Gå til innhold

Savner du noen spill fra barndommen?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-122769

Cyberia husker jeg godt. Jeg var vel 5-6 år gammel når jeg prøvde det for første gang. :!: ISS pro evolution husker jeg også.

post-122769-1220814300_thumb.jpg

post-122769-1220814573_thumb.jpg

Endret av medlem-122769
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker veldig godt Commander Keen :love:

Andre spill jeg husker litt av er:

-My little ponni

-Magnus og myggen (skummelt!)

-Need for speed

-Sim city 2000

-Lego spillene (rockraiders, rally osv..)

-Et spill der man styrte en dame i rød latex drakt, når hun skle ned trapper så vi rumpa hennes! Det var dirty for en kid :D

-Rollercoaster tycoon

-Hugo

-Flåklypa

-Abe

-Rayman

-Redaleart

-Spillet som fulgte med honeykorn. Runda det mange ganger

-Supaplex

-Jazz Jack Rabbit

-Elma

-Kaptein sabeltan

-Fightclub (fightclub.no) Synn at der forsvant :(

-Runescape

-Heroes 2 og 3

-Quake III Arena

-Heart of Darkness (vi kaltet det bare for "gutten som redder hunnen")

-Mariokart hos søskenbarnet

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
ååå det er mye jeg savner!

Ett spill jeg brukte å spille når jeg var liten på pc var ett øye i en labyrint, så måtte jeg finne nøkler og passe på å gjøre det fort nok så ikke veien forsvant bak meg for da falt man ned! Men hva det heter husker jeg ikke! Men husker jeg måtte ha 6 sånne store disketer for å kunne spille det!

Dette husker jeg også!

Lenke til kommentar
1.

 

Leter etter et spill som var på Playstation 1, der du tok kontroll over en gutt som ble sugd inn i en annen dimensjon med monster osv. på leting etter hunden sin, tror jeg? :S

 

Heart Of Darkness?

 

2.

 

Også var det et bilspill der du kjørte fritt med kanoner og våpen oppe på taket mens du kjørte rundt og plaffra de andre bilene, trir det spillet var på windows 98 els xD

 

Interstate76? eller Interstate82?

 

Du er evig pro ^^

Lenke til kommentar

Hmm.. det er så mange :p

 

-Heroes 2/3

-Red Alert

-Warcraft 2

-Starcraft

-Diablo

-Det derre Honey Korn spille der du dreper krokodiller (ja, jeg spilte det :tease: )

-GTA

-En eller annen Warhammer 40k turn based seige ting

-Lode Runner (Konge spill, spilte en versjon der badguysa ligna på de derre rødeklede folka som beskytter Keiseren i Star Wars, noen som vet hva den heter?)

-Jedi Knight

-Tusenvis av forskellige K-CD demoer

 

Damn, nå fikk jeg lyst til å spille :p

Lenke til kommentar
u1-01-04.jpg

 

Det første Unreal!

Neeeiiii du, dette er det første Unreal:

unreal00.png

unreal_01.png

Men det har nok ingenting med Unreal-serien å gjøre ;)

 

On-topic: Jeg savner strengt tatt ingen spill fra barndommen. Mange som jeg hadde gode/nostagilske minner av viste seg å være smått ræva da jeg prøvde igjen, og de gode spiller jeg fortsatt :D

 

Turrican 2 (Amiga):

turrican2.png

 

Dungeon Master (PC):

DungeonMasterAtariST.png

 

Stunt Car Racer (ST):

Stunt_Car_Racer_1.png

 

Black Crypt (Amiga):

id270.gif

 

Lotus 2 (Amiga):

lotus_turbo_challenge_ii%20(07).png

 

Project-X (Amiga):

projectx.jpg

 

Syndicate (ST):

synd_ingame_laser_carexplode_hq.gif

 

Pinball Dreams (Amiga):

s4.jpg

 

Xenon 2 Megablast (ST):

xenon_2_-_megablast_03.png

 

 

Ellers kunne jeg se for meg oppdaterte versjoner av Hunter, Syndicate og særlig Midwinter 2: Flames of Freedom. Oh yeah!

Lenke til kommentar

Det er noen som har svart Zelda OoT her, og det skjønner jeg godt. Savner det riktignok ikke, fordi jeg fortsatt har N64 og spillet (elendige kontrollstikker), og har muligheten til å kjøpe det på VC. Men likevel blir det litt mimring, hovedsakelig i form av å høre musikken på Youtube ...

Husker jeg dro til Gerudo Valley bare for å høre sangen der!

http://www.youtube.com/watch?v=OLanWagsaM8...feature=related

Det er linker til mye annen musikk fra OoT der også.

 

Pokémon Red til GBC er kanskje det spillet jeg har levd meg mest inn i. En dårlig mobilutgave av det er ikke nok til å tilfredsstille mine behov. :p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Må si at jeg savner LBA 2 svært mye.. :(prev26.gif

 

Ellers var jo monkey island 2 og 3 spill jeg aldri kan glemme :)

 

Kom på en del spill til jeg, så jeg føler det er på tide å trolle liv i tråden igjen.

 

Outpost 2

op2_050.jpg

 

Fragile Allegiance

25rh5b6p9q.gif

 

REUNION Dette spillet var EPISK

Reunion_3.png

Reunion_6.png

Reunion_1.png

 

Spill som blir laget idag suger balle i forhold til gode gamle klassikere.

Lenke til kommentar
Det er noen som har svart Zelda OoT her, og det skjønner jeg godt. Savner det riktignok ikke, fordi jeg fortsatt har N64 og spillet (elendige kontrollstikker), og har muligheten til å kjøpe det på VC. Men likevel blir det litt mimring, hovedsakelig i form av å høre musikken på Youtube ...

Husker jeg dro til Gerudo Valley bare for å høre sangen der!

http://www.youtube.com/watch?v=OLanWagsaM8...feature=related

Det er linker til mye annen musikk fra OoT der også.

 

Du kan kjøpe det til Wii også...

Du får det i Wii-shoppen, eller så kan du gå for en emulator...

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar

Pokemon without doubt, jeg var 8-10 år da pokemon herjet som verst å selve spillet var fantastisk, jeg var også ihugga fan av tv serien.

 

Jeg kjøpte kort også men var mest fan av spillet..

 

Andre spill jeg savner er Asterix på Sega master systems, det spilte jeg når jeg var 4-5 år.

Ocarina of Time: Runna det først for et par år siden, da water temple var for vanskelig for en viss tiåring og jeg husker jeg hata forest temple på grunn av shadowhand som kom ned fra taket i et av rommene(jeg ble redd:( ). OOT er også det spillet jeg har vært mest glad for å ha fått, fikk det på julaften å tror jeg aldri har vært så glad noen gang.. var ville tendenser da ja.

 

Super Mario bros 3: Fikk jeg låne av fettern min når jeg var 6-7 år gammal. Var ett stykke godt spill! men stage 7 og 8 var for vanskelig..:(

 

Wonderboy 3 Dragontrap: På sega master system.. et fantastisk spill der du kunne transformere deg til forskellige dyr, det runna jeg helle aldri.

Jeg var stort sett dårlig til å runne spill når jeg var mindre, jeg prøvde, men hadde ikke nerden i meg^^, den har jeg nå, haha.

 

Zelda: a link to the past på Nes eller Snes.. husker ikke helt: Hadde bra grafikk og fantastisk gameplay.. runna jeg det? niet..

 

Mario Kart og Diddy Kong racing.

 

Spyro på ps1.

 

og GTA 2 på pc: Gta 2 var bare morsomt, jeg tenkte ikke noe særlig på at det var voldelig, føltes helt naturlig å gå rundt med flamekaster=)

Lenke til kommentar

Når jeg leser gjennom denne tråden kommer jeg til å tenke på alle spillene jeg savner :(

 

Lomax:

 

Et av de beste plattformspillene jeg noen gang har spillt. Det er full av variasjon og er egentlig ganske vanskelig mener jeg å huske.

 

post-152523-1234282515_thumb.jpg

 

Bust A Move 2:

 

Det beste spillet jeg noen gang har spillt. Jeg har spillt flere gode spill opp igjennom årene, men ingenting kan måle seg med dette. Musikken er noe av det beste jeg har hørt og den økende vanskelighetsgraden gjorde ay jeg satt flere timer å spillte :p

 

post-152523-1234282807_thumb.jpg

 

Spyro 1:

 

Spyro har siden jeg kan huske vært en av favoritt spill-seriene mine. Uheldigvis har kvalitete på spillene dabbet av etter nummer 3, men Spyro 1 er et utrolig kjekt og underholdende spill.

 

post-152523-1234282964_thumb.jpg

 

De lager ikke spill nå som de gjorde før i tiden :( De pøser på med god grafikk og ytelse, men de kan ikke måle seg med de gode gamle klassikerne.

 

Noen som vet om det finnes et soundtrack til Bust A Move 2 og om et finnes noen gode, lovlige ps1 emulatorer der ute?

Lenke til kommentar

Ah... husker godt at jeg spilte Commander Ken og Jack Rabbit på jobben til mamma...

Og så spilte jeg et spill mye hos en venn, det var til N64. Husker ikke hva det het, men dette er hva jeg husker:

Du kunne velge mellom en hund med en rar tank ting,

en gutt og ei jente. senere kunne du være en udødelig flygende dings (2player)

Det gikk ut på å skyte masse maur lignende dyr i et Science Fiktion landskap...

 

Noen som husker hva det het...?

Lenke til kommentar

Hvor skal en begynne...

Skal prøve å ikke nevne noen spill som har blitt nevnt tidligere til tross for at mange av de er noen av mine favoritter, eller spill som alle har spilt(f. eks. Zelda & Mario 64, hint hint). Jeg synes data- og videospill var sjukt mye morsommere før bredbåndsnettet og Internet ble så stort og utbredt som det er idag.

 

Listen over spill som jeg savner er sjukt lang, men siden jeg er mer fan av PC spill så gidder jeg ikke å nevne alle konsoll spillene, for de er det så sjukt mange av. Så jeg holder meg til PC spill heller.

 

American McGee's Alice (2000)

post-166353-1234916390_thumb.jpg

Dette spillet er et must.

 

Final Fantasy 8 (1999)

post-166353-1234916481_thumb.jpg

Det første FF spillet jeg prøvde. Kom meg aldri noe særlig langt. Et fantastisk spill, og forestill deg å spille dette spillet tilbake i 1999. :) Jeg kan knapt tro at det kun er 10 år siden. For det føles som en evighet siden jeg satt på en datamaskin med Windows 98 og dial-up modem.

 

Carnivores 2 (1999)

post-166353-1234916979_thumb.jpg

Hvor mange timer brukte jeg ikke på demo versjonen av dette spillet? (jævlig mange)

 

Age of Empires II (1999)

post-166353-1234917061_thumb.jpg

Veldig overrasket over at ingen har nevnt dette mesterverket av et spill. Kan hende at noen faktisk har nevnt det uten at jeg fikk øye på det.

 

Urban Chaos (1999)

post-166353-1234919291_thumb.jpg

DETTE er et spill som jeg virkelig savner. Mange timer gikk med på å spille demo versjonen.

 

Grim Fandango (1998)

post-166353-1234919155_thumb.jpg

Et av tidenes beste adventure spill. Lucasarts på sitt beste.

 

The Mystery of the Druids (2001)

post-166353-1234920407_thumb.jpg

Nok et klassisk adventure spill. Dog ikke like klassisk som Grim Fandango.

 

EDIT:

Glemte nesten å nevne SIM Park

post-166353-1234921603_thumb.jpg

Ikke noe spesielt epsikt, men nostalgiskt.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...