Gå til innhold

Hvilke språk behersker du?


Ockham

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra norsk og engelsk som er selvskrevne, så er det eneste andre språket jeg kan flytende, spansk. (Bodde en del år i Spania i barn-/ungdommen). Forsøker å holde det vedlike ved å se spanske filmer og lese. Husker så godt som alt enda, håper på å fortsette slik. Ellers kan jeg lese fransk og portugisisk i stor grad, da mye vha. spanskkunnskapene.

Lenke til kommentar

Dere som nevner svensk og dansk som språk de behersker, kan dere faktisk språkene? Eller bare antar dere det fordi det er "såpass likt" norsk? Jeg har mine tvil, men det får så være. Jeg tør påstå at jeg er grei nok i svensk, men ikke dansk. Selv med ei dansk "tante" så er jeg grønn på dansk.

Lenke til kommentar

Kan norsk, engelsk, HTML, CSS (bare for å ta med dei :p), lærer spansk, kan forstå litt svensk, dansk og tysk.

 

Norsk er morsmålet mitt, sa det har eg lært frå eg var født (eller i hvert fall frå eg kunne snakke). Engelsk lærte eg, og lærer framleis, på skulen. HTML lærte eg meg på W3Schools for eit år eller to sidan. No i år har eg lært meg CSS. Byrja å lære spansk på skulen i år, har hittil lært meg sånn cirka å presantere meg.

Det som likner på norsk av svensk og dansk (og tysk, for den saks skyld), kan eg forstå. Seier ikkje at eg kan svensk og dansk berre fordi ein del av språket likner på norsk. Tysk kan eg litt, noko av språket likner litt på norsk, og dessutan kan beggje søstrene mine tysk.

 

Tenkte eg kanskje skulle gå over frå spansk til fransk, men det er litt seint no synest eg, og eg synest ikkje det gjer så mykje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...