid kan du spesiallisere deg innen Heavy Assault Cruisers.
StarGazer Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Tegneseriegrafikk > "Vi prøver å få det til å se helt ekte ut, men får det ikke til" -Grafikk. Ergo: WoW > Guild Wars, AoC, Lotro. edit: Og det er derfor jeg tror spillerbasen til WoW kommer til å holde en god stund. Grafikken kommer ikke til å bli like utdatert som de andre nevnte spillene. Bare se på Warcraft III. Jeg har alltid elska warcraftgrafikk. Jeg er helt enig. Spill som prøver seg på "ekte" grafikk blir veldig veldig veldig ofte helt ræva. Ikke bare på karakterene, men teksturer og andre ting. Se på Vanguard of Everquest 2 for eksempel, du går rundt som stive dokkemenn. EDIT: Og det med teksturer, så ser steder som byer, slott, hus og så videre helt forferdelig ut. Syns jeg i alle fall. Eq2 har ikke dårlig grafikk, bare en dårlig optimalisert motor som gjør at du ikke kan kjøre grafikken spesielt høyt opp http://static.mmoabc.com/my/M/i/c/hael/200...87970890027.jpg
MrLee Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Hør på hva vi sier da. EQ2 mangler kanskje ikke på polygoner og effekter, men helheten i grafikken blir mindre enn de individuelle delene fordi vi mener at det ikke passer sammen! Veggene har ikke samme stil som personene (eller de er mer eller mindre realistiske enn andre deler). Immersion breaker til de grader. WoW, som egentlig, fra ett teknologisk standpunkt, har meget middelmådig grafikk, blir større enn summen av enkeltdelene i grafikken fordi alt passer med de andre delene. Gress, trær, bygninger og personer har samme stil, det matcher og blandes så mye bedre enn i feks. EQ2...
Drirri Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 til dere som sier WoW dør ut, tenk dere litt om... jeg har lest mye WoW history... nå er de faktisk tomt for hele kontinenter som man kan ''legge til''.. azeroth, northenrender og outland war de 3, uten om et par planeter som andre monster kommmer fra.... begynner og bli litt tomt for ideer der kansje ??... og tenk deg at du akkurat har nåd ''toppe'' fått deg en bra guild og gear + at du er i max lvl... så kommer in expansions pack, og du må gjøre ALT om igjen, fordi alt de gamle geare er VERDILØST .... de er nesten ingen personer igjen i azeroth, fordi alle er i outland... når northenrender kommer blir de ende mere spliting ... tror ikke den death knight class'n kommer til og booste noe særlig .. blizzard har rett og slett for litte fantasi ... hvis noen har spillt runscape, så syntes dere sikkert de suger... men hvordan de er byggd opp er genialt, fordi ingen klager over at SPILLET er dårlig, de lager nye quest nu og da, og folk syntes spillet er greit ... men wow er ALT for enkelt og spille og ''runder'' og styre og alt de andre driten.. (defor er de mange som spiller de) men folk inser før eller senere at de suger (folk sjekker game tiden sin, og finner ut at de har brukt 100 dager på et spill, istedefor venner og famili... wow bli jo nærmest sett på som en sykdom (folk har blitt send til ''kliniker'' for og slutt og spille wow, fordi de faktisk slutter og spise og drike ... .bare WoW WoW og mere WoW Warcraft universet har masse mere content å by på. Bare Azeroth har fortsatt undermine(som er hjem landet til Goblins som er på bunnen av kartet. Så har du også twisting nether, og en haug med andre planeter. For å være erlig så tror jeg ikke wow eller warcraft for den skyld kommer til å gå tom for content på veldig lenge. Og fordi vennene dine stopper å spille wow betyr ikke det at alle wow spillere i verden kommer til å slutte med en gang. Wow kommer til å leve lenge.(refererte til den posten hvor du sa at alle vennene dine har sluttet å spille.) Man kan egentlig bare takke for at wow kom siden det har åpnet mmo markedet for så mange, og da tør flere og flere utviklere å satse på mmo. Så om det er mange wow lignende spill nå, så betyr ikke det at det vil forbli sånn, bare se på AoC som kommer alerede med noe revolusjonerende til mmomarkedet. Og nei jeg spiller ikke wow lenger det er et møkka spill i mine øyne nå(men var ikke det når jeg først startet med det), pluss jeg gleder meg som en unge til AoC kommer.
Saint Kalopsia Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Hør på hva vi sier da. EQ2 mangler kanskje ikke på polygoner og effekter, men helheten i grafikken blir mindre enn de individuelle delene fordi vi mener at det ikke passer sammen!Veggene har ikke samme stil som personene (eller de er mer eller mindre realistiske enn andre deler). Immersion breaker til de grader. WoW, som egentlig, fra ett teknologisk standpunkt, har meget middelmådig grafikk, blir større enn summen av enkeltdelene i grafikken fordi alt passer med de andre delene. Gress, trær, bygninger og personer har samme stil, det matcher og blandes så mye bedre enn i feks. EQ2... Det er selve grafikk motoren som rett og slett ikke klarer å kjøre bra nok teksturer i forhold til hvordan resten av verden ser ut. Nettopp derfor utstyr utseende messig som regelt bare har en farge.
MrLee Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Imho handler det ikke så mye om hva grafikkmotoren klarer eller ei. Utvikleren burde og skal oppdage slike "svakheter" og kompansere for det. Art direction kalles det.
Colossus Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) EVE Online for de som liker mer "space-age" Endret 23. oktober 2007 av Colossus
Saint Kalopsia Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 Imho handler det ikke så mye om hva grafikkmotoren klarer eller ei. Utvikleren burde og skal oppdage slike "svakheter" og kompansere for det. Art direction kalles det. De har sagt det selv, motoren er så utrolig dårlig optimalisert at ingen PC-er per dags dato hadde klart å kjøre spillet hvis de skulle lagt til ordentlige teksturer. Tanken bak dette var at spillet skulle se bra ut i mange mange år fremover, men dessverre dette er resulatet.
xersess Skrevet 23. oktober 2007 Skrevet 23. oktober 2007 eg ser fram til age of conan, kanskje du bør vente på det?
MrLee Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Imho handler det ikke så mye om hva grafikkmotoren klarer eller ei. Utvikleren burde og skal oppdage slike "svakheter" og kompansere for det. Art direction kalles det. De har sagt det selv, motoren er så utrolig dårlig optimalisert at ingen PC-er per dags dato hadde klart å kjøre spillet hvis de skulle lagt til ordentlige teksturer. Tanken bak dette var at spillet skulle se bra ut i mange mange år fremover, men dessverre dette er resulatet. Nettopp! og det er det som er poenget mitt. Ta WoW. (Fordi det er ett prima eksempel). Grafikken der er "skalert" perfekt. Tegneseriestilen er vanskelig å utdatere like mye som realistisk rett og slett fordi den eldes med større verdighet enn disse nesten ekte tingene som alle bare ser større og større forskjell på vs den nye teknologien som kommer. Poenget mitt er, at hvis du setter sammen grafikken på akkurat rett måte, som passer med seg selv, så slipper du å tenke på at det skal "skalere med fremtiden"... Forøvrig kunne EQ2 utviklerene trengt en ordbok og slått opp ordet "patch"?
Jext Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg tror AoC kan få en stor andel spillere, i motsetning til WoW kan AoC faktisk trekke folk som ikke har spilt så mye mmorpg spill før, mest fordi det er et spill lagd etter en bok som faktisk har vært og er veldig populær.Å utforske Hyboria kan rett og slett trekke til seg en stor andel med NYE spillere og ikke bare de gamle veteranene. WoW har en fordel i forhold til aldersgrensen *sigh*, jeg aner ikke hvor ufattelig mange barn jeg har spilt med i WoW, det er nesten så jeg får spyfornemmelser. Disse to punktene har stor betydning for meg Det innlegget der måtte jeg bare kommentere. Virker som du ikke er klar over at WoW er desidert det spillet som har fått FLEST folk til å begynne å spille MMORPG spill. Det har jo revolusjonert hele sjangeren, selv om det forsåvidt er et relativt dårlig spill, hvertfall om man liker ting litt avansert. Priceless.
lolvik Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Tegneseriegrafikk > "Vi prøver å få det til å se helt ekte ut, men får det ikke til" -Grafikk. Ergo: WoW > Guild Wars, AoC, Lotro. edit: Og det er derfor jeg tror spillerbasen til WoW kommer til å holde en god stund. Grafikken kommer ikke til å bli like utdatert som de andre nevnte spillene. Bare se på Warcraft III. Jeg har alltid elska warcraftgrafikk. Ett anna minus med "Vi prøver å få det til å se helt ekte ut, men får det ikke til "-Grafikk. Er at man må ha hore insane pc for å spille dem. Og da ender det ofte opp med at man 1. spiller på laveste grafikk, og det ser HELT, ræva ut. Og man mister lysten til å spille. 2. Man prøver å kjøre for fult, og ender opp med å hoppe bortover samtidig som man ikke ser de man slår. Så dør man. Dette er ikke ett provlem i wow, noe som kansje er grunnen til at mange spiller det. Rett og slett at de kan. Jeg kan for tia, spille wow på fult. Og lotro på så å si fult, og det funker helt perfekt det. Men jeg har lyst til å spille både AoC, TR, The Witcher(nettop vært artikkel om her på gamer.) Men jeg har ikke pc til det, noe som er bais. Holder med til wow enn stund til. Selger accen. Kansje jeg får råd til noe bedre deler. Endret 24. oktober 2007 av krattlusker
Ninjahamster Skrevet 24. oktober 2007 Skrevet 24. oktober 2007 Jau, det er det negative med AoC. Det krever noe sinnsykt for å få maks spilleglede/grafikk. Det er hovedgrunnen til at jeg ennå ikke vet helt sikkert om jeg kommer til å spille det aktivt. Så lenge man er fornøyd med spillbarheten og blir underholdt/trives er ikke grafikk nøye. Jeg vet dessverre om en del som spiller kun fordi de føler at de "må" (og ikke for å bli underholdt på en god/fin måte som man trives med)... det er da man bør prøve å komme seg bort fra spillet/avhengigheta, koste hva det koste vil spør du meg.
lolvik Skrevet 25. oktober 2007 Skrevet 25. oktober 2007 Sant nok. Uansett, jeg syns ikke spill er NOE, gøy. Vist det er ræva grafikk. Hater det. Jeg er IKKE, enn av de som skrur ned på grafikken for å få det spillbart. Da gir jeg heller bare F i å spille det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå