Gå til innhold

Bare meg som er skuffet over PGR4?


Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Alle skryter tydeligvis PGR4 opp i skyene uten at jeg skjønner helt hvorfor.

 

Grafikken: Joda, sikkert bra den, men det ser helt urealistisk ut (ser umiddelbart at det er et spill) pga fullstendig mangel på anti-aliasing - akkurat samme problem som PGR3. Ikke nok med at det ser stygt ut, det er også forstyrrende å se langt fremme når du kjører, fordi grafikken er bare rot der pga aliasingen (streker og prikker som "beveger  på seg"). Selv de statiske bakgrunnsbildene av bilene i menyen mangler aliasing - wtf? :no:  Teksturene på bakken er for øvrig ikke akkurat imponerende heller. Jeg sitter en meter foran en 37" LCD og kjører i 1080P-modus.

 

Gameplay: Her har de fått med samme irriterende elementer fra PGR3 pluss noen nye(?):

  • [Arcade] Du må velge på forhånd hvor bra du skal kjøre. Hvor er logikken i det? Kjører du grisebra burde du få "platinum medaljen" direkte - er jo helt idiotisk at du får bronse om det var det du valgte, selv om du egentlig klarte platinum.
  • [Carreer] Om du ikke klarer det på første forsøk kan du ikke prøve på nytt, og blir kastet tilbake til hovedmenyen. Men du kan trykke på start rett før du taper, og velge retry for å starte på 
    ytt? Igjen, hvor er logikken?
  • Og en annen i samme sjanger: Hvis du prøvekjører bil, når tiden går ut får du heller ikke starte på nytt - du må først tilbake til hovedmenyen, og laste hele driten på nytt igjen. Og hvorfor kan du ikke bytte bil uten å gå helt tilbake til menyen?
  • Er ikke vanskelighetsgraden veldig ujevn? Jeg spiller på normal, og de fleste brettene er veldig enkle, men så kommer det et par innimellom som er voldsomt vanskelig - selv om jeg har "beste bilen".
  • Er jo nesten bare samme baner som PGR3. Greit nok at de har med noen av de kjente banene som f.eks Nürburgring - men når halvparten av banene er akkurat like som forrige spill blir det for dumt.

  • Automatgiret er elendig - girer ikke ned når den bør.

  • Kartet er helt utrolig dårlig - den gigantiske pilen som indikerer bilen min, og evt andre biler dekker over hele greien, slik at det er umulig å se selve kartet/svingene. Dessuten er det veldig unøyaktig, f.eks. vanskelig å se hvor skarp en sving er, og viser vel heller ikke hvor bred en vei er.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No har eg muligens ikkje det beste grunnlaget for å uttale meg ettersom det kun blei 3 timers effektiv spilling i går. Men er enig i det med at man ikkje kan ta rety etter at ett løp har gått i dass. Grafikken er rimelig bra, men som PGR3 lider den av AA. Begynner nesten å bli litt irritert over dette på Xbox 360. PGR3 var ynskyldt siden det var rushet som fy, men det er vel utilgivelig i PGR4 syns eg.

 

Men sålangt er eg dritfornøyd. Spillet fungerer sålangt mye bedre med ratt og pedal enn PGR3. Men det er bortimot håpløst å styre syklene slik da :p Så blir vel å bytte mellom kontroll og MS rattet fremover.

 

Dessuten er det så utrolig lekkert å sitti inni bilen når det regner, vindusviskere og greier :love:

Lenke til kommentar
Alle skryter tydeligvis PGR4 opp i skyene uten at jeg skjønner helt hvorfor.

 

wtf? :no:  Teksturene på bakken er for øvrig ikke akkurat imponerende heller. Jeg sitter en meter foran en 37" LCD og kjører i 1080P-modus.

 

 

 

 

der er en av grunnene.. du sitter ALTFOR FOR NÆRME tven.. men jeg er enig i at grafikken lider av litt hastverkarbeid.. men jeg er likevel fornøyd.. god kjørefølelse, gøy med et spill der det er mulig å vannplane.. og i tillegg så e bil lista gøy... og online rocker.. selv om jeg omtrent bare kjørt mot overpatriotiske amerikanske idioter som har lært seg altfor mange stygge ord..

Lenke til kommentar

tror nok trådstarter har spilt for mye Forza2 og da blir det umulig å kunne like et annet bilspill.

Men seff enig med trådstarter.

Pgr3 skulle aldri vært utgitt sånn som det ble, men sånn er det når grådigheten bestemmer.

Pgr3 kunne vel sikkert vært utgitt på et senere tidspunkt, akkurat som 360'en skulle vært utsatt 1 år.

 

Men pgr er jo ikke i nærheten av å være en simulator, så menyoppsettet og kjørefølelsen er jo slik pgr utviklerne vil ha det, så det er vel ikke så mye gjøre med.

 

Dette spillet er vel stort sett rettet på de yngste, mellomste brukerne?

Lenke til kommentar
Dette spillet er vel stort sett rettet på de yngste, mellomste brukerne?

 

Hva mener du med dette?

PGR-serien har vel aldri vært aldersbestemt...

Er i mine øyne langt mer avhengig av hvilke preferanser spilleren har.

Jeg personlig setter spill som Forza, RBR, RACE etc høyest på min rangstige, men PGR har klart en merkelig blanding av arcade og realisme som til en viss grad appelerer til meg.

Koser meg med andre ord med spill av denne typen, men om man sammenligner antall timer jeg har tilbrakt med mine bilspill så troner nok Forza og RBR(PC) øverst, PGR midt på og *kreeeemt* Ridge Racer/NFS Carbon udiskutabelt på bunnen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Men pgr er jo ikke i nærheten av å være en simulator, så menyoppsettet og kjørefølelsen er jo slik pgr utviklerne vil ha det, så det er vel ikke så mye gjøre med.

Menyen har vel lite å gjøre med simulator eller ikke. Og trådstarter har jo ikke sagt noe om kjørefølelse.

Det er noe av det jeg liker best med PGR hvertfall, ikke alt for realistisk, og ikke slik som f.eks Ridge Racer.

 

(1 meter virker litt nærme ja. Sitter jo selv 3-4 meter unna)

Lenke til kommentar

Blir aldri det samme etter å ha spilt PGR2 uansett. Det beste bilspillet laget noengang.

 

Det som irriterer meg er alt det "tullet" som er med i 3eren og spesielt 4eren:

 

*Conesprint? hva var galt med den geniale conechallengengen med ORANSJE små kjegler?

*hvorfor kunne man ikke ha begynt med feks minicooper, spilt noen løp med den, til man fikk råd til EN ny bil som var litt bedre. Nå kan man jo kjøpe de beste bilene etter en time spilling

*osv

 

Alt i alt er jo PGR4 et veldig bra og gjennomført spill, men jeg vil ha tilbake den gode gamle PGR-følelsen. Jeg gir spillet 8.5/10

 

Jeg vil ikke ha noen PGR5 men en PGR(5): back to the roots

Lenke til kommentar
Einaste ein får ut av å sitte ein meter ifrå eit 37 tommar stort TV er photo seizures og epilepsi.

 

Har berre testa demoen - vurderar å plukke opp PGR4 i butikken når det havnar i hyllene.

 

Næh! Jeg sitter såvidt over 2 meter fra et 2 meter bredt lerret - ingen anfall ennå. :) 1080p, ja. Ser noen i tråden er sitter 3-4 meter fra TV'n. Hva er vitsen med HDTV da? Skjønner jo hvorfor enkelte sier de ikke ser forskjell på 720p og 1080p med de avstandene. He he.

 

Ellers- har såvidt bare prøvd demoen, og jeg syntes det var mindre aliasing i den enn jeg kan huske fra PGR3. PGR3 var ille. Men synes PGR4 demoen var noe bedre. Men - er en liten stund siden jeg fyrte opp PGR3 så kanskje jeg itte husker så godt. Men --- PGR4 får nok knallhard konkurranse ellers også, er alt for mange bra spill ute om dagen..

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
[*]Er ikke vanskelighetsgraden veldig ujevn? Jeg spiller på normal, og de fleste brettene er veldig enkle, men så kommer det et par innimellom som er voldsomt vanskelig - selv om jeg har "beste bilen".

 

Jeg hadde samme følelse i PGR3. Det viste seg imidlertid at dette (for meg iallfall!) skyldtes at jeg brukte samme bil hele tiden, og den egnet seg ikke like godt til alle oppgavene. (Den dyreste ferarrien er ikke akkurat den enkleste bilen å kjøre for en som ikke er bilspill-frelst) Da jeg begynte å velge bil litt mer bevisst gikk det mye bedre. Men igjen, dette kan godt bare være min opplevelse og er ikke nødvendigvis relevant for 4'ern i det hele tatt uansett. :)

Lenke til kommentar
tror nok trådstarter har spilt for mye Forza2 og da blir det umulig å kunne like et annet bilspill.

Jepp, har spilt en del forza2, men jeg er kanskje enda mer fan av Need for Speed, så det er ikke realisme/kjørefølelse jeg klager på. Kjørefølelsen er vel eneste grunnen til at jeg spiller PGR.

 

Men synes på ingen måte at PGR4 er noe bedre enn 3-eren liksom. Har det ikke noe mer moro nå enn når jeg fikk PGR3 - mest sannsynlig mindre tror jeg.

 

Ang. sitte nærme TV: Synes da virkelig det er litt av poenget med høy oppløsning/HD - det skal ikke ha noe å si om du sitter nærme. Årsaken til at jeg sitter nærmt er fordi det er PC-skjermen min med en oppløsning på 1920x1080, så jeg må sitte innen en meter for å kunne lese tekst. Spill på PC-en ser jo helt flotte ut, og aliasing på andre Xbox spill er ikke i nærheten av så problematisk som på PGR.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...