Gå til innhold

Single harddisker på Sil 3114 (A8N)


Joffer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SIL3114 kontrollerens firmware er en PCI rom modul integrert i hovedkort biosen , så det går ikke å "flashe" kun den. Da må man flashe BIOS som inneholder en "ny" embedded rom for SIL kontrolleren.

 

Btw: På mittt DFI NF4 m/SIL3114 kan jeg sette kontrolleren mellom RAID/SATAMode/Disabled. Og ved SATA-Mode funker det med single disker med SATALINK 3114 driveren.

Høres ut som ASUS ikke har gjort leksa si , og kun har BIOS satt opp med RAID mode/Disabled støtte.

Dersom dette er tilfelle kan man jo lage striped med 1.disk , evt. JBOD .

Lenke til kommentar
SIL3114 kontrollerens firmware er en PCI rom modul integrert i hovedkort biosen , så det går ikke å "flashe" kun den. Da må man flashe BIOS som inneholder en "ny" embedded rom for SIL kontrolleren.

 

Btw: På mittt DFI NF4 m/SIL3114 kan jeg sette kontrolleren mellom RAID/SATAMode/Disabled. Og ved SATA-Mode funker det med single disker med SATALINK 3114 driveren.

Høres ut som ASUS ikke har gjort leksa si , og kun har BIOS satt opp med RAID mode/Disabled støtte.

Dersom dette er tilfelle kan man jo lage striped med 1.disk , evt. JBOD .

Ja de har nok ikke gjort "jobben" sin. Jeg har ingen SATAMode funksjon, bare RAID/Disable :( Har ikke lyst til å lage JBOD/mirror med en disk, for da er jo disken knyttet til kontrolleren, og det er noe av det jeg prøver å komme utenom. Hvor kan jeg finne denne firmware'n som gir satamode? Noen som vet om en ferdig fikset bios til A8N-SLI Deluxe med denne firmware'n innebygd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...