Gå til innhold

vac banned hvis man cheater på en unsecured server?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bli VAC banned hvis man cheater på en unsecured server?

Og på VAC servere, har VAC et slags system som overvåker at man ikke har noen "cheate-prosesser" oppe eller må folk filme og reporte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)

Du kan ikke bli VAC bannet om du cheater på en server som ikke er VAC.

EDIT: Men ikke cheat uansett! :)

Endret av Slettet-3t93k9
Skrevet (endret)
Skjønner egentlig hvorfor VALVe har lagd unsecured servers. Hvorfor spille der og ikke på secured?
Her tar du feil, VALVE har ikke laget noen som helst servere de. Det er enkeltpersoner/communities osv som setter opp servere, VALVE har ikke en eneste ting med det å gjøre. Folk som setter opp unsecured servere forventer at andre skal komme for å cheate der, og cheater sikkert selv. VAC har i en tid tilbake utviklet "VAC 2", det er et slags system som sjekker gjennom PC-en din for programmer som ikke er i strid med vac, altså cheate-programmer osv, men det må ikke bare være cheate-programmer, det er visse programmer som ikke er lov innen cs, som blir sett på som cheat, f.eks. (xspectate?). Men, husk at det bare er VAC på secured servere. Men ikke tro at det er morsomt eller smart å cheate på unsecured servere for den saks skyld. Endret av Singh_Toor
Skrevet (endret)

Kanskje jeg formulerte det litt feil. Jeg tenkte mer på hvorfor har Valve i det hele tatt lagd noe som heter "unsecured"? For å gi perm-banned cheaterne en trøst?

Endret av thanat0s
Skrevet
Kanskje jeg formulerte det litt feil. Jeg tenkte mer på hvorfor har Valve i det hele tatt lagd noe som heter "unsecured"? For å gi perm-banned cheaterne en trøst?

VAC er ett program/script som sjekker deg når du spiller på servere som har det. Man velger bare å ikke ha det, er opp til den som hoster hva som skal være på. Valve har igjen ikke laget noe for cheatere, bare noen som ikke vil ha anti cheat på serveren sin.

Skrevet

Hvis man ikke er banna, hvorfor da spille på unsecured servers? Det fatter jeg ikke. Man har INGEN TING å tape på å spille på secured, dersom man ikke cheater da.

Skrevet

Hvis man for eksempel VIL cheate, kan man da cheate på en unsecured server og ikke bli vac banna, er ikke SÅ vanskelig å forstå.

Skrevet

Du skjønner ikke, det er ikke VALVE som lager noen som helst servere. Det er folket, altså personer med steam som setter opp servere. Disse lager da serveren for selv å cheate på eller at andre skal cheate på, 99% av alle unsecured servere cheates det på.

Skrevet

Jeg vet at det ikke er Valve som lager/hoster serverne.

jeg mener, hvorfor har Valve lagd denne muligheten som som heter "unsecured"? De er for cheatere og ikke så mange andre. Men Valve har fikk vel dårlig samvittighet for at de har banne cheaterne som ødelegger spillene dems.

Skrevet
Jeg vet at det ikke er Valve som lager/hoster serverne.

jeg mener, hvorfor har Valve lagd denne muligheten som som heter "unsecured"? De er for cheatere og ikke så mange andre. Men Valve har fikk vel dårlig samvittighet for at de har banne cheaterne som ødelegger spillene dems.

VAC er noe som kom etter css kom ut. Kan heller si valve gjør det vanskeligere for de som cheater. Tipper du ikke har spillt css sånn alt for lenge, eg husker godt da VAC kom til css og diskusjonen om hvem som ville forsvinne fra serverene. Det at VAC ikke kom samtidig med css gjør forskjellen, derfor må de som lager en server legge VAC inn etterpå. Da kommer det ting inn i bildet, som at folk ikke vet hvordan man gjør det osv. Private servere som er oppe litt tilfeldig uten VAC, er uendelige grunner til at de er unsecure. En ting eg er rimelig sikker på er at ingen serriøse norske servere blir kjørt uten VAC. Du sliter også i pcw'r osv viss du er VAC banned.

Moralen er:

Viss du er bannet så kjøper du deg ny konto og LÆRER av dine feil!

Tåler ikke at folk cheater og forstår det heller ikke.

Håper dette gav deg litt mer svar.

Hilsen Bad Apple / Hbc

Skrevet
VAC er noe som kom etter css kom ut. Kan heller si valve gjør det vanskeligere for de som cheater. Tipper du ikke har spillt css sånn alt for lenge, eg husker godt da VAC kom til css og diskusjonen om hvem som ville forsvinne fra serverene. Det at VAC ikke kom samtidig med css gjør forskjellen, derfor må de som lager en server legge VAC inn etterpå. Da kommer det ting inn i bildet, som at folk ikke vet hvordan man gjør det osv. Private servere som er oppe litt tilfeldig uten VAC, er uendelige grunner til at de er unsecure. En ting eg er rimelig sikker på er at ingen serriøse norske servere blir kjørt uten VAC. Du sliter også i pcw'r osv viss du er VAC banned.

Jeg skjønner ikke hvor du lært det at VAC kom ut når CS:S kom ut. VAC kom vel ut i 1.3 eller 1.4 ellerno - altså rundt 2002 (5 år siden). VAC2 er hl2-motor-versjonen av VAC, som selvfølgelig kom ut rundt CS:S-tidene.

Men som det blir nevnt, før, hadde det vært spennende om VALVe gjorde det umulig å kjøre non-VAC-servere. :)

Skrevet
DU kan bli Vac bannet om du spiller på unsecured server ble det på cs 1,6 og en venn av meg ble det på css
Nei, det er ikke mulig. Akkurat som om en skulle blitt arrestert i et land uten politi eller noen som kan arrestere folk. :)

En kan selvfølgelig bli SteamBans-bannet - om noen tar demo (med sb_status) av en som jukser på en unsecured-server.

Det er en grunn til at det blir spesifisért VAC-Secured servers:

The Valve Anti-Cheat system is enabled for servers displaying the "Secured" shield logo. If a user connects to a VAC-Secured server from a computer with identifiable cheats installed, the VAC system will ban the user from playing on VAC-Secured servers in the future.
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor du lært det at VAC kom ut når CS:S kom ut. VAC kom vel ut i 1.3 eller 1.4 ellerno - altså rundt 2002 (5 år siden). VAC2 er hl2-motor-versjonen av VAC, som selvfølgelig kom ut rundt CS:S-tidene.

Men som det blir nevnt, før, hadde det vært spennende om VALVe gjorde det umulig å kjøre non-VAC-servere. :)

Mente VAC2 i mitt innlegg. Men ettersom eg kan huske så ble aldri VAC kjørt på source. Og VAC2 kom en stund etter css kom ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...