Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill mye treigere etter inst. av vista64


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har en aopen XC Cube EZ482 barebone-pc (integrert grafikk) barebone

 

 

Nylig anskaffet jeg meg Vista 64bit Home Premium, men syns nå at spillene går treigt. Typisk er at det hakker sinnsykt mye i begynnelsen når jeg spiller, men blir bedre etterhvert. Etter en stund går det "passe ok" å spille. Men tidligere funka jo de samme spillene glatt med en gang :dontgetit:

 

Mistenker at dette kan være fordi det mangler chipset driver eller noe lignende, men jeg har egentlig ikke peiling?

 

Har forøvrig ikke installert noen chipset-drivere etter det jeg kan huske, (og klarer ikke finne noen som passer til 64 bit Vista?)

 

Vet ikke om dette hjelper, men jeg ser at en komponent er ukjent i enhetsbehandling

 

 

Resten av maskinen består av:

AOPEN XC Cube EZ482

Hovedkort: AOpen UK482

Brikkesett: ATI RS482 + IXPSB450

AMD Athlon 64 3200+

7800GT

1024 MB Geil PC 3200

 

 

Noen forslag til hva som kan være problemet?

 

mvh

Fnygaard :)

Endret av fnygaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja spill funker i Vista x64. 64bit XP og Vista har 32bits støtte, har selv prøvd begge deler. Men spill som er bygd i 64bit er litt sjelden vare. Fant en liste her.

Sikkert en gammel liste, men ytelsemessig har jeg selv ikke merket forskjell på spillene. Kjører 32bit XP nå, da det er bedre driverstøtte på det.

Lenke til kommentar
bare fordi OS er 64-bit så betyr ikke det at du ikke kan kjøre 32-bit programmer. Alle spill skal i teorien fungere fint under 64-bit OS, men noen quirks er det jo selvfølgleig. Det bedres nok etterhvert som 64-bit OS blir mer og mer standard.

 

-Stigma

 

Lurer på om jeg skal kline til å installere 64bit OS av Vista. Kanskje den generelle ytelsen blir bedre med mer minne og 64bit. Stemmer det?

Lenke til kommentar
bare fordi OS er 64-bit så betyr ikke det at du ikke kan kjøre 32-bit programmer. Alle spill skal i teorien fungere fint under 64-bit OS, men noen quirks er det jo selvfølgleig. Det bedres nok etterhvert som 64-bit OS blir mer og mer standard.

 

-Stigma

 

Lurer på om jeg skal kline til å installere 64bit OS av Vista. Kanskje den generelle ytelsen blir bedre med mer minne og 64bit. Stemmer det?

 

Det jeg har lest meg til, er at 64-bit yter best når PC-en skal utføre store regneoperasjoner, dessuten gir den støtte for mer ram enn det 32-bit gjør. Ellers så er ytelsen den samme, som i spill f.eks.

 

http://www.hardware.no/guider/prosessor/64...stifisert/12781

Lenke til kommentar
Bruker XP nå, og ting funker fett igjen :)

 

Vil jeg ha noe å tjene på å bytte ut skjermkortet (7800GT) med et nyere? Bruker PC-en til spilling hovedsaklig. Er ikke en "super hardcore" -gamer, men liker å spille.

 

7800GT er egentlig greit matchet til resten av hardwaren din så jeg ville ikke byttet hvis du ikke skal bytte resten å da ;-)

 

Å kjøre Vista64 på en enkelkjerneprosessor med 1gb RAM kan vel nærmest sammenlignes med kinesisk vanntortur :thumbup:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...